مرورگر فایرفاکس فوکوس

مرورگر فایرفاکس فوکوس با قابلیت‌هایی جدید به‌روز شد

نسخه جدید مرورگر فایرفاکس فوکوس شرکت موزیلا (Mozilla Firefox Focus) معرفی شد. در این نسخه بهبودهای فراوانی حاصل شده تا علاوه بر حفظ حریم شخصی کاربران، قابلیت های متنوعی نیز برای یک وبگردی لذتبخش در اختیارشان قرار گیرد.

مرورگر فایرفاکس فوکوس شرکت موزیلا مجموعه‌ای از بهبودهای ریز و درشت را در نسخه‌ی جدید خود که روز گذشته معرفی شد، دریافت کرده است. این مرورگر متمرکز بر حریم شخصی کاربران از زمان انتشار اولیه ویژگی‌های خود را گسترش داده است و انتشار نسخه جدید آن باعث شده تا فوکوس کمی بیشتر شبیه به یک مرورگر معمولی شود که ما انتظار داریم.

این عمدتا بدان دلیل است که موزیلا پیشنهادات جستجو را به نوار جستجوی مرورگر افزوده که یک قابلیت معمول در هر مرورگر بزرگ دیگری تا به امروز بوده است. تیم توسعه دهنده دلیل قانع کننده‌ای برای ارائه نکردن این قابلیت تا پیش از این داشته است، بسیاری از کاربران ممکن بود نخواهند سابقه‌ی جستجوی خود را با موتور جستجوی مورد استفاده به اشتراک بگذارند. به همین خاطر و با در نظر گرفتن این که مرورگر مذکور به صورت پیشفرض جستجوهای پیشنهادی را غیرفعال کرده است، شما در نسخه جدید قادر خواهید بود با رفتن به بخش تنظیمات اپلیکیشن، آن را فعال کنید.

موتور GeckoView در مرورگر فایرفاکس فوکوس

کاربران اندویدی مرورگر فایرفاکس فوکوس تغییر بزرگ دیگری را نیز در این نسخه شاهد خواهند بود،‌ هرچند تاثیر آن همواره قابل مشاهده نخواهد بود. موزیلا موتور GeckoView خود را در فوکوس استفاده کرده است که این نخستین استفاده آن در یکی از اپلیکیشن های موبایلی موزیلا خواهد بود. در حالی که این تغییر در این زمان بی‌معنی است، اما به تیم توسعه دهنده اجازه می دهد تا سرعت پیشرفت‌ها را با استفاده از موتور کوانتوم افزایش بخشیده و راه‌های جدیدی را برای محافظت از حریم خصوصی کاربران به ارمغان بیاورد.

در سویی دیگر، کسانی که گوشی های اپل را ترجیح می‌دهند می‌توانند به دنبال میانبرهای سیری بگردند که یک قابلیت جدید در آی او اس 12 است. این به کاربران اجازه می‌دهد تا دنباله‌ای از اقدامات را ساخته که شامل بازکردن یک وب سایت خاص و پاک کردن داده‌های خصوصی کاربران در پس زمینه باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اینو ما ترکوندیم باز سرو کله ش پیدا شد

  2. دیگه قدیمیه موزیلا