سایت های اخلالگر بازار

سایت های اخلالگر بازار طلا و ارز مسدود شدند

سایت های اخلالگر بازار طلا و ارز مسدود شدند. جعفری دولت آبادی، دادستان تهران اعلام کرد با همکاری پلیس فتا با سایت‌هایی که در بازار طلا و ارز اخلال ایجاد کردند برخورد شده است.

جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، در جلسه‌ای که با مسئولان پلیس تهران برگزار کرده بود، در پاسخ به سوال مرتبط با سایت های اخلالگر بازار که به صورت دروغین قیمت ارز را منتشر می‌کنند؛ گفت:

بعضی از سایت‌ها در ارتباط با طلا و ارز، به صورت لحظه‌ای قیمت‌هایی را منتشر می‌کردند که باعث دامن زدن به التهابات بازار می‌شد. در راستای برخورد با چنین فعالیت‌های غیر‌قانونی و با تاکید ریاست محترم قوه فضاییه، با همکاری پلیس تهران و پلیس فتای ناجا، در روز گذشته دستور مسدودسازی 17 سایت و 26 کانال صادر شد.

دادستان تهران اظهار کرد به مدیران این سایت‌ها که مرتبط با طلا و ارز فعالیت می‌کنند، هشدار می‌دهیم، با چنین فعالیتی به بازار ملتهب دامن نزنند، زیرا قیمت‌‌گذاری بر طلا و ارز وظیفه آن‌ها نبوده و در صورت ادامه این روند، مسدودسازی این سایت‌ها ادامه می‌یابد.

برخورد با سایت های اخلالگر بازار برای آرام کردن فضا

جعفری دولت‌آبادی در ادامه عنوان کرد این مسدودسازی، با همکاری نیروی انتظامی و دادستانی صورت پذیرفت و برای آرام ساختن فضای جامعه با چنین سایت‌هایی برخورد شد و این اقدامات، برای جلوگیری از این قبیل فعالیت‌ها ادامه خواهد داشت.

وی گفت با سایر سایت های اخلالگر بازار نیز برخورد خواهد شد و  مدیران آن‌ها احضار می‌شوند و اگر تعهد کنند این کار را تکرار نخواهند کرد، شرایط برای ادامه فعالیت آن‌ها فراهم می‌شود. همچنین در صورت تداوم چنین فعالیتی از سوی این سایت‌ها، دادستانی طبق قانون برخورد خواهد کرد.

جعفری دولت‌آبادی تاکید داشت دستور کار ما، برخورد با کسانی است که دروغ‌پردازی می‌کنند و قیمت‌هایی خلاف واقع را منتشر می‌سازند که در این راستا، روز گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است.

دادستان محترم تهران در پاسخ به این سوال که آیا چنین سایت‌هایی دارای مجوز بوده‌اند، چنین پاسخ داد:

این موضوع به دادسرای رسانه و پلیس فتا اعلام شده و در دست بررسی است. همچنین بعضی از این سایت‌ها داخلی، و برخی نیز در خارج از کشور حضور دارند که با بررسی موضوع و در صورت نداشتن مجوز، مسدود خواهند شد.