آیفون 10 اس مکس

فروش آیفون 10 اس مکس به مراتب بیشتر از آیفون 10 اس است

یکی از تحلیل‌گران مشهور در گزارشی جدید از فروش بالاتر آیفون 10 اس مکس (Apple iPhone XS Max) در مقایسه با آیفون 10 اس (Apple iPhone XS) خبر داد. پرچمدار 6.5 اینچی اپل با نسبت 4 به 1 در مقایسه با مدل 5.8 اینچی به فروش می‌رود.

چند روز پیش و در خلال دوره پیش‌فروش آیفون های جدید، مینگ چی کو اعلام کرد که آیفون 10 اس عملکردی ضعیف‌تر از آنچه انتظار می‌رفت، دارد. حالا یک هفته از انتشار این خبر می‌گذرد و آقای کو در یک تحلیل جدید، بیش از پیش در مورد عملکرد محصولات اپل سخن گفته است.

علی‌رغم عملکرد نه‌چندان خوب آیفون XS، این تحلیل‌گر هم‌چنان عرضه 75 تا 80 میلیون آیفون طی را برای چند ماه پایانی 2018 پیش‌بینی می‌کند. در حقیقت، استقبال بسیار خوب کاربران از آیفون 10 اس مکس -با نسبت فروش 4 به 1 در مقابل با آیفون 10 اس- باعث شده است تا مجموع فروش نهایی اهالی کوپرتینو بالا باشد. ظاهرا دو رنگ خاکستری و طلایی محبوبیت بالاتری در مقایسه با مدل نقره‌ای دارند. در مورد حافظه داخلی نیز نسخه 256 گیگابایتی بیشترین فروش را داشته است.

با در نظر گرفتن تقاضا برای مدل‌های گران‌تر گوشی های اپل، این تحلیل‌گر افزایش میانگین قیمت فروش را برای آیفون های این شرکت پیش‌بینی می‌کند. در حالی که پیش‌بینی‌های اولیه، این میزان را بین 750 تا 770 دلار می‌داند، Kuo می‌گوید این میزان به 800 دلار هم نزدیک خواهد شد. در حقیقت، از ماه آینده و زمانی که آیفون XR در اختیار کاربران قرار بگیرد، اپل فروش بیشتر را تجربه خواهد کرد. به هر صورت، کاربران به دنبال ارتقای گوشی خود و خرید دستگاهی با اندازه بزرگتر هستند و احتمالا آیفون XR را به جای آیفون 8 پلاس که 50 دلار ارزان‌تر است، خریداری خواهند کرد.

پیش‌بینی می‌شود آیفون 10 آر، بعد از عرضه، 55 تا 60 درصد از مجموع فروش موبایل های اپل را در ماه‌های باقی‌مانده سال 2018 به خود اختصاص دهد؛ این به خاطر چالش‌های پیش روی JDI و LG Display در میزان بازده تولید پنل‌های اولد است.