اپلیکیشن Voice Access

کنترل کامل گوشی با فرامین صوتی توسط اپلیکیشن Voice Access گوگل

اپلیکیشن Voice Access بعد از دو سال تست سرانجام منتشر شد. با استفاده از نرم افزار ویس اکسس می‌توان بدون نیاز به لمس گوشی، انواع فرمان‌ها را صادر کرد و به استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف و حتی تایپ متن پرداخت.

اپلیکیشن Voice Access نحوه برقراری ارتباط با گوشی های هوشمند اندرویدی را وارد فاز تازه‌‌ای می‌کند. گوگل این نرم افزار را از روز دهم مهر ماه منتشر کرده و در حال حاضر، می‌توان به وسیله صدور فرمان‌های صوتی برای آن به زبان انگلیسی، با تعامل با اپلیکیشن Voice Access پرداخت. انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک، پشتیبانی از سایر زبان‌ها نیز به نرم افزار موبایل اندرویدی ویس اکسس اضافه شود.

قابلیت‌های اپلیکیشن Voice Access

این برنامه به کاربران دستگاه‌های اندرویدی اجازه می‌دهد بدون نیاز به لمس نمایشگر گوشی درون نرم افزارهای نصب شده پیمایش کرده و به ایجاد، ویرایش و ارسال متن بپردازند. البته، امکان صحبت کردن با دستیار هوشمند گوگل اسیستنت از طریق این برنامه را نباید فراموش کرد. ویژگی منحصربه‌فرد اپلیکیشن Voice Access این است که به کاربر اجازه می‌دهد در مقایسه با قبل، دستورات جزیی‌تر داشته باشد، به جای این که لزوما مجبور باشد فرمان‌هایی برای اجرای کارهای کلی همچون باز کردن یک نرم افزار صادر کند.

اپلیکیشن Voice Access

به همین دلیل مهم‌ترین قابلیت اپلیکیشن Voice Access را باید قابلیت لمس دکمه‌ها و کنترلر‌های درون نرم افزارهای دستگاه اندرویدی دانست. همچنین بدون نیاز به لمس نمایشگر و فقط از طریق فرمان‌های صوتی می‌توان درون اپلیکیشن‌ها اسکرول کرد! اپلیکیشن Voice Access نه تنها استفاده از گوشی های هوشمند را برای کاربران عادی راحت‌تر می‌کند، بلکه به کاربران دارای معلولیت‌ها و بیماری‌های خاص همچون پارکینسون نیز اجازه می‌دهد به شیوه‌ای کاربردی‌تری با گوشی هوشمندشان ارتباط برقرار کنند.

می‌توان انتظار داشت به لطف وجود برنامه ویس اکسس، به مرور زمان آمار تصادفات رانندگی کاهش پیدا کند، چرا که سهم تصادفات ناشی از حواس پرتی راننده به خاطر استفاده از گوشی حین رانندگی اکنون شدیدا بالا است. در حالی که به دست گرفتن گوشی و صحبت کردن با آن با وجود نگاه کردن به جلو عملی خطرناک حین رانندگی تلقی می‌شود، برخی کاربران اقدام به لمس نمایشگر برای استفاده از برنامه‌های مختلف و از آن بدتر تایپ پیام در زمان رانندگی می‌کنند! ولی حالا می‌توان بدون نیاز به لمس صفحه نمایش، از طریق اپلیکیشن Voice Access اقدام به تولید و ارسال پیام کوتاه کرد.

به منظور استفاده از این برنامه برای ایجاد و ویرایش متن بدون نیاز به لمس نمایشگر و یا برای باز کردن یک برنامه خاص می‌بایست به ترتیب از عبارت‌های “Ok Google” و “Open” استفاده کرد. در زمان تایپ می‌توان به وسیله فرمان‌هایی صوتی همچون “Delete The Line” بخشی خاصی از متن نوشته شده را حذف و یا به کمک “Replace” کلمه‌ای را با کلمه‌ای دیگر جایگزین کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. چیز خوبی به نظر میاد

  2. باید حتما نصبش کنم

  3. والا خوب از این به بعد شاید کامنت زدن و حرف زدن توی تل رو با این انجام بدم