آپدیت اندروید 9 پای

آیا آپدیت اندروید 9 پای برای گوشی من منتشر می‌شود؟

دریافت آپدیت اندروید 9 پای به معنی افزوده شدن به دایره‌ قابلیت‌های گوشی هوشمند ما بدون نیاز به خرید محصولی جدید است. اما آپدیت اندروید 9 برای کدام گوشی ها منتشر خواهد شد؟

کاربران تمایل شدیدی به دریافت جدیدترین سیستم عامل داشته و بعد از شنیدن خبر انتشار رسمی یک سیستم عامل برای پلتفرم اندروید، بین اخبار مختلف به دنبال نام گوشی خود می‌گردند. متاسفانه گوشی‌سازان تا امروز نشان داده‌اند هر چه حجم اخبار منتشر شده پیرامون یک محصول بیشتر باشد، احتمال دریافت آپدیت سیستم عامل جدید برای آن بیشتر است. به همین دلیل پرچمداران در صف دریافت آپدیت اندروید 9 پای و یا سیستم عامل‌های پیشین، همیشه جلوتر از بقیه مدل‌ها می‌ایستند.

دریافت‌کنندگان آپدیت اندروید 9 پای

برخی گوشی‌سازان تا امروز درباره نحوه انتشار آپدیت اندروید 9 پای برای محصولات خود صحبت کرده و برخی دیگر نیز هنوز درباره این موضوع اظهار نظر نکرده‌اند. با در نظر گرفتن این اخبار، بررسی رفتار شرکت‌های گوشی‌ساز بزرگ در این زمینه طی سال‌های قبل و همچنین در نظر گرفتن هیاهوی تبلیغاتی پیرامون برخی مدل‌ها، در ادامه پیش‌بینی‌هایی پیرامون گوشی های دریافت‌کننده آپدیت اندروید 9 پای خواهیم داشت.

گوگل

آپدیت اندروید 9 پای

گوگل به عنوان توسعه‌دهنده و پشتیبانی اصلی پلتفرم اندروید، همانند همیشه در صف اول انتشار آپدیت اندروید 9 پای قرار دارد. این شرکت چندی پیش اعلام کرد به‌روزرسانی سیستم عامل جدید برای کدام دستگاه‌های منتشر شده و برای کدام یک عرضه نخواهد شد.

گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال و همچنین گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال چندی پیش آپدیت اندروید 9 پای را دریافت کردند. این شرکت وعده داده برای دستگاه‌های ساخت دست خود، تا دو سال پشتیبانی شامل انتشار به‌روزرسانی سیستم عامل را در نظر گرفته است. این مدل‌ها همچنین تا سه سال، به طور مستمر آپدیت‌های امنیتی را هر ماه دریافت می‌کنند. به این ترتیب، خبری از آپدیت اندروید 9 برای نکسوس 6 پی و نکسوس 5 ایکس و محصولات قبل از آن نخواهد بود. البته این دو گوشی در سومین سال عرضه قرار داشته و به همین دلیل همچنان، هر ماه پچ امنیتی دریافت می‌کنند.

شرکت‌کنندگان طرح بتای اندروید

آپدیت اندروید 9 پای

برای نخستین مرتبه از زمان روی کار آمدن پلتفرم موبایل گوگل، سایر گوشی‌سازان نیز به طرح بتای اندروید وارد شدند. پیش از این، قبل از انتشار نسخه پایدار هر سیستم عامل اندروید، نسخه‌های بتا فقط برای دستگاه‌های ساخت دست خود گوگل منتشر می‌شد، اما امروز شرکت‌های دیگری نیز در این طرح حضور دارند. وقتی طرح بتای اندروید 9 پای، که در آن زمان تنها با نام اندروید P شناخته می‌شد، برای پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال آغاز شد، گوشی های زیر نیز در این برنامه حضور پیدا کردند:

  • سونی اکسپریا ایکس زد 2
  • شیائومی می میکس 2 اس
  • نوکیا 7 پلاس
  • اوپو آر 15 پرو
  • ویوو ایکس 21
  • وان پلاس 6
  • اسنشال فون

به عبارت دیگر، کاربران این گوشی های هوشمند می‌توانند پیش از عرضه نسخه پایدار سیستم عامل، از نسخه بتای اندروید 9 پای استفاده کرده و به شرکت مورد علاقه‌شان برای باگ‌یابی و توسعه سریع‌تر این آپدیت کمک کنند. پرواضح است که مدل‌های نام برده در بالا، قطعا نسخه پایدار آپدیت اندروید 9 پای را دریافت خواهند کرد. اسنشال فون تنها محصولی بود که این به‌روزرسانی سیستم عامل، درست همزمان با گوشی های گوگل برایش منتشر شد.

آپدیت اندروید 9 پای

سامسونگ

آپدیت اندروید 9 پای سامسونگ

پیش‌بینی گوشی های سامسونگ دریافت‌کننده آپدیت اندروید 9 پای بسیار ساده است. به عنوان نمونه این ‌به‌روزرسانی سیستم عامل قطعا برای گلکسی اس 9، گلگسی اس 9 پلاس و گلکسی نوت 9 منتشر خواهد شد. حتی اگر تصاویر نسخه 10 رابط کاربری اکسپرینس این شرکت نیز دو هفته پیش منتشر نمی‌شد، در این موضوع شکی نداشتیم.

طبق یک قانون نانوشته، تاریخ پشتیبانی از پرچمداران سامسونگ نیز دو ساله است، به همین دلیل گلکسی اس 8، گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی نوت 8 بدون شک جزو دریافت‌کنندگان سیستم عامل جدید به شمار می‌روند. از آنجایی که گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج به صورت پیش‌فرض با اندروید 6 مارشملو منتشر شده و سپس دو سیستم عامل اندروید 7 و 8 را دریافت کردند، نباید منتظر عرضه اندروید 9 برای آن‌ها باشیم.

سامسونگ طی دو سال اخیر، فاصله بین محصولات میان‌رده سری A با پرچمداران سری S را کمتر و توقع کاربران آن‌ها را پیشتر کرده است. همچنین امروز محصولات سری J که پیشتر گوشی های اقتصادی ضعیفی تلقی می‌شدند، به قابلیت‌های خوبی مجهز شده و در بازارهای کشورهایی همچون هند شدیدا محبوب شده‌‌اند. به همین دلیل انتظار داریم از بین مدل‌های 2017 و مخصوصا 2018 دو سری A و J، همانند سال‌های قبل چند محصول به صورت رندوم انتخاب شده و آپدیت اندروید 9 پای برایشان توسعه پیدا کند. البته درباره مدل‌هایی همچون گلکسی ای 7 2018 به عنوان اولین گوشی دارای دوربین سه گانه این شرکت، می‌توان با قطعیت بیشتری صحبت کرد.

ال جی

آپدیت اندروید 9 پای ال جی

درباره ال جی نیز می‌توان پیش‌بینی‌هایی داشت، اما قطعیت آن‌ها کمتر از مدل‌های ذکر شده برای سامسونگ است. با توجه به رفتار این شرکت طی سال‌های اخیر، می‌توان گفت ال جی جی 7 تینکیو، ال جی وی 30 و ال جی وی 30 اس، ال جی وی 20 و ال جی جی 6، آپدیت اندروید 9 پای را دریافت می‌کنند. از مدل‌هایی همچون ال جی وی 10 و ال جی جی 5 مدت‌ها است خبری در رسانه‌ها منتشر نمی‌شود و همین فاکتور برای خارج کردنشان از لیست دریافت‌کنندگان آپدیت اندروید 9 کافی است!

برخلاف سامسونگ، ال جی گوشی های میان‌رده‌ نزدیک به پرچمداران تولید نمی‌کند، به همین دلیل به جز پرچمداران آن، نمی‌توان درباره دیگر مدل‌ها صحبت کرد.

هواوی

آپدیت اندروید 9 پای هواوی

انتظار داریم هواوی، میت 20 و میت 20 پرو را همانند پرچمداران سال گذشته، به صورت پیش‌فرض به جدیدترین سیستم عامل موجود مجهز کند، به همین دلیل انتشار آپدیت اندروید 9 پای برای میت 10 و میت 10 پورشه دیزاین قطعی است. چند روز پیش، این به‌روزرسانی برای میت 10 پرو رسما منتشر شد. میت 10 لایت با وجود میا‌ن‌رده بودن، ممکن است از برکت حضور در خانواده Mate 10 بهره و این سیستم عامل را دریافت کند.

دو گوشی هواوی پی 20 و پی 20 پرو نیز وضعیت یکسانی دارند. اما درباره میت 9، میت 9 پرو، پی 10 و پی 10 پرو نمی‌توان با قطعیت صحبت کرد، هر چند احتمال انتشار آپدیت اندروید 9 برایشان بالا است. طبق احبار جدید، انتشار این آپدیت برای آنر ویو 10 نیز اعلام شده است.

موتورولا

آپدیت اندروید 9 پای موتورولا

سال 2017 برای موتورولا بسیار عجیب بود، چرا که نزدیک به 100 گوشی هوشمند در آمریکا و اروپای شرقی عرضه کرد! در بین این محصولات گوشی 100 دلاری موتو E4 و همچنین مدل‌ ارزشمندی مثل موتو زد 3 پلی وجود دارند.

این شرکت به عنوان زیر مجموعه کمپانی لنوو، چندی پیش به وسیله انتشار یک پست وبلاگی، فهرست دریافت‌کنندگان آپدیت اندروید 9 پای را اعلام و خیال همه را راحت کرد.

  • موتو زد 3
  • موتو زو 3 پلی
  • موتو زد 2 فورس
  • موتو زد 2 پلی
  • موتو ایکس 4
  • موتو جی 6
  • موتو جی 6 پلاس
  • موتو جی 6 پلی

وان پلاس

آپدیت اندروید 9 پای وان پلاس

در بین گوشی‌سازان، کمتر شرکتی همچون وان پلاس به کاربران خود احترام می‌گذارد! البته دلیل این اتفاق بی‌توجهی شرکت‌ها به کاربران نیست، بلکه تعدد مدل‌های عرضه شده سبب می‌شود از رسیدگی به همه آن‌ها غافل شوند. اما وان پلاس، در هر سال تنها دو گوشی هوشمند معرفی کرده و تا چند سال بعد نیز پشتیبانی از آن را ادامه می‌دهد.

به همین دلیل قرار است آپدیت اندروید 9 پای برای وان پلاس 3 نیز منتشر شود. این شرکت اعلام کرده همه محصولاتش از سال 2016 و به بعد یعنی وان پلاس 3، وان پلاس 3 تی، وان پلاس 5، وان پلاس 5 تی و وان پلاس 6 این‌ به‌روزرسانی را دریافت‌ می‌کنند. این خبر نشان می‌دهد وان پلاس 6 تی، به صورت پیش‌فرض مجهز به اندروید 9 پای عرضه خواهد شد.

نوکیا

آپدیت اندروید 9 پای

یکی از دلایل موفقیت اچ ام دی گلوبال و قرارگیریش در بین ده گوشی‌ساز دنیا با کنار زدن بزرگانی همچون سونی و اچ تی سی، جلب توجه کاربران به وسیله انتشار آپدیت‌های مداوم است. به عنوان نمونه، در حالی که هنوز بسیاری از پرچمداران فاقد سیستم عامل جدید بوده و باید برای دریافتش چند ماه دیگر نیز صبر کنند، آپدیت اندروید 9 پای برای نوکیا 7 پلاس منتشر شد.

به عنوان دیگر مدل‌هایی که انتظار داریم به این سیستم عامل تجهیز شوند باید به نوکیا 3، نوکیا 5، نوکیا 6، نوکیا 6.1 پلاس (نوکیا ایکس 6)، نوکیا 5.1 پلاس (نوکیا ایکس 5)، نوکیا 8 و نوکیا 8 سیروکو اشاره کرد. به این ترتیب به جز نوکیا 1 و 2، همه مدل‌های عرضه شده از زمان آغاز به کار مجدد این برند در بازار موبایل، آپدیت اندروید 9 را دریافت خواهند کرد.

اچ تی سی

آپدیت اندروید 9 پای

فاجعه‌ای که به جان بخش موبایل اچ تی سی افتاده است سبب شده آینده آن در هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد، به طوری که بعید نیست تولید گوشی هوشمند را به طور کامل متوقف کرده و در دنیای واقعیت مجازی، که به طور بالعکس درونش به موفقیت زیادی رسیده است، سرمایه‌گذاری کند. با این حال، این شرکت تایوانی کاربرانش را فراموش نکرده و نام مدل‌های دریافت‌کننده سیستم عامل جدید را اعلام کرده است.

طبق توییت شرکت، اچ تی سی یو 12 پلاس، اچ تی سی یو 11، اچ تی سی یو 11 پلاس و اچ تی سی یو 11 لایف آپدیت اندروید 9 پای را دریافت خواهند کرد.

سونی

آپدیت اندروید 9 پای سونی

سونی نیز با اعلام رسمی نام دریافت‌کنندگان آپدیت اندروید 9 پای خیال کاربران را راحت کرد. اکنون می‌دانیم مدل‌های زیر، به زودی و احتمالا تا انتهای سال 2018، به‌روزرسانی این سیستم عامل را دریافت می‌کنند:

  • اکسپریا ایکس زد 2
  • اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم
  • اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت
  • اکسپریا ایکس زد پریمیوم
  • اکسپریا ایکس زد 1
  • اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت

احتمال دارد در نیمه اول سال 2019، این به‌روزرسانی برای جدیدترین میان‌رده‌های شرکت همچون اکسپریا ایکس ای 2، اکسپریا ایکس ای 2 اولترا و اکسپریا ایکس ای 2 پلاس نیز منتشر شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

17 دیدگاه

  1. برای گوشی جی ۷ منتشر میشه ؟

  2. چرا اسم اچ تی سی یو الترا نذاشتین برا یو الترا اندروید (9) یا همون پای میاد.ایا؟؟؟؟

  3. درودبرشما.گوشیم ال جی Q6 32gهست آیااندرید9دریافت میکنه؟ممنونن

  4. میت 9 و پی 10 رو گفتین ولی هانر 9 رو نگفتین که بعد از اینا اومده 😕😕

  5. بشه یا نشه به ما چه من که گوشیم ساده س

  6. تقریبا پرچم داره ها جزوش بودن

  7. کاش ی گوشی داشتیم که پرچم دار می بود

  8. ای خدا ینی میشه واسه میت ده لایت منتشر شه

  9. خداوکیل چی نوشتین با اندروید ۹ منشتر شده و نباید منتظر اندروید ۹ بود🤔😁
    از آنجایی که گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج به صورت پیش‌فرض با اندروید 9 مارشملو منتشر شده و سپس دو سیستم عامل اندروید 7 و 8 را دریافت کردند، نباید منتظر عرضه اندروید 9 برای آن‌ها باشیم.

  10. ایسوس یادتون رفت

  11. در بین این همه شرکت دم وان پلاس گرم ، منکه با داشتن اس 7 اج فعلا راضیم اما کاش سامسونگ از این شرکت‌ها یاد می‌گرفت.