گوگل پیکسل اسلیت

گوگل پیکسل اسلیت ؛ بررسی اولیه تبلت جدید گوگل

گوگل پیکسل اسلیت (Google Pixel Slate) نام جدیدترین تبلت گوگل است که از Chrome OS قدرت می‌گیرد. در بررسی اولیه پیکسل اسلیت، مشخصات فنی، امکانات، قابلیت‌ها و قیمت این تبلت را زیر ذره‌بین می‌بریم.

طی چند سال گذشته، گوگل با توسعه سیستم عامل کروم و عرضه لپ تاپ های کانورتیبل، راهی متفاوت را در جلب توجه مصرف‌کنندگان در پیش گرفته بود؛ اما حالا همه‌چیز با معرفی تبلت گوگل Pixel Slate تغییر کرده است. در حقیقت، این تبلت جدید با ظاهری زیبا، سخت افزار قدرتمند و قیمت پایین‌تر، رقیب مستقیم آیپد پرو اپل محسوب می‌شود. با در نظر داشتن اوضاع حاکم بر بازار تبلت ها، عملکرد گوگل پیکسل اسلیت به عنوان یک محصول تازه‌نفس می‌تواند جذاب باشد.

گوگل پیکسل اسلیت

طراحی

قطعا پیکسل اسلیت با طراحی جذاب خود شما را ناامید نخواهد کرد. در حقیقت، تصاویر ضمیمه‌شده به خوبی در مورد چیزی که می‌گوییم و می‌بینید، قضاوت می‌کنند. ما با یک طراحی مینیمالیستی رو به رو هستیم که علاوه بر داشتن ویژگی‌های مهمی همچون بدنه باریک و فریم آلومینیومی، کیفیت ساخت بالا هم در آن لحاظ شده است. اگرچه ما ارزش زیادی برای طراحی، اسپیکرهای استریو، دو پورت یو اس بی نوع C و دکمه پاور که نقش اسکنر اثر انگشت را هم ایفا می‌کند، قائل هستیم، ولی فقدان جک هدفون چندان خوشایند نخواهد بود. این روزها حذف جک 3.5 میلی‌متری از تلفن های هوشمند به امری متداول تبدیل شده است، ولی ما تصور می‌کنیم سازندگان می‌توانستند آن را در یک تبلت نادیده بگیرند.

آن دسته از افرادی که می‌خواهند از تبلت خود در راه یا محیط‌های مختلف استفاده کنند، ناچارند برای کارایی بیشتر، Pixel Slate Keyboard را با قیمت 199 دلار خریداری کنند. البته، از این کیبورد به عنوان کاور محافظ نیز می‌توان استفاده کرد. یکی از موارد قابل توجه در مورد کیبورد، دکمه‌های دایره‌ای شکل آن است. در ابتدا ما چندان در مورد عملکرد مناسب این کلیدها مطمئن نبودیم، اما با صرف کمی زمان، نظر ما تغییر کرد. با استفاده از ترک پد بزرگ این کیبورد نیز تجربه شما از کار کردن با دستگاه کامل می‌شود.

گوگل پیکسل اسلیت

صفحه نمایش

طی رویداد معرفی محصولات جدید سری پیکسل، گوگل از به‌کارگیری صفحه نمایشی 12.3 اینچی با رزولوشن 2000×3000، موسوم به “Molecular Display”، سخن گفت. بعد از بررسی اجمالی و تماشای چند ویدیو، ما در مورد ادعای گوگل مطمئن شدیم: صفحه نمایش گوگل پیکسل اسلیت به شکلی باورنکردنی باکیفیت و دقیق بوده و قادر به تولید رنگ‌هایی غنی است. درک این موضوع، زمانی آسان‌تر است که با تبلت خود به تماشای محتوای چند رسانه‌ای بپردازید.

قلم هوشمند 99 دلاری گوگل یعنی “Pixelbook Pen” نیز با انتقال تجربه یک قلم و کاغذ واقعی، کار کردن با دستگاه را بسیار جذاب خواهد کرد. داشتن پیکسل بوک پن برای علاقه‌مندان توصیه می‌شود، ولی این قلم هوشمند در مقایسه با سایر استایلوس‌ها کمی ضخیم است.

گوگل پیکسل اسلیت

رابط کاربری

طی چند سال اخیر، کروم او اس نشان داده که پلتفرمی قدرتمند است؛ موضوعی که سبب شده تا به جای اندروید، شاهد استفاده از آن بر روی گوگل پیکسل اسلیت باشیم. یکی از نقاط قوت Chrome OS (در مقابل با اندروید)، تمرکز بالاتر بر روی انتقال تجربه‌ای مشابه سیستم‌های دسکتاپی با داشتن ویژگی‌هایی مثل یکپارچه بودن با سرویس‌های گوگل و امکان تقسیم صفحه است. اگر این موارد برای شما واقعا مهم هستند، تبلت پیکسل Slate می‌تواند همراه خوبی باشد. هرچند، ما به زمان بیشتری برای بررسی این موضوع و مقایسه عملکرد آن با محصولات دسکتاپی نیاز داریم.

عملکرد

گوگل چندین پیکربندی مختلف را برای تبلت جدید خود در نظر گرفته است تا کاربران، حق انتخاب بیشتری هنگام خرید پیکسل اسلیت داشته باشند. ارزان‌ترین مدل از تبلت پیکسل اسلیت گوگل با پردازنده Celeron اینتل و 4 یا 8 گیگابایت رم به فروش می‌رسد؛ در حالی که خریداران مدل‌های گران‌تر، از نسل هشتم پردازنده Core i7 در کنار 16 گیگابایت رم برخوردار خواهند شد.

گوگل پیکسل اسلیت

در مورد حافظه داخلی، گزینه‌های مختلفی پیش روی شما وجود نداشته و مدل مجهز به پردازنده Celeron با 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. خریداران مدل قوی‌تر پیکسل اسلیت هم می‌توانند از 256 گیگابایت حافظه داخلی استفاده کنند. اگر مدل 64 گیگابایتی را خریداری کنید، در مورد ضبط و ذخیره ویدیوها باید دقت زیادی داشته باشید زیرا خبری از پشتیبانی از کارت حافظه در این تبلت نیست.

دوربین

محصولات سری “Pixel” گوگل همواره به دوربین‌هایی قدرتمند مجهز می‌شوند و پیکسل اسلیت نیز از این قاعده مستثنی نیست. علی‌رغم تجهیز گوشی های پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال به دوربین پشتی 12.2 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 8 + 8 مگاپیکسلی،  در تبلت گوگل از یک دوربین 8 مگاپیکسلی برای بخش پشتی و جلویی استفاده شده است.

گوگل پیکسل اسلیت

اگرچه ما زمان زیادی را صرف بررسی عملکرد دوربین نکردیم، اما قطعا دوربین تعبیه‌شده در پیکسل اسلیت، قادر به ثبت تصاویری باکیفیت خواهد بود. علاوه بر این، لنز عریض دوربین جلویی می‌تواند برای ثبت سلفی‌های گروهی بسیار کارآمد باشد.

باتری

گوگل پیکسل اسلیت به یک باتری 48 وات‌ساعتی مجهز شده و سازندگان ادعا می‌کنند با یک بار شارژ، برای 10 ساعت می‌توان از تبلت استفاده کرد. اگرچه این میزان شارژدهی بسیار مناسب است، اما با در نظر گرفتن سخت افزار این تبلت و بسته به کاری که با آن انجام می‌دهید، شارژدهی کاهش می‌یابد. به هر صورت، فعلا در این رابطه نمی‌توان اظهار نکرد و باید منتظر تست‌های جامع باشیم.

گوگل پیکسل اسلیت

انتظارات

با قیمت پایه 599 دلار، پیکسل اسلیت بین مدل‌های 10.5 و 12.9 اینچی آیپد پرو قرار گرفته و رقیبی جدی برای تبلت های اپل محسوب می‌شود. قطعا چنین برچسب قیمتی برای دستگاهی با این سطح از امکانات و قدرت پردازشی، رقابتی است. از طرفی، نباید فراموش کرد که با خرید جداگانه قلم هوشمند و کیبورد، هزینه نهایی تقریبا 300 دلار بیشتر می‌شود. علاوه بر این، مدل گران‌تر پیکسل اسلیت، 1600 دلار قیمت دارد.

در پایان، گالری عکس تبلت پیکسل اسلیت ضمیمه شده است که از شما دعوت به تماشای آن می‌کنیم.

گالری عکس گوگل پیکسل اسلیت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. به دل من یکی که ننشست

  2. خیلی بیشتر شبیه لبتابه