انتشار ليست با ارزش ترين نام هاي تجاري دنيا : اپل در جايگاه نخست

میل‌وارد امروز گزارش سالانه BrandZ را منتشر کرد و در آن، 100 برند برتر دنیا را لیست نمود. اپل امسال نیز همچون سال گذشته توانست عنوان با ارزش‌ترین برند دنیا را کسب کند. ارزش برند این شرکت نسبت به سال گذشته تنها 1 درصد رشد داشته، اما با این وجود به رقم بالای 185 میلیارد دلار رسیده است. در ادامه جزئیات بیشتر در مورد برندهای مطرح دنیا را مشاهده خواهید کرد.

یاهو به لطف مدیریت مریسا میر توانست دوباره به لیست 100 برند با ارزش دنیا باز گردد و رتبه 92 را از آن خود کند. در این لیست اپل با ارزش 185 میلیارد دلار در جایگاه اون، گوگل با ارزش 113 میلیارد دلار در رتبه دوم و IBM با 112 میلیارد دلار در رتبه سوم جای گرفته است.

رتبه چهارم و پنجم به شرکت‌های مرتبط با محصولات خوراکی یعنی مک‌دانلد و کوکاکولا اختصاص یافته است.

از دیگر شرکت‌های مطرح فناوری در این لیست می‌توان به مایکروسافت در رتبه 7 با ارزش 69 میلیارد دلار، Sap در رتبه 19 با ارزش 34 میلیارد دلار، سامسونگ در رتبه 30 با ارزش 21 میلیارد دلار و اوراکل با ارزش 20 میلیارد دلار در رتبه 36 اشاره کرد.

با وجود اینکه اپل توانسته رتبه یک را در این لیست بدست آورد اما رشد ارزش برندش تنها یک درصد نسبت به سال گذشته اعلام شده است. این در حالی است که رقیب کره‌ای این شرکت توانسته با 51 درصد رشد به ارزش 21 میلیارد دلار برسد.

آمازون از دیگر شرکت‌های برجسته در این لیست است که توانسته با ارزش 45.7 میلیارد دلار در جایگاه 14 قرار گیرد.

لیست کامل 100 برند برتر دنیا:

Top100BrandZ2013


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*