ترامپ

دستور ترامپ برای تحقیق از گوگل، فیسبوک و سایر رسانه‌های اجتماعی

دونالد ترامپ قصد تحقیق از گوگل، فیسبوک، توییتر و سایر رسانه‌های اجتماعی را دارد. کاخ سفید برخی از پلتفرم‌های آنلاین را به غرض‌ورزی سیاسی متهم کرده است.

مطابق با گزارش جدید بلومبرگ، کاخ سفید با آماده کردن پیش‌نویس یک فرمان اجرایی، از آژانس‌های فدرال می‌خواهد در مورد فعالیت‌های برخی شرکت‌های فناوری رده بالا همچون گوگل، فیسبوک، توییتر و سایر رسانه‌های اجتماعی تحقیق کنند. ظاهرا تنها امضای دونالد ترامپ نیاز است تا این دستور، اجرایی شود. فرمان اجرایی فعلا در مراحل اولیه بوده و هنوز آژانس‌های دولتی آن را انجام نداده‌اند.

ترامپ رابطه خوبی با دنیای تکنولوژی ندارد. پیش از این، رییس جمهور آمریکا اشتباها آمازون را بابت امضای یک قرارداد زیان‌آور با شرکت پست آمریکا متهم کرده بود یا از طریق توییتر اعلام کرد که اپل باید کارخانه‌های خود را به خاک آمریکا منتقل کند. او حتی بعد از حمله به توییتر و سایر رسانه‌های اجتماعی، اعلام کرد که گوگل نتایج جستجو را بر ضد او دستکاری می‌کند.

بلومبرگ مدعی دیدن فرمان اجرایی شده و می‌گوید علی‌رغم اشاره به نام شرکتی خاص، از تمام آژانس های آنتی تراست فدرال خواسته شده است که «به طول کامل، فعالیت هر پلتفرم آنلاین در جهت نقض مقررات آنتی تراست را بررسی کنند.» در ادامه، اضافه شده است که «به خاطر نقش حیاتی آنها در جامعه آمریکا، ضروری است که شهروندان آمریکایی در برابر فعالیت‌های ضد رقابتی پلتفرم‌های آنلاین، محافظت شوند.» این پلتفرم‌ها پذیرفته‌اند که ضمن تحکیم بر فضای آنلاین، برخی از پست‌ها از هر دو جناح چپ و راست، سهوا حذف شده است. اما این رسانه‌های اجتماعی می‌گویند که از جناب آنها، هیچ اثرپذیری سیاسی وجود نداشته است. دونالد ترامپ ضمن اشاره به سیاست‌های تبعیض‌آمیز رسانه‌های اجتماعی در برابر صدای جمهوری‌خواهان و محافظه‌کاران، می‌گوید این رسانه‌ها روی دیدگاه‌های بسیاری از مردم در مورد موضوع حق و درست، تاثیرگذار هستند.

اخبار مربوط به فرمان اجرایی احتمالی در حالی منتشر می‌شود که جف سشنز، دادستان کل ایالات متحده آمریکا، قصد دارد تا دو روز دیگر با دادستان‌های کل سایر ایالت‌ها ملاقات کند. ظاهرا در این دیدار، مسئله مربوط به تحقیق از صنعت فناوری به کمک آژآنس‌های ایالتی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. اونا ریشه جاسوسی رو میکنن ما خودمون بساط جاسوسی پهن میکنیم

  2. ای کاش یکی مثل ترامپ رئیس جمهورمون بشه لامصب خیلی اقصاد دانه

  3. محمد جواد خان زاده درباری

    خوب به ترامپ نگاه کنید هرچه قدر واسه ما بد بوده واسه مردم خودش خوب بوده