آی او اس 12

آی او اس 12 (iOS 12) منتشر شد، آپدیت کنید

آپدیت های آی او اس 12 (iOS 12)، واچ او اس 5 (watchOS 5) و تی وی او اس (tvOS 12) رسما منتشر شدند. در ادامه، نگاهی به تغییرات آی او اس ۱۲ و نسخه جدید دیگر سیستم عامل های اپل خواهیم داشت.

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، اپل سرانجام نسخه جدید iOS و سایر سیستم عامل های خود را در اختیار همگان قرار داد. بعد از ارائه چند نسخه آزمایشی، حالا دارندگان آیفون های اپل تا سال 2013 و مدل آیفون 5s می‌توانند آی او اس 12 را به صورت رایگان دریافت کنند. آپدیت جدید اپل، شدیدا روی سرعت دستگاه (به طور ویژه، مدل‌های قدیمی مثل آیفون 6) متمرکز است. در برخی موارد، مدت زمان ظاهر شدن کیبورد روی صفحه، نصف شده است و سرعت اجرای اپلیکیشن ها می‌تواند تا 70 درصد افزایش یابد. علاوه بر این، در صورت افزایش وظایف در سیستم عامل، سرعت اجرای اپلیکیشن ها می‌تواند به دوبرابر هم برسد.

همین تغییرات و توجه بالای اهالی کوپرتینو به سرعت نشان می‌دهد که ما با یکی از مهم‌ترین آپدیت‌های نرم افزاری برای دستگاه‌هایی رو به رو هستیم که چند سالی از عرضه آنها می‌گذرد.

آی او اس 12

قابلیت های جدید آپدیت آی او اس 12

Siri Shortcuts یکی از ویژگی‌های جدید برای اپلیکیشن های iOS است؛ جایی که دستیار دیجیتالی اپل با پشتیبانی از روتین‌ها می‌تواند چندین کار مختلف را انجام دهد. نسخه جدید اپلیکیشن Shortcuts به شما اجازه می‌دهد برای ساده کردن وظایف مختلف، روتین‌های اختصاصی خود را تعریف کنید. در واقع، این حالت مشابه توابع IFTTT در سیستم عامل اندروید است.

Memoji مدل شخصی‌سازی‌شده انیموجی و اساسا چیزی است که می‌توانید آن را مستقیما از داخل خود اپلیکیشن Messages ایجاد کنید. Screen Time به شما در کنترل بهتر مدت زمانی که صرف تعامل با دستگاه کرده‌اید، کمک خواهد کرد. حالت Do Not Disturb حالا می‌تواند متناسب با یک عمل، زمان یا موقعیت خاص، پایان پذیرد. علاوه بر این، با نصب آی او اس 12 گزینه‌های مختلفی برای مدیریت اعلان‌ها پیش روی کاربران قرار می‌گیرد. سرانجام نوتیفیکیشن‌ها نیز در iOS به صورت گروهی نمایش داده می‌شوند.

آی او اس 12 از امروز برای آیفون 5 اس و گوشی های جدیدتر، تمام مدل‌های آیپد پرو و همه نسخه‌های آیپد ایر ارائه می‌شود. همچنین، دارندگان آیپد 5، آیپد 6، آیپد مینی 2 و جدیدتر و همین‌طور نسل ششم از آیپاد تاچ هم قادر به دریافت به‌روزرسانی جدید اپل خواهند بود.

اگر از کاربران ساعت های هوشمند اپل هستید، باید بگوییم watchOS 5 برای گجت پوشیدنی شما منتشر شده است. نسخه جدید واچ او اس با قابلیت‌هایی مثل رقابت در فعالیت‌ها به منظور به چالش کشیدن دوستان، تشخیص خودکار فعالیت ورزشی، اپلیکیشن Walkie-Talkie برای تعاملات یک به یک با دیگر کاربران اپل واچ و موارد متعدد دیگر همراه شده است. حالا یوگا و پیاده‌روی هم به لیست فعالیت‌های ورزشی اضافه شده‌اند. شما همچنین با انجام فعالیت‌های مورد قادر به دریافت امتیاز خواهید بود. به این موارد باید چند شکل جدید برای تغییر ظاهر ساعت را نیز اضافه کرد.

آی او اس 12

مورد جذاب، امکان گفتگوی آسان با دستیار صوتی سیری است. بدین منظور، کافی‌ست مچ دست خود را در جهت دهان بالا آورده و دستورات صوتی خود را روی اپل واچ سری 3 یا جدیدتر صادر کنید. همانند آی او اس 12، نوتیفیکیشن‌های یک نرم افزار مشخص به صورت گروهی نمایش داده می‌شوند.

واچ او اس 5 برای نسل چهارم از 4K Apple TV عرضه شده است و ضمن اضافه کردن پشتیبانی از صدای Dolby Atmos برای فیلم‌ها، رابط کاربری تعاملی‌تر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. سلام
    من میخوام آیپد 4 را به ios12 آپدیت کنم اگر امکانش هست راهنمایی کنید

  2. من iPhone 5s دارم از وقتی اپدیت کردم به ای او اس ۱۲ چند روز بعدش فلش دوربین از کار افتاد و دوربین جلو کار نمیکنه دیگه.کسی میدونه راهنمایی کنه چیکار کنم؟؟

  3. چرا واسه ایفون ۶ من ای او اس ۱۲ نیامده

  4. سلام
    از وقتی اپدیت کردم ١٢ دیگه نمیتونم جواب گوشی رو بدم فقط باید خاموش و روشن کنم گوشی رو تا درست بشه گوشیم هم ایفون ٧

  5. از وقتى آپدیت کردم گوشى سنگین شده ،هر اپلیکیشنىزرو میخوام باز کنم طول میکشه ،مصرف باطرى ٣برابر شده ،موقه تماس تاچم کار نمیکنه

  6. آقا واسه من ارور میده، شروع میکنه به دانلود بعد به اخرش که میرسه ارور میده، تا الان ۷۰ گیگ از حجممو خورده!!
    چیکار کنم؟؟؟

  7. سلام من نمیتونم فایل رمانی ک تو تلگرام سیو مکردم الان سیو نمیشه پیغام خطا میده تو ایکلود

  8. سلام. من تازه اپدیت کردم به ۱۲.خوبه. بدون فیلترشکن هم اورد دانلود شد کامل.

  9. فیلتره منم فیلتر شکن ندارم مجبوریم منتظر بمونیم فیلترو بردارن حتی اپ استورم نمیره برنامه دانلود کنم

  10. سلام نسب نمیشه مگر بوسیله فیلترشکن
    تحریم شدیم حتی توسط اپل

  11. پس چرا برای گوشی من نیومده ایفون 6 اس دارم تو تنظیماتش میگه اخرین ورژنی؟