انتقال اطلاعات از آیفون به اندروید

چگونه مخاطبان، تصاویر و اطلاعات را از آیفون به اندروید منتقل کنیم؟

انتقال اطلاعات از آیفون به اندروید فوق‌العاده آسان است. در این بخش، روش‌ منتقل کردن تصاویر، دفترچه مخاطبان و سایر اطلاعات از آیفون به سامسونگ و سایر گوشی های اندرویدی را خواهیم آموخت.

خرید یک تلفن هوشمند جدید همواره جذاب است، اما یکی از بخش‌هایی که معمولا کاربران تجربه چندانی در مورد آن ندارند، انتقال اطلاعات به دستگاه جدید است؛ خصوصا اگر قصد مهاجرت از آی او اس به اندروید را داشته باشند.

خوشبختانه، امروزه راه‌های بسیاری برای انتقال اطلاعات از آیفون به اندروید وجود دارد و کاربران با صرف تنها چند دقیقه می‌توانند اطلاعات خود را به موبایل جدید منتقل کنند. با استفاده از کابل یا بدون آن، به کمک گوگل و iCloud یا بدون آنها، همیشه یک راه آسان پیش روی شما هست که البته به موبایل جدیدتان بستگی دارد.

پیش از شروع، ابتدا از تمام اطلاعات خود بکاپ بگیرید تا در صورت بروز هرگونه مشکل، امکان استفاده مجدد از آنها وجود داشته باشد. علاوه بر این، باید Messages و FaceTime را روی آیفون غیر فعال کرد. برای این کار، وارد تنظیمات شده و از بخش مربوطه، Messages و FaceTime را غیر فعال کنید. در صورت عدم انجام این کار، احتمالا پیام‌های شما به درستی از آیفون به موبایل جدید منتقل نخواهند شد.

بعد از تهیه نسخه پشتیبان و ذخیره آن در محلی امن، زمان انتقال اطلاعات از آیفون به اندروید می‌رسد.

آموزش انتقال اطلاعات از آیفون به اندروید

برای بسیاری از افراد، مهاجرت از آیفون به اندروید به معنی یک دستگاه Galaxy است؛ به همین دلیل، ابتدا روی این سناریو متمرکز خواهیم شد. اگر موبایل جدید شما از برند سامسونگ نیست، با کلیک روی لینک‌های زیر، به بخش مربوطه منتقل خواهید شد:

  • انتقال اطلاعات از آیفون به اندروید با استفاده از گوگل درایو: این روش، بدون در نظر گرفتن مدل و برند، باید با اکثر گوشی های اندرویدی اخیر کار کند. برای استفاده از آن به اتصال وای فای نیاز دارید. در صورتی که حجم فایل‌های شما بالا نباشند و تنها بخواهید اطلاعاتی مثل دفترچه مخاطبان و تقویم را منتقل کنید، گوگل درایو گزینه بسیار خوبی خواهد بود. در این حالت، گالری شما نیز روی فضای ابری گوگل ذخیره شده و از طریق گوگل فوتوز در دسترس شما قرار می‌گیرد.
  • انتقال اطلاعات از آیفون به اندروید با استفاده از اپلیکیشن اختصاصی: این، روشی جایگزین برای انتقال اطلاعات به گوشی های موتورولا، ال جی، اچ تی سی، هواوی، سونی و بلک بری است. در این حالت، بسته به برند و مدل موبایل جدید، به اتصال وای فای یا استفاده از کابل لایتنینگ نیاز خواهید داشت. اگر قصد اجتناب از محدودیت‌های ذخیره‌سازی ابری را داشته و به دنبال تجربه‌‌ای از مهاجرت هستید که در آن بتوان سایر انواع فایل‌ها را منتقل کرد (نتیجه به اپلیکیشن مورد استفاده بستگی دارد)، باید از نرم افزاری که توسط سازنده موبایل شما ارائه شده است، استفاده کرد. بر خلاف گوگل درایو، اپلیکیشن های اختصاصی تمام اطلاعات (مثل تصاویر و ویدیوها) را به موبایل جدید انتقال خواهند داد.

انتقال اطلاعات از آیفون به گوشی گلکسی سامسونگ

آسان‌ترین راه برای انتقال اطلاعات از آیفون به گوشی های سری گلکسی سامسونگ، استفاده از اپلیکیشن Samsung Smart Switch است. این نرم افزار به صورت پیش‌فرض باید روی موبایل شما نصب شده باشد، ولی اگر به هر دلیلی نمی‌توانید آن را پیدا کنید، دانلود آن از طریق گوگل پلی امکان‌پذیر است. با کمک نرم افزار، شما می‌توانید به سادگی اتصال دو گوشی به یکدیگر با استفاده از کابل USB، اطلاعات را منتقل کنید. این روش انتقال، نیازمند مبدلی است که می‌توان آن را در جعبه گوشی های سری Galaxy S و Galaxy Note (گلکسی اس 7، گلکسی نوت 8 و جدیدتر) پیدا کرد. در ادامه، تصویر این مبدل ضمیمه شده است:

انتقال اطلاعات از آیفون به اندروید

اگر جعبه موبایل شما فاقد این مبدل است و دانگل USB On-The-Go را ندارید، با استفاده از iCloud می‌توان اطلاعات را وارد موبایل جدید کرد. این روش، در این بخش توضیح داده شده است.

روش انتقال سریع اطلاعات از آیفون به موبایل گلکسی به کمک یک کابل

این سریع‌ترین و کامل‌ترین راه برای انتقال اطلاعات از آیفون به اندروید و شرایطی است که یکی از موبایل های سری گلکسی سامسونگ را خریداری کرده باشید. با این کار، حتی والپیپرهای شما نیز در کنار سایر اطلاعات مهم مثل دفترچه مخاطبان، رویدادهای تقویم، تصاویر و ویدیوها منتقل می‌شوند. برای انجام این کار به چند چیز نیاز دارید:

  • مبدل USB که بالاتر به آن اشاره کردیم
  • کابل لایتنینگ آیفون
  • حداقل 50 درصد شارژ باتری روی هر دو گوشی

بعد از آماده بودن شرایط، حالا زمان انتقال اطلاعات از آیفون به اندروید است:

  • گام نخست: موبایل سامسونگ خود را روشن کرده و راه‌اندازی اولیه را انجام دهید. اگر پیش از این صاحب حساب کاربری گوگل هستید، وارد آن شوید؛ در غیر این صورت، فرصت خوبی است که یک حساب کاربری ایجاد کنید. اگر پیش‌تر گوشی خود را راه‌اندازی کرده‌اید، اپلیکیشن Smart Switch را اجرا کرده و بعد از انتخاب “USB Cable”، گام سوم را انجام دهید.
  • گام دوم: تا رسیدن به صفحه “Restore data”، ادامه دهید. سپس “From your old device” و “Next” را انتخاب کنید.
  • گام سوم: با استفاده از کابل لایتنینگ، آیفون خود را به گوشی سامسونگ جدید وصل کنید. برای این کار، مطابق با تصویر ضمیمه‌شده، از مبدل USB که در جعبه گوشی وجود دارد، استفاده کنید.

انتقال اطلاعات از آیفون به اندروید

  • گام چهارم: بعد از اتصال دو گوشی، آیفون خود را از حالت قفل خارج کرده و گزینه “?Trust this computer” را لمس کنید.
  • گام پنجم: روی “Next” در موبایل سامسونگ ضربه زده و صبر کنید تا کار جستجو برای آیفون شما به پایان برسد. مطمئن شوید در طول این پروسه، دو گوشی با کابل به یکدیگر متصل هستند.

انتقال اطلاعات از آیفون به اندروید

  • گام ششم: مطابق با عکس ضمیمه‌شده، اطلاعاتی که قصد انتقال آنها از آیفون به گوشی جدید خود را دارید، انتخاب کرده و سپس “Transfer” را انتخاب کنید.

انتقال اطلاعات از آیفون به اندروید

  • گام هفتم: شما به صفحه‌ای با عنوان “Check out useful features” منتقل خواهید شد. در بخش پایینی آن، روی “Finish” ضربه بزنید تا عملیات انتقال اطلاعات از آیفون به اندروید آغاز شود. این کار در پس‌زمینه انجام می‌شود و از نوار اعلان قادر به مشاهده وضعیت آن خواهید بود. پس از اتمام عملیات، پیغامی برای جدا کردن کابل نمایش داده خواهد شد.

اطلاعات منتقل‌شده را می‌توان در اپلیکیشن سامسونگ برای هر دسته‌بندی پیدا کرد. تصاویر و ویدیوها در Gallery ذخیره خواهند شد؛ تمام رویدادهای شما هم به اپلیکیشن Calendar سامسونگ اضافه می‌شوند. به یاد داشته باشید که اطلاعات منتقل‌شده، روی حافظه داخلی موبایل شما ذخیره می‌شوند. در نتیجه، اگر اتفاقی برای موبایل شما بیفتد، تمام آنها حذف خواهند شد. برای جلوگیری از این موضوع می‌توان از گوگل درایو یا سامسونگ کلود استفاده کرد.

برای انتقال دفترچه مخاطبان ذخیره‌شده روی گوشی به حساب گوگل، اپلیکیشن Contacts را باز کرده و از گوشه سمت راست بالا، روی علامت سه‌نقطه ضربه زده و سپس “Manage contacts” را انتخاب کنید. از بخش “Move contacts from phone”، گزینه “Google” را انتخاب کرده و در نهایت “Move” را انتخاب کنید.

از آنجایی که شما در حال مهاجرت بین پلتفرم‌ها هستید (آی او اس به اندروید)، اپلیکیشن ها منتقل نخواهند شد. در عوض، Smart Switch تمام اپلیکیشن های یکسان (اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و بیشتر) را به صورت خودکار روی موبایل جدید شما نصب خواهد کرد. بدیهی‌ست که در این حالت باید مجددا اطلاعات ورود به حساب کاربری را وارد کنید. همچنین، تمام رسانه‌های آفلاین که از طریق سرویس‌هایی مثل نت فلیکس یا اسپاتیفای ذخیره کرده‌اید، باید مجددا به صورت دستی دانلود شوند.

روش انتقال اطلاعات از iCloud به موبایل گلکسی سامسونگ

اگر به هر دلیلی قصد استفاده از کابل را ندارید، می‌توان از طریق iCloud، داده‌ها را به صورت بی سیم وارد موبایل جدید کرد. در این روش حتی لازم نیست آیفون قدیمی را همراه خود داشته باشید، اما کپی برخی اطلاعاتی که اهمیتی پایین‌تری دارند (مثل تاریخچه تماس‌ها) امکان‌پذیر نخواهد بود. به بیان دیگر، در این روش فقط 6 نوع مختلف از اطلاعات پشتیبانی می‌شوند: مخاطبان، تقویم‌ها، یادداشت‌ها، تصاویر، ویدیوها و اسناد.

در این حالت نیز پیش از شروع، به چند چیز نیاز خواهید داشت:

  • اتصال وای فای پایدار و ترجیحا سریع
  • بکاپ جدید از آیفون در iCloud
  • حداقل 50 درصد شارژ باتری گوشی اندرویدی

مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • گام نخست: گوشی جدید خود را در حالت معمول راه‌اندازی کنید، اما در بخش “Restore data”، گزینه “Don’t restore” را انتخاب کنید. بعد از اتمام مراحل راه‌اندازی موبایل، Smart Switch را باز کنید. این اپلیکیشن باید به صورت پیش‌فرض روی گوشی شما نصب شده باشد؛ اما اگر موفق به پیدا کردن آن نشدید، می‌توانید “Samsung Smart Switch Mobile” را از گوگل پلی یا فروشگاه نرم افزار Galaxy Apps دریافت کنید.
  • گام دوم: بعد از باز کردن نرم افزار، روی “Wireless” ضربه زده و سپس “Receive” را انتخاب کنید.

انتقال اطلاعات از آیفون به اندروید

  • گام سوم: گزینه iPhone/iPad (import from iCloud) را انتخاب کرده و با اطلاعات اپل خود، وارد حساب کاربری شوید. در ادامه، لیستی از انواع فایل‌های که قادر به انتقال آنها خواهید بود، پیش روی شما قرار می‌گیرد. بعد از انتخاب آیتم‌های مورد نظر، زمان تخمینی برای تکمیل پروسه انتقال اطلاعات نمایش داده خواهد شد. بسته به حجم داده‌ها و سرعت اینترنت شما، این کار ممکن است چند ساعت هم طول بکشد. بهتر است این کار را زمانی انجام دهید که قصد استفاده از موبایل را ندارید؛ به عنوان مثال، پیش از خواب. زمانی که آماده شروع شدید، روی “Import” ضربه بزنید.

انتقال اطلاعات از آیفون به اندروید

همان‌طور که بالاتر هم توضیح دادیم، اطلاعات شما متناسب با دسته‌های مختلف، در اپلیکیشن های سامسونگ ذخیره خواهند شد. به علاوه، در این روش هم نرم افزارها منتقل نشده و باید به صورت جداگانه آنها را دانلود کرد.

توجه: ما هنگام استفاده از آخرین نسخه سامسونگ اسمارت سوئیچ (3.5.03.7)، متوجه ایرادی شدیم که در صورت غیر فعال بودن حالت تایید دومرحله‌ای، اجازه اتصال اپلیکیشن به iCloud را نمی‌دهد. این مشکل در نسخه‌های قدیمی‌تر وجود نداشته و نرم افزار به خوبی کار می‌کند. به هر صورت، امیدواریم سامسونگ به زودی این مشکل را برطرف کند.

انتقال اطلاعات از آیفون به اندروید با استفاده از گوگل درایو

اگر موبایل جدید شما از محصولات سامسونگ نیست، باز هم روش انتقال اطلاعات از آیفون به اندروید کار بسیار آسانی خواهد بود. این روش، دفترچه مخاطبان، تقویم‌ها، تصاویر و ویدیوها را در فضای ابری گوگل آپلود می‌کند. مخاطبان و تقویم‌ها به محض ورود به حساب کاربری در گوشی اندرویدی جدید شما نمایش داده خواهند شد و از اپلیکیشن Google Photos هم می‌توانید به تصاویر و ویدیوها دسترسی داشته باشید. گوگل 15 گیگابایت فضای رایگان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و اگر اجازه دهید تصاویر و ویدیوهای شما فشرده شوند، حجم آنها محاسبه نخواهد شد.

اگر حجم اطلاعات شما، بیش از 15 گیگابایت بوده و سازنده موبایل شما نرم افزاری اختصاصی را برای انتقال ارائه می‌کند، می‌توانید از این قسمت عبور کرده و بخش بعدی را مطالعه کنید. در غیر این صورت، به اتصال وای فای سریع و پایدار و حداقل 50 درصد شارژ باتری روی هر دو گوشی برای شروع عملیات، نیاز خواهید داشت.

  • گام نخست: اپلیکیشن گوگل درایو را روی آیفون نصب کنید.
  • گام دوم: نرم افزار را باز کرده و وارد حسابی شوید که قصد دارید از آن روی موبایل اندرویدی خود استفاده کنید.
  • گام سوم: گوگل درایو را باز کرده و از بخش تنظیمات، وارد “Backup” شوید.
  • گام چهارم: بعد از انتخاب آیتم‌های مورد نظر، روی “Start Backup” ضربه بزنید.
  • گام پنچم: بعد از اتمام عملیات بکاپ، روی اسمارت فون اندرویدی جدید وارد حساب کاربری خود شوید. این کار، اطلاعاتی همچون تقویم و دفترچه مخاطبان را همگام خواهد کرد.
  • گام ششم: برای مشاهده تصاویر خود، به گوگل فوتوز نیاز خواهید داشت. این اپلیکیشن معمولا به صورت پیش‌فرض روی گوشی های اندرویدی نصب شده است. پس از ورود به نرم افزار، لیستی از تصاویر و ویدیوها پیش روی شما قرار می‌گیرد، اما فایل‌ها روی فضای ابری باقی خواهند ماند. پس از باز کردن یک فایل، با لمس علامت سه‌نقطه و سپس “Download” می‌توان تصاویر مورد نظر را دانلود کرد.

این روش هیچ‌کدام از نرم افزارها و اطلاعات آنها را منتقل نخواهد کرد. در این صورت باید اپلیکیشن ها را به صورت دستی، از طریق گوگل پلی دانلود کنید.

انتقال اطلاعات به اندروید با استفاده از اپلیکیشن اختصاصی

استفاده از اپلیکیشن اختصاصی گوشی جدیدتان، امتیاز تجربه‌ای بسیار خوب از انتقال اطلاعات از آیفون به اندروید را برای شما به همراه خواهد داشت. اطلاعاتی که از طریق اپلیکیشن سازنده گوشی شما منتقل می‌شوند، مستقیما در بهترین محل در موبایل اندرویدی شما ذخیره خواهند شد. با این کار دیگر نیازی به دانلود اپلیکیشن های اضافی نخواهید داشت. بسته به میزان کارایی اپلیکیشن مورد نظر برای مهاجرت به سیستم عامل گوگل، امکان جابجایی داده‌های بیشتری در مقایسه با روش گوگل درایو (که فقط شامل دفترچه مخاطبان، تقویم و گالری می‌شود) وجود دارد. یکی دیگر از مزایای استفاده از این نرم افزارها، محدود نشدن به فضای ذخیره‌سازی موجود در گوگل درایو است. تمام اطلاعاتی که از این طریق منتقل می‌کنید، فقط روی اسمارت فون شما ذخیره خواهند شد.

در کنار سامسونگ، اغلب سازندگان دیگر نیز روشی اختصاصی خود را برای انتقال اطلاعات از آیفون به اندروید دارند. در ادامه، به برخی از محبوب‌ترین موارد اشاره شده است:

  • ال جی: با نرم افزار Mobile Switch، تنها با استفاده از کابل (OTG) می‌توان از آیفون مهاجرت کرد. این کابل معمولا در جعبه محصولات رده بالای جدید LG قرار داده می‌شود.
  • موتورولا: Migrate نام نرم افزار اختصاصی موتورولا است که البته کارایی آن محدود بوده و با استفاده از iCloud، تنها دفترچه مخاطبان و تقویم را منتقل می‌کند.
  • اچ تی سی: Sync Manager از بکاپ‌های آیفون که با کامپیوتر و به وسیله iTunes ذخیره کرده‌اید، استفاده می‌کند.
  • سونی: Xperia Transfer Mobile
  • بلک بری: Content Transfer
  • هواوی: Phone Clone

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. برعکسش دقیقا باید چیکار کنیم

  2. با sherit یا zapiaنمیشه اخه من ایفون نداشتم نمیدونم

  3. همون کابله از همش بهتره من خودم گوشی الجی دارم اون کابلو که بهش وصل کنی میگه بیا انتقال بده و خیلی راحته

  4. اینجور که معلومه ایفون دارها دارن روی میارن اندروید