هواوی آنر مجیک 2

هواوی آنر مجیک 2 ؛ از پرچمدار جدید و متفاوت آنر چه می‌دانیم؟

هواوی آنر مجیک 2 (Huawei Honor Magic 2) جدیدترین پرچمدار آنر خواهد بود که به زودی رونمایی می‌شود. در ادامه، مروری بر دانسته‌های خود از مشخصات فنی، امکانات و قابلیت‌های آنر مجیک ۲ خواهیم داشت.

بعد از معرفی نسل جدید آیفون های اپل، هواوی آنر مجیک 2 به مورد انتظارترین دستگاه در میان گوشی های اندرویدی تبدیل شده است. در حقیقت، برخی از کاربران تصور می‌کنند این تلفن هوشمند به عنوان رقیب اصلی آیفون های 2018، طی سه ماهه پایانی سال جاری میلادی روانه بازار خواهد شد. طراحی آشنای محصولات جدید آمریکایی‌ها مورد انتقاد بسیاری از افراد قرار گرفت؛ اما چیپ A12 نه تنها نخستین تراشه 7 نانومتری در تلفن های هوشمند اپل است، بلکه قدرت پردازشی این محصولات را به سطحی جدید منتقل می‌کند. هرچند، پیش از آن و در تاریخ 31 آگوست، هواوی رسما Kirin 980 را به عنوان اولین چیپ 7 نانومتری معرفی کرده بود.

هواوی آنر مجیک 2 قرار است به تراشه کایرین 980 شود. این اسمارت فون، 30 آگوست سال جاری و در نمایشگاه IFA 2018 بود که نمایش داده شد. ما اطلاعات چندانی در مورد نسل جدید پرچمداران سری مجیک نداریم، اما می‌دانیم به گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شود که نسبت صفحه به بدنه به تقریبا 100 درصد می‌رسد! ما از قابلیت شارژ سریع 40 وات که همراه با محصولات میت 20 معرفی می‌شود نیز حمایت می‌کنیم. انتظار می‌رود Honor Magic 2 با طراحی منحصر به فرد، یکی از متفاوت‌ترین محصولات امسال باشد.

هواوی آنر مجیک 2

موبایل جدید آنر قرار است اواخر سال جاری میلادی (اوایل آبان) رونمایی شود. به همین بهانه، امروز شایعات پیرامون این تلفن هوشمند را جمع‌بندی خواهیم کرد.

جمع‌بندی شایعات هواوی آنر مجیک 2

نمایشگر تمام‌صفحه با نسبت صفحه به بدنه 100 درصدی

در نیمه نخست سال 2018، استفاده از نمایشگرهای ناچ به یک روند عادی در میان سازندگان تبدیل شده بود؛ اما در نیمه دوم سال، ما باید منتظر محصولات بیشتری با نمایشگرهای تمام‌صفحه باشیم. آنر مجیک 2 با بهره‌گیری از ساختاری اسلایدی، یکی دیگر از پیشگامان طراحی در بازار اسمارت فون ها خواهد بود. ظاهرا این طراحی، “Magic Slide” نامیده شده و اجازه می‌دهد تا نسبت صفحه به بدنه، به تقریبا 100 درصد برسد.

هواوی آنر مجیک 2

هر زمان که صفحه نمایش به سمت پایین حرکت داده می‌شود، حس محصولات قدیمی برای کاربران القا خواهد شد؛ با این تفاوت که حالا دیگر خبری از کیبورد فیزیکی نیست و کاربران می‌توانند از نمایشگری تمام‌صفحه استفاده کنند. تفاوت عمده این طراحی با سایر محصولات، امکان حرکت دادن دستی نمایشگر به جای حرکت خودکار سیستمی است. به بیان دیگر، می‌توان این سیستم را با دنده اتوماتیک و دستی در خودروها مقایسه کرد.

«دنده دستی» آزادی عمل بیشتری در مقایسه با «دنده اتوماتیک» داشته و هنگام عکاسی یا ثبت ویدیوها، کاربران به جای آنکه در انتظار مجموعه‌ای از تصمیمات سیستم باشند، می‌توانند در کسری از ثانیه از دوربین استفاده کنند. این گوشی همچنین قرار است با اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش همراه شود.

پیش‌تر، “Lao Xiong” از آنر در ویبو گفته بود «به این منظور که به کاربران اجازه دهیم تجربه بهتری از نمایشگر داشته باشند، بعد از تحقیقات مکرر و بهینه‌سازی‌های توسعه توسط شرکای R&D، تشخیص اسکنر اثر انگشت زیر صفحه در آنر مجیک 2 اعمال خواهد شد. امیدوارم همه آن را دوست داشته باشند.» علاوه بر این، طی چند ماه گذشته نیز اخباری منتشر شده بود که این موضوع را تایید می‌کرد. به هر صورت، تلفن هوشمند بعدی با این فناوری، آنر مجیک 2 خواهد بود.

چیپست 7 نانومتری کایرین 980

در مورد مشخصات سخت افزاری، برجسته‌ترین ویژگی پرچمدار آینده آنر، قدرت‌گیری از چیپست کایرین 980 است. همان‌طور که بالاتر گفتیم، کایرین 980 اولین تراشه با فناوری ساخت 7 نانومتری است؛ به همین جهت، انتظارها از این تراشه بسیار بالاست. همچنین گفته می‌شود Kirin 980 قدرت بالاتری در مقایسه با A12 Bionic خواهد داشت.

کایرین 980

در رویداد معرفی این چیپ در نمایشگاه ایفا 2018، آقای “Yu Chengdong” از چند عبارت برای توصیف کایرین 980 استفاده کرد: اولین چیپ دنیا با معماری پردازنده ARM A76؛ اولین چیپ دنیا با واحد پردازش عصبی دوگانه؛ اولین چیپ دنیا با پردازشگر گرافیکی Mali-G76، اولین چیپ دنیا با باند پایه 1.4Gbps Cat.21؛ اولین چیپ دنیا با پشتیبانی از حافظه LPDDR4X-2133.

کایرین 980

پردازنده کایرین 980 از دو هسته پردازشی بزرگ Cortex-A76 + دو هسته پردازشی Cortex-A76 + چهار هسته پردازشی کوچک Cortex-A55 تشکیل شده است. در همین حال، پردازشگر گرافیکی Mali-G76 نیز 10 هسته دارد.

این چیپ 7 نانومتری، 6.9 میلیارد ترانزیستور دارد که در مقایسه با تراشه 10 نانومتری کایرین 970، تعداد و چگالی آن، به ترتیب 25 و 55 درصد افزایش یافته است. این چیپ همچنین به عنوان نخستین تراشه با هسته‌های Cortex-A76، حدود 75 درصد در حالت تک‌هسته‌ای قوی‌تر از گذشته بوده و مصرف انرژی آن نیز 58 درصد بهینه‌تر شده است. به این موارد باید پشتیبانی از شبکه اینترنت 5G و LTE Cat.21 با حداکثر سرعت دانلود 1.4 گیگابیت بر ثانیه را نیز اضافه کرد.

شارژ فوق سریع 40 وات

همانند گوشی های خانواده میت 20، چینی‌ها از فناوری شارژ سریع 40 وات در هواوی آنر مجیک 2 استفاده خواهند کرد. این موضوع را تصاویر لو رفته از شارژر این تلفن هوشمند تایید می‌کنند. در حقیقت، بیشترین قدرت شارژر به 40 وات می‌رسد.

هواوی آنر مجیک 2

در حال حاضر، عموم گوشی ها با شارژرهای 10 وات ارائه می‌شوند. اگر دستگاهی از شارژ سریع پشتیبانی کند هم سرعت آن به 18 تا 20 وات خواهد رسید. با این حال، شارژ 40 وات می‌تواند سرعت بسیار خوبی را به ارمغان بیاورد.

بهبود طول عمر باتری با استفاده از فناوری گرافین

Xiong Junmin، معاون دپارتمان محصولات تجاری آنر، اخیرا در مصاحبه‌ای با رسانه‌های چینی از به‌کارگیری فناوری گرافین در هواوی آنر مجیک 2 خبر داده است.

از Graphene معمولا برای سطح تلفات انرژی و مصرف باتری استفاده می‌شود. این ویژگی در کنار استفاده از تراشه 7 نانومتری و کم‌مصرف کارین 980 می‌تواند به بهبود طول عمر باتری آنر مجیک 2 منتهی شود.

پشتیبانی از تکنولوژی Dual SIM dual VoLTE

اواخر سپتامبر بود که برخی از کاربران از پشتیبانی آنر مجیک 2 از فناوری Dual SIM dual VoLTE خبر دادند؛ موضوعی که تا یک ماه آینده، احتمالا رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت. هواوی به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه مخابراتی، ضمن اضافه کردن پشتیبانی از فناوری 5G به چیپ جدید خود، قصد دارد احتمالا از Dual SIM dual VoLTE نیز در آنر مجیک 2 بهره خواهد برد.

در حال حاضر، گوشی هایی که به صورت هم‌زمان از دو سیم‌کارت استفاده می‌کنند، قادر به استفاده هم‌زمان از اینترنت هر دو سیم‌کارت نیستند و این موضوع آزاردهنده است. اما در آینده نزدیک، این مورد تغییر خواهد کرد.

هواوی آنر مجیک 2

علی‌رغم استفاده از نمایشگر تمام‌صفحه و طراحی مکانیکی، تکنولوژی Magic Slide نقطه فروش آنر مجیک 2 نبوده و این گوشی هوشمند با نوآوری‌ها و قابلیت‌های زیاد دیگری همراه خواهد شد. گجت نیوز، مراسم معرفی این گوشی را به صورت ویژه پوشش خواهد داد.