هیوندای i20 جدید

هیوندای i20 جدید با چه امکانات و مشخصاتی در ایران عرضه می‌شود؟

هیوندای i20 جدید ، محصول پر فروش شرکت کرمان موتور، با امکانات فوق‌العاده در بازار ایران عرضه می‌شود. این خودرو هاچ بک کره‌ای مونتاژ داخل به دلیل داشتن امکانات جدید آمار فروش بالایی را به خود اختصاص داده است. برای آشنایی با امکانات و قیمت این خودرو، با گجت نیوز همراه باشید.

شرکت کرمان موتور، خودرو هیوندای i20 را در اواخر سال 95 به روش مونتاژ SKD در داخل کشور تولید و عرضه کرده است. همچنین این خودرو با استقبال خریداران مواجه شده و آمار فروش بالایی را برای این شرکت به دنبال داشت.

این خودرو به موتور 100 اسب بخاری با پیشرانه 1.4 لیتری و گیربکس 4 دنده‌ای اتوماتیک مجهز است. هیوندای آی 20 (Hyundai i20)، همواره جزو محصولات پرفروش شرکت کرمان موتور محسوب می‌شود و البته نقدهایی از نظر امکانات رفاهی و ایمنی خودرو بر این محصول وارد است. این خودرو کره‌ای از حیث استاندارد مونتاژ و کیفیت قطعات، جایگاه خوبی دارد اما به دلیل قیمت، این خودرو هرگز با امکانات زیادی در ایران عرضه نشده است.

کرمان موتور در نسخه‌های فعلی، این خودرو را با امکاناتی نظیر دو ایربگ (کیسه هوا)، سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESP)، کامپیوتر سفری (Trip computer)، سنسور و دوربین عقب، سیستم تهویه خودکار، فرمان کمکی برقی، مانیتور، ردیاب ماهواره‌ای فعال، چراغ روشنایی روز و تودوزی پارچه‌ای تولید و عرضه می‌کند اما این امکانات برای خریداران راضی کننده نیست.

هیوندای i20 در سال 95، با قیمتی کمتر از 90 میلیون تومان عرضه شد، اما بیشتر افراد انتظار امکاناتی نظیر کروز کنترل (سیستم تثبیت کننده سرعت)، سانروف، ایربگ کناری و پرده‌ای، سنسور پارک جلو، استارت دکمه‌ای را از این خودرو داشتند.

هیوندای i20 جدید

هیوندای i20 جدید چه امکاناتی دارد؟

شرکت کرمان موتور در تولید سری جدید این خودرو تغییرات زیادی را اعمال کرده است و یکی از این تغییرات مربوط به دوربین عقب خودرو است که در نسخه‌های قبلی دوربین دنده عقب این خودرو در بالای پلاک نصب می‌شد و رنگ آن نیز مشکی بود اما در نسخه جدید، دوربین عقب بر روی صندوق و به زیر نماد هیوندای رفته و رنگ آن با رنگ بدنه ست شده است.

هیوندای i20 جدید

کرمان موتور در نسخه‌های قبلی هیوندای آی 20، تصاویر مربوط به دوربین دنده عقب را بر روی مانیتور اصلی خودرو نشان می‌داد، اما در نسخه جدید و مجهز شدن خودرو به آینه الکتروکرومیک، تصاویر دوربین دنده عقب به روی نمایشگر این آینه نشان داده می‌شود. هرچند این تصاویر دارای قاب کوچکی است و بهتر بود تصاویر همچنان بر روی مانیتور اصلی نمایش داده شود.

یکی دیگر از امکانات هیوندای i20 جدید دکمه‌ای شدن استارت و سامانه ورود به خودرو، بدون نیاز به کلید است. همچنین سوییچ این خودرو مشابه سایر دسته سوییچ‌های جدید شرکت هیوندای بوده و رنگ آن مایل به قهوه‌ای است. از طرفی دستگیره این خودرو رنگی متفاوت با رنگ بدنه داشته و حالتی براق و کرومی دارد. برای باز و بسته کردن قفل خودرو نیز بر روی دستگیره یک دکمه تعبیه شده است.

هیوندای i20 جدید

زمانی که دکمه استارت هیوندای آی 20 را می‌فشارید، از فعال شدن چراغ چک جدید در صفحه پشت آمپر مطلع خواهید شد زیرا در نسخه‌های جدید این خودرو، سامانه اخطار فشار باد لاستیک (TPMS) نصب شده است. همچنین در نسخه‌های قبلی هیوندای i20 برف‌پاک‌کن خودکار قرار داشت و این سوال برای بسیاری مطرح می شد که چرا سنسور نور خودکار برای این خودرو در نظر گرفته نشد که در نسخه جدید، این مساله برطرف شد و بر روی دسته راهنمای خودرو، حالت خودکار آن وجود دارد.

هیوندای i20 جدید

تا به اینجا به صورت جمع‌بندی، شرکت کرمان موتور تغییراتی نظیر تغییر جایگاه دوربین دنده عقب و نصب آن روی در صندوق، دستگیره‌های در جدید با رنگ کرومی و دکمه بازشوی قفل، استارت دکمه‌ای، آینه الکتروکرومیک با مانیتور دوربین دنده عقب، سنسور باد لاستیک و سنسور نور به خودرو هیوندای آی 20 افزوده است.

با اضافه شدن امکانات متعدد برای خودرو هیوندای i20، نگاه خریداران زیادی به سوی این خودرو جلب خواهد شد. با تمامی امکاناتی که این خودرو به آن تجهیز شده، اما تعداد زیادی از خریداران تمایل دارند امکاناتی نظیر کروز کنترل و سانروف به این خودرو اضافه شود. هر چند کرمان موتور در نسخه فعلی سقف شیشه‌ای یکپارچه تعبیه کرده و از سانروف تکه‌ای خبری نیست.

خودرو هیوندای i20 جدید به دلیل داشتن حجم موتور پایین، ابعاد مناسب و جادار بودن، گزینه‌ای مناسب برای استفاده شهری محسوب می‌شود. همچنین اگر کرمان موتور این خودرو را به کروز کنترل، کیسه هوای بیش‌تر، سنسور پارک جلو و سیستم تهویه قوی‌تری مجهز کند، خانواده‌های کم جمعیت، این خودرو را برای مسافرت‌های درون شهری و برون شهری انتخاب خواهند کرد.

هیوندای i20 جدید

قیمت هیوندای i20 جدید

خودرو هیوندای آی‌ 20 در سال 96 با اختلاف قیمتی کمی در بازار وجود داشت، یعنی این خودرو با قیمت 93 میلیون تومان، در حدود 95 الی 97 میلیون تومان خرید و فروش می‌شد، اما نسخه‌های سری قبل این خودرو مدل 97، با قیمتی 157 تا 180 میلیون تومان در نمایشگاه‌ها معامله می‌شود. اکنون هیوندای i20 جدید با قیمت حدود 205 میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود. در حال حاضر فروش این خودرو توسط شرکت کرمان موتور متوقف شده، اما آخرین قیمت کارخانه‌ای آن 115 میلیون تومان اعلام شده بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. امکاناتش خوبه قیمتشم خوبه
    ولی من ندارم

  2. کرمان متور اینو دو روزه دیگه دوبرابر میکنه

  3. توی یک سال به کجا رسیدیم قیمتش از دوبرابرم بیشتر شده