شیائومی می 8 لایت

گوشی شیائومی می 8 لایت با نمایشگر 6.2 اینچی و دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی معرفی شد

گوشی شیائومی می 8 لایت (Xiaomi Mi 8 Lite) به صورت رسمی رونمایی شد. وجود دوربین دوگانه با قابلیت‌های هوش مصنوعی، 6 گیگابایت رم و نمایشگر 6.2 اینچی تنها بخشی از قابلیت‌های شیائومی می 8 لایت هستند. در ادامه بیشتر با مشخصات فنی شیائومی Mi 8 Lite آشنا می‌شویم.

بعد از معرفی دو پرچمدار تحت خانواده Mi 8 توسط شیائومی، نوبت به آن رسید تا یک گوشی میان‌رده نیز از همین خانواده رونمایی شود. شیائومی این گوشی را در کنفرانس خبری اخیر خود معرفی کرد. شیائومی می 8 لایت را باید یک مدل تقلیل یافته و البته ارزان‌تر نسبت به مدل پرچمدار شیائومی می 8 و شیائومی می 8 اس ای دانست که معرفی‌شان به چند ماه پیش برمی‌گردد.

مشخصات فنی شیائومی می 8 لایت

شیائومی می 8 لایت به یک نمایشگر 6.26 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (2560 در 1080 پیکسل) مجهز شده و نسبت ابعاد تصویر آن 19:9 است. این یک گوشی ناچ استایل بوده و در بالای صفحه نمایش آن، یک بریدگی وجود دارد. مغز متفکر شیائومی می 8 لایت تراشه اسنپدراگون 660 متشکل از پردازه‌ای هشت هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی Adreno 512 است. گفتنی است این یک چیپست 10 نانومتری محسوب می‌شود.

شیائومی می 8 لایت

از نظر حافظه، سه نسخه مختلف برای شیائومی می 8 لایت موجود است. نسخه‌های دارای 64 گیگابایت ظرفیت داخلی به ترتیب 4 گیگابایت و 6 گیگابایت حافظه رم داشته و نسخه مجهز به 128 گیگابایت ظرفیت داخلی، به 6 گیگابایت حافظه اصلی مجهز شده است.

این گوشی به لطف داشتن یک دوربین جلویی 24 مگاپیکسلی با سنسور IMX576 سونی و گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2، توجه علاقه‌مندان به عکاسی سلفی را به خود جلب خواهد کرد. وجود ویژگی‌های هوش مصنوعی از دیگر قابلیت‌های دوربین سلفی این گوشی میان‌رده تلقی می‌شود، به طوری که نسل جدیدی از فناوری AI Smart Beauty با نام AI Makeup Beauty را در اختیار دارد. به این ترتیب از فتوشاپ بی‌نیاز شده و می‌توانید در همان لحظه ثبت عکس، چهر‌ه‌ای متفاوت و زیبا از خود را به ثبت برسانید! ویژگی آرایش صورت مبتنی بر هوش مصنوعی دوربین سلفی شیائومی می 8 لایت حتی در زمان فیلم برداری نیز قابل استفاده است.

شیائومی می 8 لایت

در دوربین اصلی شیائومی می 8 لایت نیز قابلیت‌های هوش مصنوعی وجود دارد. رزولوشن دو سنسور این ماژول دوربین دوگانه به ترتیب 12 مگاپیکسل و 5 مگاپیکسل است. دوربین پشتی به لطف پشتیبانی از امکان شدت تارشدگی قابل تنظیم می‌تواند در زمان عکاسی پرتره، امکانات کنترلی بیشتری در اختیار کاربر قرار بدهد. دوربین اصلی شیائومی می 8 لایت از قابلیت تشخیص منظره (و تغییر شرایط عکاسی بسته به آن‌ها) بهره برده و نسبت به قبل، دو حالت عکاسی پایین دریا و ساحل نیز بیشتر دارد.

در پنل پشتی شیشه‌ای گوشی، به لطف استفاده از فرآیند آبکاری نانودیپ که پیشتر در هواوی پی 20 و پی 20 پرو به کار رفته بود، افکت‌های زیبایی مشاهده شده و به همین دلیل ظاهری شبیه به زیباترین و گران‌ترین پرچمداران خواهد داشت. در مراسم رونمایی گوشی، شیائومی می 8 لایت با آیفون ایکس آر تازه معرفی شده مقایسه و اعلام شد نسبت به گوشی (به اصطلاح) اقتصادی اپل در سال 2018، حاشیه‌ها و ضخامت کمتری دارد. وجود یک بریدگی کم عرض‌تر، مزیت دیگر شیائومی می 8 لایت نسبت به آیفون ایکس آر اعلام شد.

در بخش اتصالات همه استانداردهای ضروری همچون بلوتوث نسخه 5، وای فای، 4G LTE و جی پی اس پشتیبانی می‌شوند. گوشی به صورت پیش‌فرض، همراه با اندروید 8 اوریو و جدیدترین نسخه رابط کاربری MIUI عرضه خواهد شد. سخت افزار گوشی از یک باتری 3350 میلی‌آمپر ساعتی قدرت گرفته و می‌توان آن را به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، طی مدت زمانی کوتاه شارژ کرد.

شیائومی می 8 لایت

برای نخستین مرتبه، شیائومی از گردینت برای رنگ‌آمیزی بدنه یک گوشی هوشمند خود استفاده کرده است، قابلیتی که پیشتر، مجددا در هواوی پی 20 مشاهده کرده بودیم. سه گزینه رنگ شیائومی می 8 لایت آبی، طلایی و مشکی هستند. قیمت پایین‌ترین نسخه گوشی 204 دلار است. پیش فروش شیائومی می 8 لایت از همان روز معرفی آغاز شده و ارسال محصولات از یک هفته دیگر شروع خواهد شد.