ممنوعیت واردات خودرو

ممنوعیت واردات خودرو در آینده نزدیک لغو می‌شود

به احتمال زیاد ممنوعیت واردات خودرو به زودی لغو خواهد شد. اسماعیلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی مجدد طرح ساماندهی بازار خودرو و احتمال برداشته شدن ممنوعیت واردات خبر داد.

داریوش اسماعیلی عنوان کرد به علت مخالفت مجلس با مسکوت ماندن طرح ساماندهی بازار خودرو، این طرح بار دیگر در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی خواهد شد. همچنین در طرح ساماندهی بازار خودرو، مبحثی به عنوان ممنوعیت واردات خودرو جایی ندارد و در بررسی مجدد، کم و زیاد شدن تعرفه‌ها نیز محتمل است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن از مشکلات ممنوع شدن واردات خودرو سخن گفت و اظهار داشت، ممنوعیت واردات موجب انحصاری شدن بازار داخلی می‌شود و تولیدکنندگان، محصولات خود را با قیمت‌های بالا عرضه می‌کنند. همچنین قیمت خودرو‌های خارجی موجود در بازار، به شکل عجیبی بیشتر شده و قدرت خرید مردم کاهش یافته است.

ممنوعیت واردات خودرو

ممنوعیت واردات خودرو ، راه حل کنترل بازار نیست

اسماعیلی، در ادامه بیان کرد که حتما در بررسی طرح ساماندهی خودرو، تغییراتی را اعمال خواهیم کرد و این طرح صحیح‌تر و کامل‌تر خواهد شد. همچنین این تغییرات در موضوعاتی نظیر کیفیت خودروهای تولید داخل و تحقیق و توسعه (R&D) در صنعت خودروسازی، انجام خواهد شد.

وی در ادامه از دلایل مسکوت ماندن طرح ساماندهی خودرو سخن گفت و اظهار کرد موارد لازم در صنعت خودرو در این طرح لحاظ نشده که در بررسی مجدد باید این تغییرات صورت پذیرد.

اسماعیلی، نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در پایان عنوان کرد، متاسفانه هم اکنون یک خودرو پژو، 2700 دلار و یک دستگاه پراید، 1800 دلار برای دولت ارزبری دارد که چنین آماری قابل قبول نیست. همچنین این سوال مطرح می‌شود که چرا نمی‌توانیم یک خودرو خودکفا شده و بدون نیاز به قطعات وارداتی، تولید کنیم؟