گوشی های رجیستر نشده

فروش گوشی های رجیستر نشده در بازار با قیمت کمتر!

در حالی که بازار موبایل ایران در ماه‌های اخیر روزهای خوبی را سپری نمی‌کند، حالا یک تخلف جدید در این بازار کشف شده است. برخی فروشندگان، گوشی های رجیستر نشده را بدون کد فعال‌سازی و با قیمت کمتر به خریداران می‌فروشند.

این روزها بازار موبایل در ایران اصلا حال و روز خوبی ندارد و محدود شدن واردات در کنار افزایش نرخ ارز باعث شده قیمت گوشی های تلفن همراه در بازار به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند. در این میان، انواع و اقسام تخلفات از جمله فروش گوشی های مسافری و گوشی های بدون گارانتی یا دارای گارانتی اینتر، وضع بازار را بیشتر از همیشه به هم ریخته است و حالا یک تخلف جدید در بازار دیده می‌شود و آن هم فروش گوشی های رجیستر نشده است.

با اجرای طرح رجیستری، قرار شد تمامی گوشی‌ها به صورت رسمی و قانونی و همراه با کد فعال‌سازی و گارانتی معتبر به فروش برسند، اما اکنون برخی فروشندگان از اوضاع نامناسب بازار و گرانی موبایل سوءاستفاده کرده و بعضی گوشی‌ها را بدون کد فعال‌سازی و بدون رعایت قوانین رجیستری با قیمت کمتر به فروش می‌رسانند.

در واقع فعال‌سازی گوشی های رجیستر نشده بر عهده خریدار و روی پاسپورت وی گذاشته می‌شود و در این حالت، به عنوان مثال برای یک گوشی 8 میلیون تومانی، 1 میلیون تومان ارزان‌تر برای مشتری محاسبه می‌شود. بارها در خبرهای مختلف تاکید شده که اگر گوشی به درستی رجیستر نشوند و مراحل فعال‌سازی را طی نکند، تنها یک ماه مهلت استفاده خواهد داشت و پس از آن غیر فعال خواهد شد.

علت فروش گوشی های رجیستر نشده

فروشندگان موبایل می‌گویند این پدیده در نتیجه‌ی برخورد با افرادی که به صورت عمده کار ثبت گوشی در گمرک و دریافت کد فعال‌سازی را انجام می‌دادند ایجاد شده است. یکی از فروشندگان در این رابطه اظهار کرد به تازگی افرادی به دلیل تعدد تراکنش‌هایی که با سایت پرداخت گمرکی تلفن همراه داشته‌اند دستگیر شده‌اند که البته آن‌ها اصل کاری نبودند و فقط در ازای دریافت پول برای هر گوشی، این کار را انجام می‌دادند. پس از این اتفاقات، دیگر کسی در تیراژ بالا گوشی رجیستر نمی‌کند و رجیستر کردن گوشی‌ها دردسرساز شده است و به همین خاطر، اکنون بعضی از فروشندگان گوشی های رجیستر نشده را به فروش می‌رسانند و خریدار باید روی پاسپورت خود گوشی را رجیستر و فعال کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

38 دیدگاه

  1. سلام من از آراد موبایل گوشی به شرط رجیستری خریدم امروز اومده برام دیدم رجیستر نشده پس هم نمیگیرن چه خاکی به سرم بریزم؟
    از من پول رجیستر شده گرفتن.
    تو رو خدا از جاهای آنلاینی ک نمیشناسید خرید نکنید ک مثل من سرتون کلاه نره.نگاه به ظاهر سایت و ضمانت و اینا هم نکنید همش الکیه بعد فروش جوابی نمیدن.

    • سلام آره سر من رو هم همینطوری کلاه گذاشتن پول رجیستر شده گرفتن ولی قاچاق برام فرستادن الانم در ب در شدم جوابگو نیستن انقد رجیستر نکردن برام گوشی از کار افتاده به هیچ دردی نمیخوره

  2. سلام گوشیتوداری چندمیفرشی میخوام بخرمش

  3. متاسفانه منم تقریبا ی ماه پیش ۳/۴۰۰ دادم گوشی redmi note 8 pro خریدم الان میبینم گوشی رجیستر نشدس پیامک از طرف همتا واسم اومد ک شناسه ی دستگاه شما قانونی نیست و در شبکه ی اطلاعات تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت موندم چی کار کنم ولی هر چیه این قانونی ک گذاشتن همش به ضرر ملت بدبخت تموم میشه

  4. سلام کسی ردمی نوت هشت داره بدون ریجستر لطفا به ایمیلم پی ام بدید اگه بود.

  5. سلام
    گوشی a70 شماراخریدارم

  6. سلام بنده یه سامسونگ a70 فول با همه چیز کامل خریدم فقط ریجستر نشده
    کسی خواست تقدیم میکنم

  7. سلام وققتتون به خیر.ممنون از اطلاعات خوبی که میدید. من یه موبایل s9 میخوام بگیرم و رجیستر کنم.لطفا راهنمایی کنین قیمت بدون رجیستر چنده و هزینه گمرک چقدر میشه .و اینکه قیمت روز گوشی ها رو از کجا میشه گرفت.ممنون

  8. من توترکیه زندگی میکنم .به دوستم که ایرانه گفتم یه گوشی ریجسترنشده بخربرام بیارترکیه .حالا بنظرتون میشه توترکیه ازش استفاده کردیانه
    اگه کسی میدونه بهم بگه ممنون میشم

  9. سلام من میخام یه گوشی ریجستر نشده بخرم، پاسپورت هم دارم منتها مهر نخورده امکان ریجستر کردنش وجود داره

  10. سلام من میخوام گوشی بدون ریجستر‌ بخرم
    ایا روشی هست ک بشه دور زد ؟

  11. سلام.ازجلوپاساژعلاادین گوشی خریدم سامسونگ .کد ای ام ای وارد نمیشه و نمیشناسه. پیام اومده تایماه دیگه غیر فعال میشه.پرس و جوکردم میگن ریجستری و قاچاق و این حرفا. حالا ما فحش نمیدیم. ولی یه پدرخدابیامرز تو این مملکت پیدانمیشه به این رسوایی و تابلویی جلو درب پاساژ بساط کردن دارن هرروز هرساعت چندصدنفربیچاره و بدبخت ازهمه جابیخبر پولی که ب بدبختی جمع کردم رو راحت میزنن بجیب روز روشن هیچکی نه جلو این ازخدابیخبرارو میگیره نه هم کسی پاسخگوس. اگه قاچاقه که دیگه به این رسوایی نباید جلودرب پاساژ بساط کنن.پس نیروهای محترم اصناف محترم اونجا چیکارن واقعا.

    • داداش خیلی ناراحت شدم.ولی دنبالشو بگیر با پاسپورت برو اداره گمرک بگو میخوام مالیات این گوشی رو بدم.وقتی پول رو دادی یه برگه بهت میدن که با اون برگه میری سایت سامانه همتا و کد روش رو میزنی بعد کد فعالسازی برات میاد.البته الان که من دارم باهات صحبت میکنم سایت همتا قطعه و ثبت نمیکنه گوشی هارو.ولی تو هرچه سریع تر اقدام کن مالیاتش رو بده.سایت همتا هرچند وقت یکبار باز میشه و اونموقع میتونی گوشی رو ثبت کنی.

    • اون گوشی که شما خریدی، گوشی طرح اصل،شما میتونی imei یه گوشی دیگر و بندازی و استفاده کنی،له راحتی هر چه تمام

  12. توی این اوضاع بد قیمت گوشی ها خودشون کم بالاست
    ارزش پول ما کم پایینه
    پول ریجستری هم ازمون میگیرن
    از این بهترم نمیشه باشیم ما

  13. مردمی که ندارن هرچیزی ازشون بر میاد

  14. کجا میشه از این گوشی ها خرید چون من چندان به سیمکارت نیاز ندارم

  15. فکر کنم میگن اون ور آب میتونن گوشی ها را ریجستری کنند

  16. خوب اگه گوشی رجیستری نشده سیم کارت نمی خونه دیگه چندان کاربردی ندارد ماهیت گوشی همان برقراری تماس و اگه اون رو ازش برداری دیگه اسم گوشی نمیشه روش قرار دادن میشه یک نوعی گجت جدید همراه به حسابش آورد

  17. این خودش نشون میده گوشی های گرون رو با این ریجستری بازم گرون تر کردن