تراشه کایرین ۹۸۰

هواوی ادعا می‌کند تراشه کایرین ۹۸۰ سریعتر از A12 Bionic اپل است

هواوی ادعا می‌کند تراشه کایرین ۹۸۰ (Kirin 980) قابل استفاده در گوشی های سری میت 20 به مراتب سریعتر از تراشه A12 Bionic اپل است که در زیر گوشی های سری آیفون ایکس اس جای دارد. هواوی چند هفته پیش تراشه کایرین 980 را معرفی کرده است.

اپل هفته‌ی گذشته بود که از گوشی های سری آیفون ایکس اس خود به همراه تراشه A12 Bionic مبتنی بر پردازش 7 نانومتری پرده برداری کرد. اما چند هفته زودتر هواوی از تراشه کایرین ۹۸۰ خود که آن هم مبتنی بر پردازش 7 نانومتری به تولید می‌رسد، پرده برداری کرده بود. تراشه هواوی قرار است در گوشی های سری میت 20 قرار گیرد که هواوی طی یک رویداد خبری ویژه در 16 اکتبر (24 مهر ماه) در شهر دبی از آن پرده برداری خواهد کرد. حال این شرکت مدعی شده است که تراشه 7 نانومتری آن‌ها بهتر از تراشه 7 نانومتری اپل خواهد بود!

هواوی به مدت 3 سال مشغول توسعه تراشه کایرین ۹۸۰ خود بوده است و تمرکز این شرکت برای طراحی تراشه مدرن خود در واقع ترکیبی از قدرت و کارآمدی انرژی، هوشمندی و ارتباطات آن بوده است. چیپست جدید هواوی شامل 6.9 میلیارد ترانزیستور است که دقیقا همین تعداد ترانزیستور را می‌توان در چیپست A12 اپل نیز یافت. هواوی ادعا می‌کند که پردازنده موجود در تراشه کایرین 980 حدود 75 درصد سریع‌تر از نسل پیشین خودش بوده و پردازشگر گرافیکی آن نیز 46 درصد سریع‌تر شده است. بهره‌وری انرژی آن در بخش پردازنده 57 درصد بهتر شده و این بهبود در پردازشگر گرافیکی نیز 178 درصد بوده است.

تراشه کایرین ۹۸۰

وقتی به بخش هوشمندسازی وارد می‌شویم، هواوی قدرت NPU (واحد پردازش عصبی) این تراشه را برای پردازش در لحظه ویدیو و قابلیت تشخیص 4500 عکس در دقیقه قدرتمندتر ساخته است. پیشبینی بارگذاری مبتنی بر هوش مصنوعی به مراتب هوشمندانه‌تر عمل خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند چه زمانی نیاز به عملکرد بوده و چه زمانی باید در مصرف انرژی صرفه جویی کند.

سرعت دانلود 1.4Gbps با تراشه کایرین ۹۸۰

در انتها باید به ارتباطات اشاره کرد. تراشه کایرین ۹۸۰ هواوی نخستین تراشه پشتیبانی کننده از LTE Cat.21 با ارائه سرعت دانلود 1.4 گیگابیت بر ثانیه‌ای است. با توجه به اینکه هواوی مسئولیت بسیاری از زیرساخت‌های تلکام در امارات متحده عربی را بر عهده دارد، آن‌ها شانس خوبی دارند تا عملکرد رادیویی چشمگیر خود را در این بخش به رخ تمام رقبایشان بکشند. Kirin 980 در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین تراشه های سال 2018 است و جالب می‌شود که پس از عرضه گوشی های سری هواوی میت 20 بتوانیم آن را با تراشه جدید اپل مقایسه کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. چ رویی داره هواوی فک کرده کیه
    چطوری خودشو با ایفون یکی میکنه

    • سارا خانم دیگه قرار نیست تعصبی اینجا جواب بدیم نوکیا هم یه زمانی میگفت هیچ گوشی یارای رقابت با من رو نداره ولی حالا اون نوکیا کوش و کجا رفته چی شد این حرف شما اصلا منطقی نیست من خود ما الان شخصا سامسونگ A 3 2017 دارم ولی توی تلگرام عضو سایت هایی مثل همین گجت نیوز و چی اس ام و و زومیت و ….. هستم و با توجه به اون مطالب که از پیشرفت های شگفت انگیز از شرکت هوای در زمینه مخصوصا موبایل و پردازنده و موبایل و غیره اون میبینم و میخونم اذعان میکنم و اعتراف میکنم هوای عرضه رقابت رو بر سامسونگ و اپل،علی الخصوص سامسونگ روز به روز تنگ تر و تنگ تر خواهد نمود.هواوی بسیار عجیب داره پیشرفت میکنه.و چون دارن وقت میزارن و تلاش میکنن خداییش حقشان که جزو سه بلند اول دنیا باشن.

  2. واقعا چقدر عاااالی هواوی خیلی پیشرفت کرده یهویی

  3. دیه داره خیلی دروغ میگه مثل دوربین میت9 که میگفت از ایفون7 و اس7 بهتره ولی کل دنیا گفتن نه تنها بهتر نیست بلکه فاصله زیادی هم باهاشون داره

  4. قبول دارم کارین 980 از 845 بهتره ولی این که بخواد از a12بهتر باشه چرت گفته حتی اگه در حد a11هم باشه خوبه