پشتیبانی از کیبورد و ماوس ایکس باکس وان

پشتیبانی از کیبورد و ماوس سرانجام به ایکس باکس وان اضافه شد

مایکروسافت پشتیبانی از کیبورد و ماوس را در نهایت به کنسول بازی ایکس باکس وان (Xbox One) اضافه کرد. امکان استفاده از لوازم جانبی سیستم‌های کامپیوتری همراه با کنسول بازی ایکس باکس وان مایکروسافت خبر بسیار خوبی برای گیمرها محسوب می‌شود.

به لطف افزوده شدن پشتیبانی از کیبورد و ماوس در ایکس باکس وان، اکنون کاربران می‌توانند بسته به نوع بازی و یا ترجیح خود، به جای کنترلر همیشگی این کنسول، با استفاده از کیبورد و ماوس به اجرای بازی بپردازند. البته نباید خیلی خوشحال بود!

پشتیبانی از کیبورد و ماوس جامع نیست!

بر اساس پست وبلاگی مایکروسافت، برخورداری از کیبورد و ماوس حین استفاده از ایکس باکس وان فقط به تشخیص مایکروسافت و کاربر بستگی نداشته و پیش از همه، توسعه‌دهندگان و استودیوهای بازی‌سازی نیز باید پشتیبانی از آن را درون محصول خود بگنجانند. به همین دلیل بعید نیست برخی تولید‌کنندگان، به خاطر مشقت‌های احتمالی، قید افزودن پشتیبانی از کیبورد و ماوس در بازی خود را بزنند. البته احتمالا آن‌ها، منتظر دیدن واکنش کاربران نسبت به این قابلیت جدید ایکس باکس وان خواهند نشست. اگر کاربران زیادی نسبت به آن خوش‌بین باشند، بدون شک استودیوهای بیشتر و بیشتری به افزودن قابلیت پشتیبانی از کیبورد و ماوس در بازی مخصوص ایکس باکس وان خود روی خواهند آورد.

پشتیبانی از کیبورد و ماوس ایکس باکس وان

نخستین بازی دارای این قابلیت Warframe Xbox بوده از چند هفته دیگر، امکان تست آن در چهارچوب مایکروسافت اینسایدر فراهم خواهد شد. مایکروسافت مدعی است این ویژگی را به نحوی توسعه داده که کنسول ایکس باکس وان، اکنون از بیشتر ماوس و کیبوردها پشتیبانی می‌کند،‌ اما برای ارائه بهترین تجربه ممکن به کاربران، با شرکت ریزر وارد همکاری شده است.

ریزر نیز با انتشار ویدیویی نشان داد به زودی و تا انتهای سال جاری، ماوس و کیبوردهایی بهینه‌سازی شده مخصوصا ایکس باکس وان عرضه خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. با دستگیره یه حال دیگه ست

  2. چقد خوب به نظرم اینطوری بهتر میتونم بازی مکنم

  3. خیلی خبر خوبی بود😄😄😄😄😄😎😎

  4. جان شما کاش به پلی چهارم اضافه شعه

  5. اقا اینطوری که خیلی خوبه من همیشه با انالوگ بازی کردن مشکل داشتم

  6. سلام اقا من ایکس باکس دارم و کپی خور هست
    حالا برای استفاده از این قابلیت باید کنسولو بروز کنم؟ اصلا میشه بدون وصل شدن به اینترنت از این قابلیت استفاده کرد؟