قیمت اینترنت

قیمت اینترنت در سایر کشور‌ها چقدر است؟

قیمت اینترنت در سراسر جهان با نرخ‌های متفاوتی ارائه می‌شود. در این مطلب سعی شده آماری از ارزان‌ترین و گران‌ترین اینترنت‌ها برای شما گردآوری شود. به نظر شما، اینترنت ایران گران است؟ با گجت نیوز همراه باشید.

به لطف اینترنت، تمامی فعالیت‌های تحقیقاتی، تجاری، اقتصادی تسریع یافته و ساکنان زمین به راحتی به این سامانه دسترسی دارند، اما بر اساس آمار منتشر شده، همه مردم دنیا هزینه یکسانی برای اینترنت پرداخت نمی‌کنند.

به کمک داده‌های موسسات تحقیقاتی BDRC ،Cable و مقایسه قیمت اینترنت کاربران سراسر جهان، نقشه‌های قیمتی از تمامی قاره‌ها تهیه شد. همچنین برای تهیه این آمار، 3351 بسته پهنای باند در 196 کشور از تاریخ 18 آگوست تا 12 اکتبر 2017 مورد بررسی قرار گرفت.

قیمت اینترنت

با نگاه به این آمار، کشور آمریکا به طور متوسط برای هر سرویس اینترنتی، مبلغی در حدود 66 دلار پرداخت می‌کند اما کشور‌ مکزیک با 27 دلار و کانادا با 55 دلار نسبت به آمریکا، هزینه کمتری پرداخت می‌کنند. البته هزینه‌ای که کاربران آمریکایی پرداخت می‌کنند در مقایسه با کشور نامیبیا و بورکینافاسو بسیار ارزان‌تر است، چرا که این دو کشور به ترتیب برای پهنای باند خود، ماهانه 646 و 924 دلار هزینه می‌کنند.

در واقع کاربران کشور آمریکا نسبت به کاربران 113 کشور نظیر عربستان با 84 دلار، اندونزی با 72 دلار و گرینلند با 84 دلار، هزینه کمتری می‌پردازند.

قیمت اینترنت ایران، ارزان‌تر از میانگین جهانی

به طور میانگین، قیمت اینترنت در قاره آسیا و در کشور روسیه ارزان‌تر است و در مقابل آن، برای کشورهای جنوب صحرای آفریقا و برخی از مناطق قاره اقیانوسیه اینترنت بسیار گران‌تری عرضه می‌شود. در نهایت شاید از این آمار چنین نتیجه گرفت که ایران و روسیه دارای اینترنت ارزان‌تری نسبت به سایرین داشته باشند.

در ادامه تصاویری از قیمت پهنای باند قاره‌ها به تفکیک کشورهایشان گردآوری شده است.

قیمت اینترنت در قاره آسیا

قیمت اینترنتهزینه اینترنت در آمریکای شمالی

قیمت اینترنت

هزینه اینترنت در آمریکای مرکزی و کارائیب

قیمت اینترنت

هزینه اینترنت در قاره آفریقا

قیمت اینترنت

هزینه اینترنت در استرالیا و اقیانوسیه

قیمت اینترنت