جک S7

جک S7 برای انجام تست‌های فنی کرمان موتور به ایران رسید

خودروی چینی جک S7 به عنوان محصول جدید کرمان موتور برای انجام تست‌های فنی به ایران رسیده است و به زودی وارد بازار کشورمان می‌شود. در ادامه مشخصات، امکانات و قیمت احتمالی جک اس 7 را بررسی می‌کنیم.

جک اس 7 (JAC S7)، شاسی بلند بزرگ‌سایزی است که اولین بار در آوریل 2017 توسط این خودروساز چینی رونمایی شد. شرکت کرمان موتور به عنوان نماینده محصولات جک در ایران، چندی پیش از عرضه‌ی این خودرو در کشورمان خبر داده بود و حالا به نظر می‌رسد چیزی تا ورود جک S7 به بازار ایران باقی نمانده است. پس از خروج هیوندای از ایران به دلیل تحریم‌ها، کرمان موتور سعی می‌کند با عرضه خودروهای چینی جک و لیفان در ایران، سهم خود از بازار خودروی کشور را حفظ کند.

جک S7

جک S7 را می‌توان لوکس‌ترین محصول این خودروساز چینی دانست و از جمله رقبای آن در بازار ایران می‌توان به چری تیگو 7 و بی وای دی اس 7 اشاره کرد. فعلا تاریخ مشخصی برای ورود این خودرو به بازار کشورمان مشخص نشده، اما این شاسی بلند چینی اکنون برای انجام تست‌های نهایی و فنی وارد ایران شده است.

جک S7

جک اس 7 به صورت 5 نفره و 7 نفره تولید شده و ابعادی معادل 4790 در 1900 در 1760 میلی‌متر دارد. فاصله بین دو محور جلو و عقب خودرو نیز 2750 میلی‌متر است. کرمان موتور تصمیم دارد نسخه 5 نفره‌ی این خودرو را در بازار عرضه کند که از نظر ابعاد تقریبا با کیا سورنتو هم‌اندازه است. جک S7 دارای دو پیشرانه متفاوت 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ با قدرت 174 اسب بخار و گشتاور 251 نیوتن‌متر یا 2 لیتری توربوشارژ با قدرت 190 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر است که نمونه‌ی تولیدی کرمان موتور از پیشرانه 1.5 لیتری 174 اسب بخاری بهره می‌برد. گیربکس 6 سرعته دستی یا 6 سرعته دو کلاچه اتوماتیک نیز وظیفه‌ی انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را بر عهده خواهد داشت و به این ترتیب خبری از سیستم چهار چرخ محرک نیست. وزن خودرو نیز 1735 کیلوگرم اعلام شده که وزن نسبتا زیادی است.

جک S7

برای جک S7 با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ، شتاب صفر تا صد 10.8 ثانیه به دست آمده و مصرف سوخت ترکیبی این مدل نیز 8.5 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود. ظرفیت باک خودرو نیز 64 لیتر است. جک برای کاهش مصرف سوخت در این خودرو از تایرهایی با اصطکاک جنبشی پایین و ضریب آیرودینامیک 0.3464 استفاده کرده است. جک اس 7 به سیستم استاپ و استارت و حالت رانندگی اقتصادی نیز مجهز شده و طبق ادعای جک، 80 میلیون کیلومتر آزمایش دوام و استقامت را پشت سر گذاشته است.

امکانات و تجهیزات جک S7

جک اس 7 از نظر امکانات و تجهیزات هم در سطح نسبتا خوبی قرار دارد و از جمله امکانات آن می‌توان به سیستم اخطار خروج از خطوط، سیستم کنترل فاصله با خودروی جلویی، سامانه کنترل پایداری ESP، رادار تشخیص نقاط کور، ترمز اضطراری خودکار، تغییر زاویه چراغ‌ها در هنگام عبور از پیچ‌ها، سیستم توزیع نیروی ترمز، سیستم کنترل هرزگردی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، کروز کنترل تطبیقی، 6 کیسه هوا، دوربین دید 360 درجه، نمایشگر فشار باد تایرها، صفحه نمایش لمسی 10 اینچی، صفحه پشت آمپر دیجیتال، سیستم تهویه مطبوع دوگانه و نمایش اطلاعات روی شیشه (هدآپ دیسپلی) اشاره کرد.

جک S7

همچنین این خودرو از نظر ایمنی نیز وضعیت خوبی دارد و در ساختار بدنه‌ی آن تا 74 درصد از فولاد با مقاومت بالا استفاده است. ستون‌های A و B خودرو هم از فولاد با مقاومت بسیار بالا که فراتر از 1500 مگاپاسکال است ساخته شده‌اند. جک S7 در آزمون تصادف C-NCAP چین موفق شده 5 ستاره ایمنی را به دست آورد. از نظر حجم صندوق عقب نیز نگرانی وجود ندارد، چرا که این خودرو در حالت عادی 750 لیتر و در صورت خواباندن پشتی صندلی‌های عقب تا 1358 لیتر فضای حمل بار دارد. تایرهای خودرو نیز دارای ابعاد R18 235/60 هستند.

جک S7

تاکنون خبری در مورد قیمت جک S7 منتشر نشده و با توجه به وضعیت بازار خودروی ایران و همچنین نرخ ارز، نمی‌توان انتظار داشت که این خودرو با قیمت مناسب به بازار وارد شود. اگر کرمان موتور، جک اس 7 را با ارز آزاد تولید کند، شاید بتوان حداقل قیمت 250 میلیون تومان را برای این شاسی بلند چینی متصور بود. در هر صورت فعلا باید منتظر اعلام رسمی زمان عرضه و قیمت محصول جدید کرمان موتور بمانیم.

جک S7

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. اگه تو ایران تست بگیرن شک نکنید معتاد از اب در میاد اخه اینجا چ امکاناتی واسه تست داره

  2. وقتی قیمت تیگو 7 که حرف زیادی برا گفتن نداره 270 تعیین بشه شک نکنید قیمت این ماشین حدود 350 خواهد بود!

  3. تست بدن دست اینا ههه

  4. پس ما چه زمانی خودروی با کیفیت تولید کنیم؟؟؟

  5. ماشین خیلی خوشگلی است و بیشتر شبیه سانتافه می باشد من از کمپانی جک خوشم می‌آید چون مدل طراحی ماشین ها بسیار خوب است و قیمت نسبتا پایینی دارد حالا چون خیلی دلار گرونه این ماشینم حدود ۲۵۰ میلیون تومن در اومده و اندام موقع ارزانی یه چیزی حدود ۱۰۰ میلیون تومان بود