عینک هوشمند Evena Medical ، یاور پزشکان برای یافتن رگهای پنهان بدن انسان

عینک جدیدی توسط محققان طراحی شده است که مجهز به پرتو مادون قرمز است و تمامی رگ‌های بدن را نشان می‌دهد.پرستاران با عینک Evena Medical می‌توانند در وقت صرفه‌جویی کرده و با این فناوری که اطلاعات دیجیتالی را روی اطراف کاربر قرار می‌دهد، رگها را به سرعت پیدا کنند.

افرادی که پیدا کردن رگ‌های بدن آن ها سخت است و گاهی با چندین ضربه و بستن کش پیدا نمی‌شود، می‌توان با این دستگاه به راحتی در یافتن رگهای بدن آنها کمک گرفت.

به گفته سحنگوی شرکت سازنده Evena Medical ، این دستگاه از فناوری تصویربرداری سه‌بعدی چند طیفی برای ایجاد ترکیبی یکپارچه از جهان فیزیکی و دیجیتالی استفاده کرده و سیاهرگهایی که برای چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست را نمایان میکند.
Eyes-On-Glasses-System
پژوهشها نشان داده که حدود 40 درصد از تزریقهای درون وریدی نیازمند چندین بار تلاش برای مکانیابی و دسترسی به رگ هستند که نه تنها وقت ارزشمند را اتلاف کرده بلکه همچنین موجب تاخیر در درمان شده و بیمار را نیز ناراحت می‌کند.
evena-medical-eyes-on-vascular-imaging-glasses
این فناوری هیچ آسیبی به بازوها و بدن نمی‌رساند. رگ‌های شما حاوی میزان زیادی دی‌اکسیدکربن، اکسیژن و هموگلوبین است و به دلیل جذب نور مادون قرمز تصویر رگ‌های زیر پوست شما قابل مشاهده خواهد بود.

در واقع از این دستگاه می‌توان در هرجایی از جمله بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های پاتولوژی برای راحتی بیمار هنگام آزمایش خون و یا اهدای خون استفاده کرد که فعلاً این عینک در کشور استرالیا قابل خرید است.

منبع:nursingshow

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*