نمایشگر گوشی منعطف سامسونگ

نمایشگر گوشی منعطف سامسونگ فاقد محافظ خواهد بود

نمایشگر گوشی منعطف سامسونگ متاسفانه فاقد شیشه‌های محافظ خواهد بود. نکته ناراحت‌کننده دیگر، عدم امکان استفاده از هر گونه محافظ‌های صفحه بر روی صفحه نمایش گوشی انعطاف پذیر سامسونگ است که به افزایش شدید شکنندگی آن ختم می‌شود.

سامسونگ از سال‌ها قبل مشغول توسعه نخستین گوشی منعطف خود بوده و این پروژه‌ای تازه محسوب نمی‌شود. بعد از حدود هشت سال انتظار سرانجام طی یک الی دو سال آینده، گوشی انعطاف پذیر سامسونگ معرفی خواهد شد. بر اساس اخبار جدید، نمایشگر گوشی منعطف سامسونگ فاقد شیشه‌های محافظ گوریلا گلس بوده و هیچ کدام یک از محافظ‌های صفحه نمایش کنونی نیز با آن سازگاری نخواهند داشت.

ضعف نمایشگر گوشی منعطف سامسونگ

توسعه نمایشگر گوشی منعطف سامسونگ در واقع سخت‌ترین قسمت کار محسوب می‌شود، وگرنه گوشی های تاشوی عادی (دارای بدنه تاشو و نه نمایشگر تاشو) اتفاق جدیدی نبوده و پیش از سال 2000 نیز وجود داشتند. نیاز به انعطاف‌ پذیر بودن صفحه نمایش سبب خواهد شد هیچ کدام یک از شیشه‌های محافظ کنونی با نمایشگر گوشی منعطف سامسونگ سازگار نباشد. این دقیقا یکی از چالش‌های پیش روی غول کره‌ای است، چرا که باید از مصون ماندن صفحه نمایش گوشی انعطاف پذیر خود در برابر ضربات کوچک اطمینان پیدا کند.

نمایشگر گوشی منعطف سامسونگ

سامسونگ به عنوان جایگزینی برای شیشه‌های محافظ گوریلا گلس، از فیلم پلی‌ایمید شرکت Sumitomo Chemical استفاده خواهد کرد. این ماده پلی‌ایمید با وجود ارائه برخی از ویژگی‌های شیشه‌های محافظ گوریلا گلس، همچنان منعطف باقی می‌ماند، اما میزان دوام آن به اندازه جدیدترین نسل‌های شیشه‌های گوریلا کلس نیست. طبق آخرین اخبار، سامسونگ نخستین گوشی منعطف خود را در کنفرانس توسعه‌دهندگان سال جاری در آذر ماه رونمایی کرده و فروشش را چند ماه بعد و در سال 2019 آغاز می‌کند.

مطمئنا نمایشگر گوشی منعطف سامسونگ گران‌ترین بخش این محصول بوده و آسیب دیدنش، مساوی خداحافظی کردن با گوشی خواهد بود، چرا که تکنولوژی پشت آن به حدی پیچیده است که تعویض صفحه نمایش گوشی را از عهده تعمیرکاران عادی (در صورت دست پیدا کردن به یک نمایشگر ثانویه برای عوض کردن) خارج می‌کند. این موضوع نیاز به دست به کار شدن شرکت Corning برای توسعه نسل جدید شیشه‌های محافظ منعطف گوریلا گلس را نمایان کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. محمد جواد خان زاده درباری

    1500 دلار بدی گوشی اون وقت از دستت بیفته بشکنه

  2. وا پس به چ دردی میخوره بدون محافظ

  3. یه غلطی کرده توش مونده حسابی

  4. ششل ولم هست از دستت میافته میشه ….

  5. فقط هواوی ممنون که خبر دادین سامسونگ بنجوله

  6. البته من خودم روی گوشیم گلس نمیندازم و تا حالا هم مشکلی براش پیش نیامده

  7. ب چ دردی میخوره پس؟؟/