گوشی هواوی نوا 3 آی

قدرت دوربین چهارگانه با هوش مصنوعی در گوشی هواوی نوا 3 آی

گوشی هواوی نوا 3 آی (Huawei Nova 3i)، جدیدترین گوشی سری Nova است که علاوه بر طراحی زیبا، از چهار دوربین قدرت گرفته از هوش مصنوعی یا AI بهره می‌برد. در ادامه با ویژگی‌های دوربین هواوی نوا ۳ آی آشنا می‌شوید.

هواوی اخیرا آخرین دستگاه‌های سری nova را معرفی کرده است. ازجمله آن‌ها می‌توان به هواوی نوا 3 آی (Huawei Nova 3i) اشاره کرد. آخرین دستگاه nova بر مبنای روند نسل‌های پیشین پیشرفت می‌کنند. گوشی هواوی نوا 3 آی در کنار طراحی شیک و مدرن، از دوربین‌های چهارگانه با ویژگی‌های جدید و بهبودیافته قدرت گرفته از هوش مصنوعی یا AI بهره می‌برد.

امروزه همه برندهای تولیدکننده گوشی های هوشمند به عکاسی اهمیت زیادی می‌دهند، چرا که عکاسی با موبایل به بخش جدانشدنی از زندگی روزمره همه ما بدل شده است. همان‌طور که می‌گویند یک تصویر ارزش هزار کلمه دارد. عکس‌ها به طریق بسیار خوبی وظیفه انتقال پیام‌ها انجام می‌دهند، زیرا عکس‌ها به گونه‌ای بیانگر تمامی اتفاقات مهم و احساسات در زمان تصویربرداری است. به همین دلیل، عکاسی یکی از اولین چیزهایی است که سازندگان در هنگام رشد صنعت هوش مصنوعی یا AI بر روی آن تمرکز می‌کنند. امروزه تولیدکنندگان بسیاری از AI پشتیبانی می‌کنند. گوشی هواوی نوا 3 آی شاید از تمام قابلیت‌های هوش مصنوعی در زمینه تصویربرداری استفاده نکند، اما در رده قیمتی با هم نوعان خود بهترین عملکرد ممکن را دارد.

سری HUAWEI nova همیشه حرف‌های جدیدی برای کاربران داشته‌اند و HUAWEI nova 3i به خوبی این روند را ادامه داده است. ولی در این نسل قرار است پیشرفت‌های اعمال شده، یک قدم به‌سوی جلوتر بروند و با ایجاد چهار دوربین بر روی این دستگاه، معنایی تازه را به این نسل ببخشند.

چیپست گوشی هواوی نوا 3 آی

چیپست یک دستگاه، مغز آن است. نوا 3 آی مجهز به Kirin 710 بوده که به پردازش عصبی برای هوش مصنوعی مجهز شده است. بر روی این چیپست ISP برای پردازش سیگنال‌های تصویری به روز قرار گرفته و همچنین دارای DSP جدید برای پردازش تصویر است. این دو پردازنده سیگنال تصویری به صورت گسسته با هم کار می‌کنند تا عملکرد عکاسی به میزان قابل توجهی بهبود یابد. گوشی هواوی نوا 3 آی تا 30 درصد عملکرد بهتری به نسبت نسل‌های قبلی در زمینه پردازش دارد.

گوشی هواوی نوا 3 آی

نوا 3 آی از چیپستی جدید ساخته شده است که از الگوریتم‌های پیشرفته دوربین استفاده می‌کند که می‌تواند به طور خودکار افراد را در زمینه‌های مختلف تشخیص دهد. دوربین‌های جلویی آن متشکل از یک دوربین 24 به همراه یک دوربین 2 مگاپیکسلی بوده که تصاویر را با وضوح عالی ضبط می‌کند و سپس از الگوریتم‌های کاربردی هواوی برای ثبت نهایی استفاده می‌کند. عکس‌های ثبت شده فوق‌العاده واقع‌بینانه و متمایز هستند. از نظر پردازش زیبایی در تصاویر، HUAWEI nova 3i برخلاف دیگر دستگاه‌های بازار، تنها به صورت مصنوعی پوست را صاف نمی‌کند و با تشخیص بافت، زیبایی را اعمال می‌کند. هیچ کس دوست ندارد تصویری خشک و صاف داشته باشد!

علاوه بر این، آنچه که HUAWEI nova 3i را بیشتر از رقبا نشان می‌دهد، این است که دوربین جلو آن نیز از تشخیص صحنه پشتیبانی می‌کند. هوش مصنوعی می‌تواند افراد را از پس‌زمینه تشخیص دهد و جدا کند و به طور مستقل با قرارگیری در هشت دسته از صحنه اعم از آسمان آبی، ساحل، گیاه، شب، گل، منظره و برف، تصویر را بهینه‌سازی کند. این الگوریتم اطمینان می‌دهد که نه تنها سوژه انسانی در یک عکس خوب بلکه در پس‌زمینه خوب هم است.

گوشی هواوی نوا 3 آی مجهز به دوربین‌های پشتی 16 و 2 مگاپیکسل است. سیستم AI این دو دوربین با صد میلیون عکس آموزش داده شده است. نوانایی آن برای تشخیص 500 سناریو در 22 دسته از جمله پرتره، آسمان آبی، برف، ساختمان باستانی، آتش‌بازی، سبزی، گربه، سگ، متن، غذا و خودرو آماده شده است. بر این اساس پارامترهای از پیش تعیین شده‌ای بر روی هر عکس اعمال می‌شود. همچنین دوربین می‌تواند تصاویر بسیار خوبی را در تاریکی شب ثبت کند. قابلیت‌های دوربین در این دستگاه به نحوی است که هم می‌تواند کاربرانی را که به سراغ سرگرمی آمده‌اند، راضی کند و هم کاربران حرفه‌ای را سیراب کند.

گوشی هواوی نوا 3 آی

HUAWEI nova 3i ویژگی‌های گسترده‌ای را برای سرگرمی دارد. AI در دستگاه می‌تواند از یک بسته سفارشی را تحت عنوان 3D Qmoji در قالب GIF یا فرمت‌های ویدیویی از کاربر تولید کند. این ویژگی AR به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی پس‌زمینه خود را به گزینه‌های مختلف انتخابی جایگزین کنند و حتی عکس‌هایی ایجاد کنند که به نظر می‌رسد با آنها مشهور شده‌اند! این ویژگی‌های سرگرم‌کننده باعث می‌شود عکاسی حتی لذت‌بخش‌تر و شفاف‌تر از همیشه باشد.

امروزه بسیاری از گوشی های هوشمند با پشتیبانی از نرم‌افزارهای خیره‌کننده در بازار عرضه می‌شوند که در دوربین‌های چهارگانه و همچنین ویژگی‌های AI مشابه هستند. با این حال، HUAWEI nova 3i قادر است به طور کامل تمامی تکنولوژی‌های مطرح را در یک دستگاه ارزان‌قیمت ارائه کند. ما معتقدیم که این دستگاه در بازارهای متوسط واقعا خوب عمل خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. ببخشید من امروز میخوام موبایل بخرم به نظر شما nova 3i بخرم یا honor 8x نمیدونم کدوم بخرم چون honor 8x صفحه بزرگ تری داره و باتریش 3750میلی آمپر ولی nova 3i صفحه کوچیک تری داره و باتریش 3340 میلی آمپر

  2. هوش مصنوعی چیه اما گوشیش خیلی خوبه

  3. دوربین های هواوی عالین👍👍👍👍👍

  4. ا حلالا گوشی سفید از هواوی ندیده بودم

  5. نود درصد بررسی های گجت نیوز نوا ۳ هستش بابا باشه اصلا ایشون برترین هستن 😂😂😂

  6. دوباره ابدیت ندن هوش مصنوعی رو غیر فعال کنن

    • خوب اون غیر فعال کردنه اختیاری بود که به کاربرا این اجازه رو میداد که با سلیقه خودشون عکس بگیرن نه هوش مصنوعی ولی تو تنظیمات میشه دوباره فعالش کرد

  7. کسی میدونه که کارین ۹۷۰ قوی تره یا ۷10؟

  8. خوب دوربین گوشی های هواوی حتی بر روی میان رده های هم عملکرد خوبی دارند ولی سیاست نام گذاری سریع ناوا از کل اشتباهه