کروم 69

آیا کروم 69 اطلاعات کاربران را به صورت خودکار روی سرورهای گوگل آپلود می‌کند؟

کروم 69 هنگام ورود کاربران به یکی از سرویس‌های گوگل، آنها را به صورت خودکار در مرورگر کروم وارد می‌کند. برخی معتقدند این سیستم، امنیت کاربران را به خطر می‌اندازد.

گوگل بابت تغییر در نحوه ورود کاربران به حساب مرورگر کروم، مورد انتقاد برخی افراد قرار گرفته است. کروم ۶۹ که اواسط شهریور ماه ارائه شده بود، کاربران را به محض ورود به حساب خود در گوگل، وارد حساب کاربری کروم نیز می‌کند. همین ورود خودکار در مرورگر نیز سبب ابراز نگرانی برخی افراد در رابطه با حریم خصوصی کاربران شده است. متیو گرین (Matthwe Green)، متخصص رمزنگاری و استاد دانشگاه جان هاپکینز، در وبلاگ خود پیرامون این تغییر و مخالفتش با کروم به تفصیل صحبت کرد.

اگرچه این تغییر در لحظه اول کمی ترسناک به نظر می‌رسد، اما آنقدرها هم زیان‌آور نیست. ظاهرا اولین گمانی که برخی کاربران هنگام مشاهده این تغییر -ارسال اطلاعات کاربران به سرورهای گوگل توسط مرورگر- در کروم 69 داشتند، اشتباه بوده است. “Adrienne Porter Felt” از تیم کروم گوگل، در مجموعه‌ای از توییت‌ها شفاف‌سازی کرد که برای آپولد خودکار اطلاعات در سرورهای گوگل، کاربران باید چند مرحله اضافی را انجام دهند. او در توییتی نوشت:

سلام به همه. من می‌خواهم اطلاعات بیشتری را در مورد تغییرات اخیر ورود به کروم به اشتراک بگذارم. [نسخه] دسکتاپ کروم هر زمان که وارد یکی از وب‌سایت‌های گوگل شوید، به شما می‌گوید که «وارد شده‌اید.» این بدان معنی نیست که کروم، به صورت خودکار تاریخچه وب‌گردی شما را برای حساب کاربری گوگل شما ارسال می‌کند.

به بیان ساده، گوگل در تلاش بوده از شرایطی اجتناب کند که هنگام استفاده از حساب کاربری شخصی دیگر بر روی مرورگر، شما می‌توانید وارد سرویس‌های آن روی یک دستگاه اشتراکی شوید. این موضوع باعث می‌شود کوکی‌ها و اطلاعات وب‌گردی تحت یک حساب کاربری که با شما مرتبط نیست، همگام شوند.

کروم 69

این توضیحات، برخی افراد را نسبت به این تصمیم گوگل و عدم اشاره آن به تغییرات اخیر متعجب کرده است. کروم 69 با بازطراحی رابط کاربری و بهره‌گیری از امکانات تازه، مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته بود. حتی اگر گوگل دلیل خوبی برای تغییرات اخیر داشته باشد، این تصمیم در محیطی که همواره حریم خصوصی اهمیت بسیاری دارد، اعتماد کاربران را نسبت به این شرکت افزایش نخواهد داد.

گوگل در بیانه‌ای رسمی از اضافه شدن گزینه‌ای برای غیر فعال کردن این گزینه در کروم 70 خبر داده است. با این حال، کاربران از صفحه “chrome://flags//#account-consistency” و غیر فعال کردن Account Consistency می‌توانند مانع ورود خودکار به کروم شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. گوگل باید خیلی این چیزا رو رعایت کنه تقریبا تمام مردم از کروم استفاده میکنن

  2. بفرما اینم دزد اطلاعات در اومد

  3. نه بابا فک نکنم اینا اهل دزدی و همچین کارایی باشن