گجت منعطف مایکروسافت مجددا رویت شد

گجت منعطف مایکروسافت که پیشتر اعلام شده بود هرگز در سال جاری معرفی و عرضه نخواهد شد، یک مرتبه دیگر رویت شد. به همین دلیل بعید نیست گوشی انعطاف پذیر دارای سیستم عامل اندرومدا مایکروسافت را در اوایل 2019 مشاهده کنیم.

چند ماه پیش، مایکروسافت با اعلام عدم معرفی دستگاه منعطف مورد انتظار کاربران در سال جاری، که تحت پروژه‌ای با نام اندرومدا در حال توسعه بود، آب پاکی را بر روی دست طرفدارانش ریخت و از انتظار کشیدن بیشتر آن‌ها جلوگیری کرد. حال با گذشت چند ماه، اطلاعاتی از گجت منعطف مایکروسافت در قالب یک سری کد مربوط به سیستم عامل اندرومدا در فروشگاه مایکروسافت، فاش شد. این موضوع نشان می‌دهد غول نرم افزاری، مشغول تست سیستم عامل موبایل اندرومدا است.

گجت منعطف مایکروسافت زنده است

بر اساس متنی که درون کدهای فاش شده وجود دارد، گجت منعطف مایکروسافت در واقع یک گوشی هوشمند بوده و دارای قابلیت برقراری تماس‌های تلفنی است. همچنین کاربران قادر خواهند بود به صورت خودکار، تماس‌های برقرار شده را ضبط کنند. طبق اطلاعات لو رفته، گوشی منعطف مایکروسافت دارای سه نمایشگر است، به طوری که دو مورد از آن‌ها حین تا شدن دستگاه روی یکدیگر قرار گرفته و صفحه نمایش سوم در این حالت قابل استفاده خواهد بود. یکی دیگر از قابلیت‌های دستگاه، امکان خاموش کردن نمایشگر با دو مرتبه لمس پشت سر هم آن است. به نظر می‌رسد گجت منعطف مایکروسافت از اپلیکیشن‌های پلتفرم Universal Windows پشتیبانی کرده و چندین نرم افزار مخصوص سیستم عامل اندرومدا نیز برایش عرضه خواهد شد.

در سیستم عامل اندرومدا به کاربر اجازه داده می‌شود به وسیله کشیدن طرحی خاص بر روی نمایشگر، اقدام به گرفتن اسکرین شات کند. طبق کدها، احتمال وجود اسکنر اثر انگشت و همچنین اسکنر عنبیه چشم بر روی گوشی هوشمند انعطاف پذیر مایکروسافت بالا است. همانند قابلیتی که امروز در دستگاه‌های اندرویدی پرچمدار هواوی و سامسونگ وجود دارد، همه گجت‌های مجهز به سیستم عامل اندرومدا را می‌توان به صورت مستقیم به نمایشگرهای خارجی متصل کرد و با رابط کاربری به شیوه‌ای خاص و بهینه تعامل داشت.

گجت منعطف مایکروسافت

اگرچه کاربران هنوز از خبر عدم معرفی دستگاه انعطاف پذیر مایکروسافت در سال 2018 ناراحت هستند، اما انتشار خبرهای تازه نشان داد پروژه هنوز زنده بوده و قلب سیستم عامل اندرومدا می‌تپد. به نظر شما، آیا مایکروسافت خواهد توانست از طریق این سیستم عامل موبایل، سلطه چندین و چند ساله اندروید در این زمینه را در هم بشکند؟

گجت منعطف مایکروسافت