بهترین کیف پول های بیت کوین

معرفی 7 مورد از بهترین کیف پول های بیت کوین

برای محافظت از بیت‌کوین یا سایر ارزهای دیجیتال، باید از بهترین کیف پول های بیت کوین و ارزهای دیجیتالی استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم، تعدادی از بهترین کیف پول های بیت کوین را که دارای امنیت بالایی هستند، معرفی کنیم.

ارزهای دیجیتال توانسته‌اند داوطلبان زیادی به دست آورند و دارای انواع مختلفی هستند. بر اساس اطلاعات موجود، ارزهای دیجیتال از فناوری غیرمتمرکز استفاده می‌کنند و امکان پرداخت یا ذخیره پول را بدون نیاز به بانک و سازمان‌های واسطه می‌دهند. این ارزها به دلیل امنیت بالا و دور بودن از احتمال هک شدن، در بین افراد از محبوبیت زیادی برخوردارند.

برای نگه‌داری از این پول‌های دیجیتال، کیف پول‌هایی طراحی شده‌اند که هر کدام قابلیت‌های خاص خود را دارند. شاید برای کسانی که تازه وارد این کار شده‌اند، انتخاب بهترین کیف پول بیت‌کوین و سایر پول‌های دیجیتال کار سختی باشد، در اینجا قصد داریم 7 مورد از بهترین کیف پول‌های بیت‌کوین را با قابلیت‌هایشان مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین کیف پول های بیت کوین

شما اینجا هستید، برای یافتن بهترین کیف پول های بیت کوین و ارزهای دیجیتال که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، اما قبل از آنکه وارد موضوع شویم، یک یادآوری سریع از انواع مختلف کیف پول خواهیم داشت:

کیف پول گرم (Hot Wallet): کیف پول گرم، دارای اتصال مستقیم به اینترنت بوده و معمولا آنلاین است.

کیف پول آنلاین (Online Wallet): شبیه کیف پول گرم بوده و تنها راه دسترسی از طریق اینترنت است.

کیف پول دسکتاپ (Desktop Wallet): کیف پول دسکتاپ ( همچنین به عنوان کیف پول نرم افزاری شناخته می‌شود) بر روی کامپیوتر نصب شده و اجازه مدیریت آفلاین را می‌دهد.

کیف پول موبایل (Mobile Wallet): کیف پول موبایل بر روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود، معمولا کیف پول گرم بوده و اجازه مدیریت موبایل را می‌دهد.

کیف پول سخت افزار (Hardware Wallet): کیف پول سخت افزاری، دستگاه‌های فیزیکی قابل حمل با رمزنگاری قوی هستند.

کیف پول سرد (Cold Wallet): یک کیف پول کاملا آفلاین که فقط ارز دیجیتال دریافت می‌کند.

شما نیازمند ذخیره‌سازی ارز دیجیتال، در یکی از بهترین کیف پول های بیت کوین هستید. آیا برخی از آن‌ها نسبت به سایر موارد، امن‌تر هستند؟ بله.

کیف پول سرد آفلاین، نسبت به کیف پول گرم آنلاین، ایمن‌تر بوده اما هر کدام از آن‌ها اهداف مختلفی دارند. (ذخیره‌سازی درازمدت و دسترسی سریع تراکنش)

یکی از چیزهایی که باید در ذهن داشت، ایمن نبودن ذاتی کیف پول‌های اینترنتی آنلاین است. شما هرگز به کلیدهای رمزگذاری شخصی، دسترسی ندارید. هک شدن Mt. Gox، یک مثال برای زمانی است که همه چیز، به خوبی کار نمی‌کنند.

هنگامی که دنبال بهترین کیف پول های بیت کوین و ارزهای دیجیتال هستید، این چهار ویژگی را در نظر بگیرید:

امنیت: چگونه کیف پول ایمن می‌شود، شهرت آن چیست؟

هزینه: آیا رایگان است؟

تجربه کاربر: آیا برای استفاده کردن آسان است؟ آیا یک تجربه ساده برای استفاده از ارز دیجیتال است؟

پشتیبانی: آیا تمام ارز دیجیتالی که شما می‌خواهید ذخیره کنید را پشتیبانی می‌کند؟ (نه فقط بیت‌کوین)

با داشتن این ویژگی‌ها در ذهن، در این قسمت تعدادی از بهترین کیف پول‌های بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال وجود دارند.

مورد اول، الکتروم (Electrum)

کیف پول الکتروم

ارز رمزی پشتیبانی‌شده: بیت‌کوین

الکتروم، یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های در دسترس، برای کاربران بیت‌کوین است. شما می‌توانید رمز شخصی کیف پول خود را که شامل 12 تا 24 حرف می‌شود، بسازید. این به رمز شخصی شما استحکامی بین 128 تا 256 بیت داده و شکاف برداشتن آن را بسیار دشوار می‌کند.

عبارت Seed یک ابزار بازیابی است؛ اگر رمز خود را فراموش کنید، عبارت Seed تنها چیزی است که می‌تواند کیف پول شما و محتویات آن را بازگرداند. نوع رمزگذاری خصوصی شما AES-256-CBC بوده که بسیار قوی است.

الکتروم از امضاء چندگانه، احراز هویت دو مرحله‌ای، سرورهای غیرمتمرکز، همانند ذخیره‌سازی سرد آفلاین و نصب درایو USB پشتیبانی می‌کند.

مورد دوم، جکس (Jaxx)

کیف پول جکس

ارز رمزی پشتیبانی‌شده: بیت‌کوین، اتریم (Ethereum)، اتریم کلاسیک، BitCoin Cash، دوژکوین (Dogecoin) و بیش از 50 مورد دیگر

جکس یکی دیگر از بهترین کیف پول های بیت کوین و ارزهای دیجیتال است. بخشی از محبوبیت جکس، مربوط به محدوده وسیع ارز دیجیتال بوده که در یک نرم افزار کیف پول، وجود دارد. جکس به کاربران، اجازه مدیریت ثروتشان را از یک مکان واحد می‌دهد.

ویژگی‌های جکس، تنها موارد بالا نیست؛ جکس از 12 حرف برای ساخت رمز شخصی کیف پول شما استفاده می‌کند که به آن قدرت 128 بیت می‌دهد. به همین ترتیب، هیچگونه اطلاعاتی، همانند اطلاعات کیف پول شخصی یا سرمایه‌های متمرکز در سرور‌ها، توسط جکس ذخیره نمی‌شود؛ تمام اطلاعات بر روی سیستم شما ذخیره خواهد شد.

مورد سوم، میسیلیوم (Mycelium)

ارز رمزی پشتیبانی‌شده: بیت‌کوین

میسیلیوم، یکی از بهترین کیف پول های بیت کوین و ارزهای دیجیتال برای اندروید است. این برنامه حتی در سال 2014، برنده جایزه بهترین برنامه موبایل از Blockchain.info شد؛ در حالی که برنامه همواره نظرات عالی را از فروشگاه گوگل‌پلی، دریافت می‌کند.

میسیلیوم به علت برخی از دلایل، اینگونه تمجید می‌شود. اول آنکه میسیلیوم منبع باز است، بدین معنا که شما می‌توانید، منبع کد را برای اشکالات و آسیب‌پذیری‌های احتمالی بررسی کنید.

دوم، دارای یک لیست طولانی از ویژگی‌های امنیتی حیاتی، جهت حفاظت از ارز دیجیتال بر روی گوشی‌‌های هوشمند بوده که شامل توابع ذخیره‌سازی سرد، پین‌ها، کنترل کردن رمزهای شخصی شما (فعال کردن پشتیبان کیف پول و کلید حذف یا بازیابی) و مدیریت چند حساب کاربری است.

علاوه بر این، میسیلیوم از روش Master Seed استفاده می‌کند؛ به این معنا که با یکبار پشتیبان‌گیری، می‌توانید تمام کیف پول‌های خود را بازگردانید. با این‌حال، تا زمانی که شما برای ورود، یک پین تنظیم کنید، نیازی به احراز هویت دو مرحله‌ای و امضاء چندگانه نیست.

یک برنامه iOS وجود دارد، اما دیگر در حال توسعه نیست؛ گزارش‌هایی از کاربران، مبنی بر گم شدن کیف پول‌هایشان وجود دارد. برنامه اندروید، به طور منظم بروزرسانی می‌شود.

مورد چهارم، گرین‌بیتس (GreenBits)

ارز رمزی پشتیبانی‌شده: بیت‌کوین

با اینکه میسیلیوم دارای ویژگی‌های زیادی بوده و یکی از بهترین کیف پول‌ های بیت‌ کوین و ارزهای دیجیتال است، اما رابط کاربری ساده‌ای دارد. این به معنای کم‌کاری در زمینه امنیت نیست. اگر هدف امنیت است، باید گفت که میسیلیوم، یکی از امن‌ترین و بهترین کیف پول های بیت‌ کوین است.

یکی دیگر از بهترین کیف پول های بیت کوین و ارزهای دیجیتال، GreenBits نام دارد. GreenBits از 24 حرف برای رمز شخصی کیف پول شما استفاده می‌کند و به آن استحکام 256 بیت می‌دهد. بعلاوه، GreenBits از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده می‌کند؛ دارای پشتیبانی چند امضاء بوده و از بازیابی معاملات، در صورت بروز هرگونه خطایی هم پشتیبانی می‌کند.

شما کنترل کامل هزینه‌های شبکه را دارید؛ بدان معنا که شما می‌توانید آن‌ها را کم کنید. به این موارد باید Wallet Cycling (به منظور جلوگیری از سرقت اطلاعات) و استفاده از Tor به عنوان یک پراکسی را نیز اضافه کرد. GreenBits یک کیف پول مخصوص ارزهای دیجیتال با تمرکز روی حریم خصوصی است.

برنامه GreenBits، تنها با استفاده از یک پین، ایمن باقی می‌ماند. هنگامی که شما برای نخستین بار وارد برنامه شوید، پین را خواهید ساخت. پس از آن، هر زمانی که برنامه آغاز شود، شما سریعا یک پین دریافت خواهید کرد.

در صورتی که شما سه مرتبه پین را اشتباه وارد کنید، برنامه رمز شما را حذف خواهد کرد، به این معنا که تنها راه بازیابی، 24 حرف حفظی شما بود. بدون آن، هیچ امیدی نیست؛ بنابراین از کپی کردن رمز، در مکانی امن، اطمینان حاصل کنید.

مورد پنجم، زنجیره بلوکی (BlockChain)

کیف پول بلاک چین

ارز رمزی پشتیبانی‌شده: بیت‌کوین، اتریم

شرکتی که در حال عملیاتی کردن یکی از برجسته‌ترین پلتفرم‌های آنالیز و بلاک‌چین بیت‌کوین است، موفق به راه‌اندازی یکی از بهترین کیف پول های بیت کوین و ارزهای دیجیتال هم شده است. کیف پول بلاک‌چین، ایمن و برای استفاده ساده بوده و همچنین، طیف وسیعی از ارزهای رایج را پشتیبانی می‌کند.

کیف پول بلاک‌چین، از یک پشتیبان 12 حرفی برای محافظت کردن از کیف پول شما استفاده می‌کند، به نوعی تضمین دسترسی به سرمایه خواهد بود. به همین ترتیب، رمزگذاری بر روی دستگاه شما اتفاق خواهد افتاد، به این معنا که رمز شخصی کیف پول، از مالکیت شما خارج نشده و فقط شما به کیف پول دسترسی دارید.

شما می‌توانید، هر زمانی که نیاز دارید پشتیبان تهیه کنید، در حالی که بلاک‌چین پشتیبان‌گیری از سرور را با رمزگذاری قوی انجام می‌دهد.

سایر ویژگی‌های امنیتی، شامل احراز هویت دو مرحله‌ای، PIN Protection، Paper Wallet Imports مشابه ارائه کد کیف پول جهت بازرسی‌های منظم امنیتی است.

مورد ششم، ترزور (Trezor)

ارز رمزی پشتیبانی‌شده: بیت‌کوین، BitCoin Cash، اتریم، اتریم کلاسیک، ERC-20 Tokens و بسیاری از موارد دیگر

ترزور یک کیف پول سخت افزاری بوده و همانند نوعی از ذخیره‌سازی سرد، عمل می‌کند. شما بیت‌کوین یا سایر ارز‌های دیجیتال خود را با استفاده از ترروز، به دستگاه منتقل می‌کنید. از macOS، ویندوز، لینوکس و اندروید برای دسترسی استفاده کنید. رابط کاربری ترزور برای استفاده ساده است، همچنین فهرست سکه‌ها و معاملات اخیر هم مشخص است.

برای امنیت، ترزور از 12 تا 24 حرف جهت محافظت و بازیابی، همراه با یک پین تعریف‌شده توسط کاربر استفاده می‌کند. علاوه بر این، ممکن است یک عبارت رمزگذاری‌شده به ترزور شما، برای یک لایه امنیتی دیگر اضافه شود، حتی یک کیف پول مخفی که شامل اکثر ثروت شما هم می‌شود را راه‌اندازی کند.

مورد هفتم، Ledger Nano S

ارز رمزی پشتیبانی‌شده: بیت‌کوین، BitCoin Cash، اتریم، اتریم کلاسیک، ERC-20 Tokens و سایر موارد

آخرین کیف پول امن بیت‌کوین ما، یکی دیگر از کیف پول‌های سخت افزاری با نام Ledger Nano S است. همانند ترزور، به عنوان یک ذخیره‌سازی سرد عمل کرده و به شما اجازه انتقال بیت‌کوین یا سایر ارزهای دیجیتال به دستگاه، از طریق سایر کامپیوترها را می‌دهد.

همانند سایر کیف پول‌های موجود در لیست، The Ledger Nano S از یک عبارت 24 حرفی برای بازیابی استفاده می‌کند. زمانی که عبارت را تایید کنید، برای شما یک پین امنیتی ساخته می‌شود.

عدم پشتیبانی از عبارت عبور، یک نکته کوچک است، اما به طور کلی Ledger Nano S یک کیف پول سخت افزاری بسیار امن است.

ارز رمزی خود را ایمن نگه دارید

لطفا بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال خود را امن نگه دارید. یکی از مهم‌ترین نکات امنیتی، توجه کردن به عبارت بازیابی است. اگر شما عبارت بازیابی خود را در مکانی امن یادداشت کرده‌اید، حداقل یک شانس برای بازیابی رمز فراموش‌شده، گم‌شده یا حذف‌شده خود دارید. در غیر این صورت، مطمئن شوید که کیف پول شما با ارز دیجیتال مورد نظرتان سازگار هست.

تعداد زیادی بیت‌کوین یا سایر ارزهای دیجیتال، به دلیل نبود آگاهی از پشتیبانی کیف پول، نابود شده‌اند. این یکی از اشتباهات رایج مردم، در رابطه با ارزهای دیجیتال است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. اینا کلاه برداریه

  2. واسه بیت کویین سیستم قوی میخاد

  3. به نطر من خیلی مقاله ی ضعیفی بود ، بعضی از این کیف پولایی که گفتین تو ایران درست کار نمیکنی و خیلی از این کیف پول ها بهترش هست مثل کیف پول exodusکه عالیه

  4. بازار بیت کویین داغه ها