سرقت آیفون

افزایش میزان سرقت آیفون و آیپد از فروشگاه‌های اپل طی چند ماه اخیر

طی چند ماه اخیر، سارقان شگردی خاص طراحی کرده و به صورت دست جمعی با حمله به فروشگاه‌های اپل، به سرقت آیفون و آیپد و حتی مک بوک می‌پردازند. به تازگی ویدیویی نیز از این سرقت‌های دست جمعی از فروشگاه‌های اپل منتشر شده است.

یک فروشگاه اپل در پالو آلتو کالیفرنیا، طی دوازده ساعت اولیه عرضه آیفون آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس، دو مرتبه هدف دستبرد قرار گرفت و نزدیک به 100 هزار دلار جنس از آن ربوده شد! یک ماه پیش نیز سرقت آیفون به همراه چندین آیپد و مک بوک به ارزش 20 هزار دلار در فروشگاه دیگری واقع در کالیفرنیا خبرساز شده بود. طی این حادثه، چندین سارق در طول روز و زمانی که کاربران مشغول استفاده از نسخه‌‌های نمونه بودند، وارد فروشگاه شده و تعداد زیاد از محصولات اپل را خیلی راحت به سرقت بردند!

ویدیوی سرقت آیفون و آیپد در روز روشن

بر اساس بررسی، طی چند ماه اخیر، فروشگاه‌های اپل واقع در ایالات کالیفرنیا آمریکا هدف دستبردهای این چنینی زیادی قرار گرفته و بیش از یک میلیون دلار کالا از آن‌ها سرقت شده است. این افراد بعد از انجام چندین ماموریت سرقت موفقیت‌آمیز، در نهایت به دام افتادند، چرا که وزارت دادگستری کالیفرنیا توانست تعداد زیادی را شناسایی کرده و حکم بازداشت نزدیک به هفده نفر که احتمال حضورشان در این سرقت‌ها بالا بوده است را صادر کند.

این نوع سرقت آیفون و آیپد به صورت گسترده، در نوزده بخش کالیفرنیا رخ داده است. روش دزدی آن‌ها یکسان بوده و همگی بعد از وارد شدن به مغازه‌ها در طول روز در قالب گروه‌هایی چند نفره، محصولاتی که فروشگاه برای استفاده آزمایشی توسط عموم کاربران قرار داده‌ است را به یکباره جمع‌آوری کرده و از فروشگاه خارج می‌شوند. در ماه جاری میلادی، هفت نفر مظنون به سرقت آیفون و آیپد از فروشگا‌ه‌های اپل بازداشت شده و به زندان افتادند.

دادستان کل کالیفرنیا اعلام کرد مقامات اجرایی، باید هر چه زودتر دست به کار شوند، چرا که این دسته از تبهکاری‌ها، به صورت ویروسی منتشر شده و افراد ناسالم دیگر با شنیدن اخبار پیرامون گسترده شدن سرقت‌های این چنینی، به سرقت آیفون و آیپد از فروشگاه‌های اپل به شیوه مشابه روی می‌آورند. بعید نیست از این به بعد، در اطراف فروشگاه‌های بسیار بزرگ اپل در سرتاسر ایالات متحده آمریکا، یک یا چند نفر به عنوان محافظ قرار بگیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. اگه اینجوری پیش بره شرکت ها همه یکی یکی ورشکسته میشن

  2. مردم انقد بدبخت شدن که دیگه اگه این کارارو نکن غذا نمیتونن بخورن

  3. با جی پی اس نمیشه گوشی های دزدی شده رو ردیابی کرد؟ اخه این دزدی از اپل نیست و دزدی از یه مغازه دار بدبخته واقعا تو امریکا حمل صلاح خیلی اسونه واسه این میزان دزدی رفته بالا

  4. خودشون به خودشونم رحم نمیکنن

  5. فک میکردم فقط اینجا قحطی اومده

  6. چون گرونه مردمم میدزدن