قیمت موبایل

منتظر کاهش قیمت موبایل در بازار ایران نباشید

قیمت موبایل در بازار ایران کاهش پیدا نمی‌کند. رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه گفت قیمت گوشی در بازار به نرخ ارز ارتباط دارد و با ورود گوشی‌های تازه وارد، موبایل ارزان نمی‌شود.

ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه آب پاکی را روی دست مشتریان بازار تلفن همراه ریخت و گفت انتظار کاهش قیمت موبایل را نداشته باشید. درستی در خصوص آخرین وضعیت ترخیص گوشی های وارد شده با ارز دولتی از گمرک و زمان توزیع آنها در بازار کشور گفت ظرف چند روز آینده این گوشی‌ها در کمیته قیمت‌گذاری تعیین تکلیف شده و وارد بازار می‌شوند. وی در ادامه اظهار کرد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیته‌ای در این باره تصمیم‌گیری می‌کنند.

قیمت موبایل به نرخ ارز وابسته است

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه خاطرنشان کرد ورود این گوشی‌ها و گوشی‌های توقیف شده به بازار می‌تواند تا حدودی وضعیت نامناسب بازار تلفن همراه را بهتر کند، اما این بدان معنا نیست که قیمت موبایل در بازار کاهش پیدا کند. قیمت گوشی تا حدود زیادی به ارز وابسته است و بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار با ارز آزاد وارد کشور شده‌اند؛ بنابراین نباید توقع داشت با ورود گوشی‌های تازه‌وارد، موبایل در بازار ایران ارزان شود.

ابراهیم درستی افزود ثبت سفارش برای گوشی‌هایی که با ارز آزاد وارد کشور می‌شوند آزاد شده است و ما اکنون منتظر قیمت‌گذاری گوشی‌هایی که با ارز دولتی وارد شده‌اند هستیم تا این گوشی‌ها به سرعت به دست فروشندگان برسد و در بازار عرضه شود و منافع مصرف‌کنندگان نیز در آن دیده خواهد شد. وی تاکید کرد قیمت گوشی های موبایل بر مبنای نرخ ارز ثانویه محاسبه و تعیین خواهد شد و مازاد ارز دولتی 4200 تومانی از صندوق دولت پرداخت می‌شود.

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفته گذشته با انتشار توییتی اعلام کرده بود که هیات دولت با ترخیص 600 هزار گوشی توقیف شده در گمرک موافقت کرده، اما تاکنون نحوه قیمت‌گذاری و عرضه این گوشی‌ها در بازار مشخص نشده است. با توجه به افزایش نرخ ارز، گوشی های تلفن همراه در بازار ایران در ماه‌های اخیر به طور قابل توجهی گران شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

17 دیدگاه

  1. واقعا سال 96 بهشت بود . عجله داشتم رد بشیم .چی فکر میکردیم چی شد……………

  2. این همه با اقتدار گفتن ماشکست نمیخوریم الان توحال همون شکست خوردنن ب روشون نمیارند بعدمیان سرجوونایی مثل من رومیخوان کلاه بزارند باحرف هایی مثل ماقوی هستیم ویاارزون میشه اماحالامقابل تحریم های امریکا بدجورکم اوردندوارزونی ای ندیدیم

  3. الان که دلار هم ارزون شد…ببینم دیگه به چه بهانه ای خون ملت رو تو شیشه میکنید.

  4. اصلاح میکنم: منتظر کاهش قیمت چیزی در ایران نباشید

  5. هم اکنون رئیس جمهور محترم در ساز مان ملل فرمودند تحریم ها روی ملت ایران تاثیر میزاره و مسئولین ککشان هم نمی‌گزد
    پس ای دولت خبیس آمریکا هرچقدر دوست داری تحریم کن
    اصلا به ما چه گور بابای ملت. ملت هم پشت ما میمونه..

  6. واقعا دلم گرفت 9 ماه پیش تو جهنم نبودیم تو بهشت بودیم

  7. ینی میکه به همین قیمت روز گوشی ها وارد بازار میشه تموم شد و رفت

  8. منتظر هی نبودیم
    منتظر اینیم که تموم شه بریم

  9. موبایل های ساخت غرب که نماد غربی هستن برای منحرف کردن مغز جوانان ایران اسلامی نباید به داخل کشور وارد شوند . این یه توطئه غرب هست برای آغاز کودتا در ایران اسلامی

  10. پیش به سوی عصر حجر… آی کفتر کاکل پسر کجایی….. البته اگه کفتر هم فیلتر نکنن..