بورد مدار گلکسی اس 10

بورد مدار گلکسی اس 10 در نسخه‌‌های اگزینوس پیشرفته‌تر از نمونه‌های اسنپدراگون است

بر اساس گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده، گفته می‌شود بورد مدار گلکسی اس 10 در نسخه‌های اگزینوس از نمونه‌ بوردهای پیشرفته‌تر و مدرنی است که به نظر تنها در نمونه‌های مجهز به چیپست انحصاری سامسونگ استفاده شده است و نمونه‌های دارای چیپست کوالکام فاقد این بورد هستند.

رسانه‌های کره‌ای گزارش داده‌اند که بورد مدار گلکسی اس 10 در نسخه‌های اگزینوس از نمونه SLP است. این نوع بورد از بوردهای PCB پیشین که در نمونه‌های دارای چیپست کوالکام اسنپدارگون استفاده می‌شوند پیشرفته‌تر و مدرن‌تر است.

در بوردهای SLP بخش‌های مختلف چیپست نزدیک‌تر به یکدیگر قرار دارند. این امر سبب می‌شود بورد فضای کمتری اشغال کند و جای بیشتری برای دیگر اجزای گوشی همچون باتری باشد. گوشی‌ اپل آیفون ایکس و جانشین امسال آن نیز دارای چنین بوردهایی هستند. این بوردها سبب آزادتر شدن فضای داخل گوشی شده و اپل را قادر ساخته تا در محصولات خود از باتری‌های بزرگتر L شکل استفاده کند.

سامسونگ در نمونه‌های اگزینوسی گوشی ‌های پرچمدار امسال خود یعنی گلکسی نوت 9 و +9 و همچنین فبلت گلکسی نوت 9 نیز از مدارهای SLP استفاده کرده بود. اما چرا تنها نمونه‌های دارای چیپست انحصاری سامسونگ با این بوردها ساخته می‌شوند؟

بنابر گزارش‌ها، 4 کمپانی از مجموع 10 کمپانی تامین کننده بورد مدار برای گوشی‌های سامسونگ امکان تولید بوردهای SLP را دارند و سامسونگ با سه تای آن‌ها شامل سامسونگ الکترومکانیکس (که متعلق به خود سامسونگ است) و دو کمپانی کره‌ای دیگر به نام‌های Daeduck GDS و Korea Circuit برای دریافت بورد‌های SLP به منظور تولید گوشی‌های گلکسی اس 10 قرارداد بسته است. پس تا اینجا می‌دانیم تامین کننده‌ها توان تولید بورد مدار گلکسی اس 10 در نمونه اگزینوسی را دارند.

پیش‌تر منابع صنعتی اعلام کرده بودند سامسونگ تنها نمونه‌های دارای چیپست اگزینوس از گوشی‌های گلکسی اس 9 را با بوردهای مدار SLP ساخته است و نمونه‌های دارای چیپست‌های کوالکام اسنپدارگون دارای بوردهای عادی هستند. زیرا در صورت استفاده از بوردهای SLP، چیپست‌های کوالکام دچار مشکل می‌شدند و با توجه به گزارش‌های اخیر به نظر می‌رسد چیپست‌های کوالکام همچنان با بوردهای جدید همخوانی ندارند.

خبر استفاده از بودرهای SLP در گلکسی اس 10 به نوعی شایعه استفاده از حسگر اثر انگشت درون نمایشگر را نیز تقویت می‌کند. همچنین تامین کننده اتصالات نیمه منعطف (سخت-منعطف) برای این سنسور قبلا معین شده که این قضیه نیز به خودی خود سبب تقویت شایعه استفاده از چنین سنسوری در گلکسی اس 10 می‌شود.