بنکسی

تماشا کنید: نقاشی 1.4 میلیون دلاری بنکسی در مزایده رشته رشته شد!

نقاشی 1.4 میلیون دلاری نقاش معروف انگلستانی، بنکسی (Banksy)، در جلوی چشمان خریداران رشته رشته شد. بنکسی با ترکیب فناوری و هنر، اثری متفاوت را ارائه کرده است.

بنکسی با مخفی کردن یک خردکن در فریم یکی از نقاشی‌های سال 2006 خود با نام «دختری با بالون قرمز» (Girl With Red Balloon)، همگان را متعجب کرد. زمانی که این تابلو با قیمت یک میلیون و 42 هزار پوند (حدود 1.4 میلیون دلار) در مزایده به فروش رسید، ناگهان تابلو خودبه‌خود نابود شد! این نقاش انگلستانی در ویدیویی که از طریق اکانت شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرده بود، در مورد فناوری به‌کاررفته در این اثر توضیح چندانی نداده است؛ ولی ظاهرا او به شکلی هوشمندانه از یک ریموت برای رشته‌رشته کردن آن استفاده کرده است.

بنکسی اذعان داشت که خردکن را «چند سال پیش» و برای روزی که این نقاشی «به مزایده گذاشته شود» در نقشی خود نصب کرده است. به بیان دیگر، او سال‌ها در تدارک چنین روزی بوده و احتمالا از یک باتری با طول عمر بالا (احتمالا اسیدی) استفاده کرده است تا مطمئن شود که بعد از قرار دادن قاب بر روی آن، توانایی نابود کردن آن را خواهد داشت.

هنوز مشخص نشده که چه کسی این تابلو را خریداری کرد یا واکنش افراد نسبت به این نمایش چه بود. به علاوه، هنوز منظور بنکسی از انجام این کار مشخص نشده است. اگرچه این نقاشی توجه عموم مردم را به خود جلب کرد، اما معنای دیگری برای افرادی دارد که در سطح اجتماعی بالاتری هستند. در حقیقت، زمانی که مفهوم اثر مورد نظر مطرح باشد، برخی افراد میلیون‌ها دلار را در مزایده‌ها هدر می‌دهند و بیشتر از جسم فیزیکی نقاشی، معنا برای آنها مهم‌تر است؛ در این صورت، احتمالا نیمه دیگر نقاشی که خرد نشده، اهمیت بسیاری پیدا خواهد کرد.

در ادامه می‌توانید ویدیوی منتشر شده توسط بنکسی را تماشا کنید.

رشته رشته شدن نقاشی بنکسی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. به پول ما میشه 16 میلیاردو 800 میلیون تومن

  2. خخخ عجب گافی دادن خدایی خیلی بد ضایع شدن