گوشی ریزر فون 2

گوشی ریزر فون 2 با طراحی جدید و سیستم خنک کننده تبخیری معرفی شد

گوشی موبایل ریزر فون 2 (Razer Phone 2) معرفی شد. دومین نسل گوشی گیمینگ ریزر از طراحی جدید، دوربین دوگانه و سیستم خنک کننده تبخیری برخوردار است. در ادامه با سایر مشخصات فنی ،‌ قابلیت ها و قیمت گوشی ریزر فون ۲ آشنا شوید.

سال گذشته برند پرطرفدار دنیای گیمینگ، ریزر، گوشی ریزر فون را عرضه کرد و برای نخستین بار وارد بازار موبایل جهان شد. این نخستین گوشی هوشمند مدرنی است که انحصارا برای گیمرها تولید شده است. حال ساعاتی پیش، دومین نسل این گوشی جذاب معرفی شد. ریزر فون 2 رسما معرفی شد و نشان می‌دهد که چقدر ریزر حضورش در این بازار را جدی گرفته است. در ادامه شما را با تمام وجه‌های گوشی جدید ریزر آشنا خواهیم کرد.

طراحی ریزر فون 2

گرچه ریزر فون 2 از یک نمایشگر قدیمی خوب با نسبت 16:9 و فاقد هرگونه ناچ برخوردار است، اما این کمپانی از نظر ظاهری کمی بدنه‌ی دیوایسش را مدرن‌تر کرده است. بدون برهم زدن طراحی مناسب مستطیلی، پنل پشتی جای خودش را با یک نوع شیشه‌ای عوض کرده است. این کار با دو هدف انجام گرفته است: 1) آن ظاهر گوشی را همانند دیگر گوشی های امروزی، مدرن جلوه می‌کند و 2)‌ آن پشتیبانی از شارژ بیسیم را نیز به ارمغان میاورد. برای تکمیل ویژگی دوم، ریزر همچنین یک شارژر بیسیم به همراه سیستم روشنایی رنگارنگ RGB را نیز برای ریزر فون جدیدش طراحی کرده است.

گوشی ریزر فون 2

صحبت‌ از نورهای RGB شد، لازم به ذکر است که استفاده از چنین نورهایی در لوازم مختلف گیمینگ مرسوم است و ریزر حالا دارای یک سیستم روشنایی منحصر به خود به نام Chroma نیز هست. این قابلیت جذابی در ریزر فون 2 است که لوگوی برند ریزر در قاب پشتی عملا نورانی شده و مجهز به سیستم Chroma است. این بدان معناست که کاربران می‌توانند از بین طیف گسترده‌ای رنگ (16.8 میلیون رنگ) یکی را برگزیده و مجموعه‌ای از افکت‌ها را به منظور شخصی سازی ظاهر گوشی خود اعمال کنند. این افکت‌ها شامل رنگ ثابت، دوچرخه سواری طیف رنگی یا تنفس رنگی (محو شدن از داخل و خارج) می‌شود. لوگوی کروما نیز می‌تواند در اپلیکیشن‌های پشتیبانی کننده‌ای نظیر فیس بوک و واتس اپ به عنوان یک نوار نوتیفیکیشن عمل کند. پس از دریافت یک نوتیفیکیشن، لوگوی کرومای ریزر موقتا روشن می‌شود و رنگ بر اساس اپلیکیشن تغییر پیدا می‌کند. سه سطح روشنایی برای این لوگو در نظر گرفته شده است تا اطمینان حاصل شود بالانس مناسبی بین ظاهر و کارایی قدرت وجود دارد.

گوشی ریزر فون 2

همچنین در سال جدید ریزر فون 2 به لطف تاییدیه IP67 ضد نفوذ آب و گرد و غبار طراحی شده است تا در صورت افتادن تصادفی گوشی شما در آبی به عمق 1 متر و تا حداکثر 30 دقیقه، نگرانی وجود نداشته باشد.

نمایشگر ریزر فون 2

صفحه نمایش همچنان تفاوت بزرگ گوشی ریزر محسوب می‌شود. همانطور که پیشتر هم بود، این شرکت از یک پنل 5.7 اینچی 120 هرتزی IZGO LCD با وضوح 1440 در 2560 پیکسلی ساخت شرکت ژاپنی شارپ استفاده می‌کند. از نظر مشخصات فنی هیچ تفاوتی با مدل سال گذشته وجود ندارد، به جز اینکه گوریلا گلس 5 به جای گوریلا گلس 3 از نمایشگر میزبانی می‌کند. با این حال ریزر وعده داده است که سطح روشنایی این گوشی 50 درصد بیشتر باشد.

گوشی ریزر فون 2

و از آنجایی که هیچ چیزی برای گفتن در مورد نمایشگر این گوشی وجود ندارد، بیایید در مورد اسپیکرها صحبت کنیم که بخش اعظمی از پنل جلویی را در اختیار گرفته‌اند. حاشیه‌های بالایی و پایینی قاب جلویی از اسپیکرهایی میزبانی می‌کنند که حالا بزرگ‌تر و قدرتمندتر شده‌اند و می‌توانند یک افکت استریویی را ارائه کنند که یک لازمه برای تجربه بازی‌های جذاب است. علاوه بر این، اسپیکرهای این گوشی از فناوری Dolby Atmos نیز پشتیبانی می‌کند که برای یک گوشی هوشمند ارزشمند است.

عملکرد ریزر فون 2

پرش از اسنپدراگون 835 به 845 در ریزر فون 2 چیز عجیبی نیست. به عنوان یک گوشی طراحی شده برای اجرای بدون نقص بازی‌ها، آن نیازمند در اختیار داشتن قدرتمندترین تراشه زمان خود است، به خصوص اینکه می‌دانید برخی از بازی‌ها به معنای واقعی از از سخت افزار استفاده‌ی زیادی دارند. پردازشگر گرافیکی آدرنو 630 نیز در این تراشه جای گرفته است، اما ریزر آن را سفارشی سازی کرده تا اطمینان حاصل شود این گوشی، یک قدم جلوتر از دیگر رقبای خود است.

گوشی ریزر فون 2

یک سیستم خنک کننده تبخیری نوآورانه این تراشه قدرتمند و دیگر اجزای سخت افزاری گوشی را خنک نگه خواهد داشت. آن همانند یک لوله گرمایی کار می‌کند که نه تنها بزرگ است، بلکه با استفاده از گرافیت ساخته شده تا خود جنس آن نیز بر گرما تاثیرگذار باشد. آ« همچنین شامل بلوک‌های حرارتی نانو ذرات است که می‌تواند نقاط داغ آذاردهنده را کاهش دهد. ترکیبی از حضور یک تراشه قدرتمند و راه حل خنک کنندگی پیشرفته به ریزر فون 2 اجازه داده تا از نظر عملکرد 30 درصد بهتر از نسل پیشین خود باشد. باید منتظر ماند و دید که این گوشی چقدر نسبت به دیگر گوشی های مجهز به تراشه اسنپدراگون 845 سریع‌تر و بهتر بازی‌ها را اجرا می‌کند.

گوشی ریزر فون 2

در ابتدا ریزر فون 2018 اجرا کننده سیستم عامل اندروید 8.1 است، اما ریزر متعهد شده که در آینده‌ای نزدیک به‌روزرسانی را برای این گوشی منتشر کند. این کمپانی همچنین Razer Cortex، یک اپلیکیشن اندرویدی برای سازماندهی بازی‌های دیوایس شما، پیشنهاد عناوین پشتیبانی کننده از نرخ رفرش 120 هرتز و بازی‌های بهینه شده برای عملکرد بهتر و عمر باتری بهتر را نیز توسعه بخشیده است. اپلیکیشن Razer Cortex را حتی می‌توانید بر روی دیگر گوشی ها نیز استفاده کنید. اما یکی از مواردی که در دیگر گوشی‌ها اجرا نمی شود، فروشگاه تم‌های ریزر (Razer Theme Store) است که مربوط به والپیپرهای و تم‌های انحصاری بازی‌ها برای سفارشی سازی کامل دیوایس است.

دوربین ریزر فون 2

تنها به خاطر اینکه DNA گوشی ریزر فون 2 از گیمینگ است، بدان معنا نیست که هیچ توجهی به دیگر وجه‌های آن نظیر دوربین برای ارائه تجربه کار با یک گوشی هوشمند نشود. نخستین نسل ریزر فون در بخش دوربین چندان شگفت انگیز ظاهر نشد، اما دوربین در نسل جدید این گوشی با بهبودهای فراوانی همراه شده است.

گوشی ریزر فون 2

دوربین دوگانه‌ای بر روی قاب پشتی آن ننصب شده است که یکی از سنسورهای آن استاندارد و دیگری یک سنسور تله فوتو برای ارائه زوم و عکاسی پرتره است. هر دو این سنسورها 12 مگاپیکسلی هستند و از سنسور Sony IMX قدرت می‌گیرند. این سنسورها از قابلیت‌های مدرنی همچون فوکوس خودکار تشخیص فاز و فلاش Dual Tone نیز برخوردار هستند. دوربین اصلی از یک لرزشگیر استفاده می‌کند و دیافراگم آن f/1.75 است که بر روی کاغذ می‌تواند عکس‌های خوبی در شرایط نوری کم بگیرد.

اما یکی دیگر از نکات جذاب در مورد دوربین ریزر فون 2 ، رابط کاربری آن است که حالا ریزر آن را با اضافه کردن حالت تک دستی هنگام تلاش کاربران برای یک عکس پرتره یا پانوراما، بازطراحی کرده است.

باتری ریزر فون 2

با نگه داشتن ابعاد با همان اندازه تقریبی نسل قبل، ریزر ظرفیت باتری را نیز یکسان (4000 میلی‌آمپر ساعت) نگه داشته است. این یک باتری بزرگ است که می‌توانید آن را به صورت سیمی یا بیسیم شارژ کنید. بدیهی است که حالت شارژ سیمی آن به لطف فناوری +QuickCharge 4 سریع‌تر خواهد بود. با تشکر از تراشه جدید، عمر باتری نیز بهبود پیدا کرده است. ریزر ادعا می‌کرد نسخه اول ریزر فون می‌توانست تا 10 ساعت به صورت مداوم در حالت 90 هرتزی روشن بماند. حال ریزر فون 2 در همین مدت می‌تواند با نرخ رفرش صفحه 120 هرتزی دوام بیاورد.

زمان عرضه و قیمت ریزر فون 2

ریزر فون 2 را می‌توانید از همین حالا با قیمت 799 دلار پیش خرید کنید. این قیمت با توجه به قیمت دیگر پرچمداران سال 2018، نمی‌تواند چندان بالا باشد. در حال حاضر ریزر زمان عرضه دقیق این گوشی گیمینگ خود را اعلام نکرده است، اما آن‌ها قصد دارند ریزر فون 2 را به عرضه جهانی رسانده و منحصر به یک بازار خاص نکنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. طراحیش خیلی قدیمیه

  2. فناوری جالب و کاراییه

  3. وقتی بیفته اون موقع میفهمید چی خریدید

  4. یبار ضربه بخوره که نابود میشه

  5. حاشیه هاش خیلی زیاده

  6. خنک کنندهی تبخیری دیگه چ ضیغه ایه