زوتی T600

زوتی T600 ؛ آشنایی با امکانات و مشخصات محصول جدید سایپا

زوتی T600 ، کراس اوور مونتاژی جدید شرکت سایپا است که با داشتن 4 ستاره ایمنی، یک خودرو چینی ایمن شناخته می‌شود. در ادامه می‌توانید با امکانات و مشخصات این خودروی جدید سایپا آشنا شوید.

خودروی کراس اوور زوتی T600 در ایران توسط دو شرکت مختلف عرضه می‌شود. در واقع این خودرو یک مدل مشابه به نام کوپه زوتی T600 دارد که یک خودرو شاسی بلند 5 در است و فقط از بخش ظاهر بیرونی و داخلی کابین با نسخه دیگر تفاوت دارد و توسط شرکت ریگان خودرو و با نام کوپا عرضه می‌شود. پس در واقع دو خودرو شاسی بلند مشابه در کشور وجود دارد که یکی با نام زوتی T600 کوپه که توسط ریگان خودرو با نام کوپا عرضه می‌شود و دیگری با نام زوتی T600 که توسط سایپا وارد بازار خواهد شد.

زوتی T600

زوتی تی 600 (Zotye T600)، کراس اوور مونتاژی چینی است که از نظر طراحی کمی شبیه به فولکس واگن تیگوان ساخته شده و از لحاظ ظاهری نسبت به سایر محصولات شرکت سایپا برتری دارد. در طراحی داخلی این خودرو دقت خوبی به کار رفته و از چرم و دوخت آن روی داشبورد و قسمت رو دری‌های خودرو استفاده شده است.

محصول جدید سایپا به موتور توربو 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجم 2 لیتر مجهز شده و دارای قدرت 188 اسب بخاری با 250 نیوتون‌متر گشتاور است. همچنین این خودرو دارای یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه است.

طبق اخبار اعلامی خودرو زوتی T600 ، سرعت صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را در کمتر از 9.5 ثانیه طی می‌کند و سرعت این خودرو در حدود 200 کیلومتر بر ساعت تخمین زده می‌شود. در صورت صحت این خبر، این خودرو جزو کراس اوور‌های نسبتا پر سرعت محسوب می‌شود.

زوتی T600 ؛ یک خودروی پر مصرف

خودرو زوتی تی 600 برای مسیر‌های خارج از جاده دارای مصرف سوخت 8.2 لیتری است و برای مسیر‌های داخل شهر در حدود 8.5 لیتر سوخت مصرف می‌کند که آمار بالایی نسبت به سایر خودرو‌های مشابه دارد. همچنین استاندارد آلایندگی این خودرو یورو 5 است و باک این خودرو ظرفیت 60 لیتری دارد.

زوتی T600 از نظر امکانات رفاهی و ایمنی نسبت به سایر خودرو‌های چینی از ایمنی خوبی برخوردار است و توانسته در موسسه تست تصادف C-NCAP امتیاز 4 ستاره را کسب کند.

زوتی T600

در یک جمع بندی کلی زوتی T600 ، کراس اوور مونتاژی سایپا با امکاناتی نظیر سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، سنسور نور، چراغ‌شوی، چراغ زنون، شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، دوربین 360 درجه، سقف پانوراما، استارت دکمه‌ای، تودوزی چرم، کروز کنترل، ترمز پارک برقی، اتو هلد، مانیتور، رهیاب ماهواره‌ای، بلوتوث، سنسور پارک عقب، شش بلندگو و قفل کودک به بازار عرضه می‌شود.

قیمت زوتی T600 چقدر است؟

هنوز قیمتی برای این خودرو عنوان نشده، اما بر اساس قیمتی که برای خودرو کوپا (T600 کوپه) عنوان شده می‌توان قیمت حدودی 150 تا 200 میلیون تومان را برای زوتی T600 در نظر گرفت. البته با التهاباتی که بازار با آن مواجه است باید منتظر اعلام نهایی قیمت از طرف شرکت ساپیا باشیم.

زوتی T600

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. چرا داخلش اینقدر خالیه

  2. خودروی داخلی قراره بیست درصد بره روش

  3. خب مطمعننا 300 تومنی هست با این التهابات

  4. به سایپا نمیاد از این ماشینا بزنه

  5. تو این ماشین هم میرنن میره پی کارش 🙂