گوگل اسکرین کال ؛ ویژگی اعجاب‌آور جدید اندروید

گوگل اسکرین کال (Screen Call) قابلیتی مبتنی بر هوش مصنوعی و جدید در اندروید محسوب می‌شود. این قابلیت می‌تواند به تماس‌های برقرار شده با شما پاسخ داده و مکالمه بین ربات گوگل اسیستنت و مخاطب تماس‌گیرنده را ضبط کند.

همزمان با رونمایی دو گوشی گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال، شاهد قابلیت جدیدی در این دو دستگاه اندرویدی بودیم. ویژگی جدید اسکرین کال نام داشته و در حال حاضر منحصر به دستگاه‌های اندرویدی است. قابلیت اسکرین کال اکنون به صورت انحصاری در اختیار دو گوشی گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال قرار دارد و در ماه آینده برای چهار گوشی پیکسل قبلی نیز منتشر خواهد شد.

اسکرین کال گوگل چیست؟

در گوشی های دارای این قابلیت، حین دریافت تماس یک دکمه بر روی نمایشگر ظاهر خواهد شد. این دکمه اسکرین کال را راه‌اندازی می‌کند که در واقع یک ربات قدرت گرفته از هوش مصنوعی به منظور پاسخ دادن به تماس‌ها محسوب می‌شود. در این زمان، گوگل اسیستنت قادر است درست حین مکالمه، متن رد و بدل شده بین کاربر آن سوی تماس و همچنین هوش مصنوعی گوشی را به صورت متنی نمایش بدهد! بعد از اتمام تماس، کاربر قادر خواهد بود به کل مکالمه بین ربات اسکرین کال و فرد تماس‌گیرنده گوش بدهد.

برای اطمینان کاربران از حفظ حریم خصوصی، اعلام شده همه اتفاقات مربوط به اسکرین کال درون خود دستگاه رخ می‌دهند. به عبارت دیگر، برخلاف درخواست‌ها و فرمان‌های صوتی که به منظور کمک به ارتقای دستیار هوشمند گوگل به سرورهای این شرکت ارسال می‌شوند، قرار نیست داده‌های مربوط به اسکرین کال اعم از مکالمه‌های این هوش مصنوعی با مخاطبان شما به سرورهای گوگل ارسال شوند و همه داده‌ها درون دستگاه باقی خواهند ماند. البته شرکت هنوز تضمین‌ نداده آیا بعدها و در ادامه قطع تماس، مکالمه‌ها به سرورهای آن ارسال نخواهند شد!

اسکرین کال

این سیستم شباهت زیادی با گوگل دوپلکس دارد. این ویژگی از طرف کاربر اقدام به برقراری تماس با دیگران کرده و کارهایی همچون رزرو نوبت برای مکان‌های مختلف را انجام می‌دهد. دوپلکس درباره ربات بودن خود و همچنین ضبط شدن مکالمه به کاربر آن سوی تماس اطلاع‌رسانی می‌کند، اما هنوز پیرامون انجام این کار توسط اسکرین کال اطلاعاتی در دسترس نیست. در بسیاری از نقاط دنیا، ضبط مکالمه بدون اطلاع شخص آن سوی تماس از این اتفاق، غیر قانونی و جرم محسوب می‌شود، به همین دلیل مطمئنا گوگل راهکاری برای حل این مشکل درون اسکرین کال نیز در نظر گرفته است.

گوگل همواره قابلیت‌های نرم افزاری جدید اندروید را درون گوشی های ساخت دست خود به کار برده و سپس برای استفاده دیگر شرکت‌های گوشی‌ساز عرضه می‌کند. به نظر می‌رسد هوش مصنوعی، یکی از قسمت‌هایی است که در اندروید 9 تاکید فراوانی بر روی آن شده است. اگر تا فرا رسیدن زمان عرضه عمومی رابط‌های کاربردی برنامه‌نویسی ویژگی‌های جدید توسط گوگل، استفاده دیگر گوشی‌سازان از آن‌ها و سپس ارائه محصولاتی جدید و مجهز به گوگل دوپلکس و گوگل اسکرین کال نمی‌توانید صبر کنید، بهتر است هم‌اکنون برای پیش خرید پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال اقدام کنید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. انصافا اینا مغز دارن

  2. خیلی جالبه من همیشه ی این جور چیزی تو ذهنم بوده