نسخه ترمیم شده آپدیت اکتبر ویندوز 10

نسخه ترمیم شده آپدیت اکتبر ویندوز 10 پس از حل مشکل حذف فایل‌ها منتشر شد

نسخه ترمیم شده آپدیت اکتبر ویندوز 10 منتشر شد. آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 باعث حذف خودکار برخی از فایل‌های کاربران می‌شد که حالا در به روزرسانی جدید برطرف شده است.

مایکروسافت نسخه ترمیم شده آپدیت اکتبر ویندوز 10 را پیرو حل مشکلی که ادعا می‌شد باعث حذف برخی از فایل‌های کاربران می‌شود را به انتشار رساند. غول نرم افزار جهان می‌گوید تنها چند گزارش از دست رفتن فایل‌ها را دریافت کرده است که نرخ آن یک صدم یک درصد می‌شود. به گفته‌ی جان کیبل، یکی از مدیران بخش سرویس‌های ویندوز مایکروسافت:

ما به طور کامل تمام گزارش‌های از دست رفتن فایل‌ها را بررسی کردیم و تمام مشکلات شناخته شده را رفع و رجوع کردیم.

انتشار نسخه ترمیم شده آپدیت اکتبر ویندوز 10

مایکروسافت حالا مجددا آپدیت اکتبر ویندوز 10 را پیش از آنکه در اختیار عموم کاربران قرار دهد، برای کاربران اینسایدر منتشر کرده است. کیبل توضیح می‌دهد «ما به خوبی بر روی نتایج، بازخورد و داده‌های وابسته به کاربران اینسایدر،‌ پیش از آنکه بخواهیم آن را در اختیار عموم کاربران قرار دهیم، مطالعه خواهیم کرد».

اینطور به نظر می‌رسد که باگ مربوط به حذف فایل‌ها، کاربرانی از ویندوز 10 را که قابلیت Known Folder Redirection برای تغییر مسیر فولدرهایی نظیر Desktop، Documents، Pictures و اسکرین شات‌ها از مسیر پیشفرض را فعال کرده‌اند، درگیر خود کرده است. مایکروسافت کدی را در به‌روزرسانی آخر خود معرفی کرده بود که فولدرهای مشابه و خالی را به صورت خودکار حذف می‌کرد. مایکروسافت حالا انواع مشکلات مربوط به این پوشه‌ها را برطرف کرده است و حالا آزمودن آن را بر عهده‌ی کاربران Windows Insiders گذاشته است.

صحبت از ویندوز اینسایدرها شد، لازم به ذکر است که وظیفه‌ی انجمن آزمایشی مایکروسافت شفاف سازی برخی از این مسائل پیش از انتشار عمومی است. به نظر می‌رسد مایکروسافت این را فهمیده است که برخی از تغییرات را پیش از عرضه عمومی در اختیار عده‌ای کاربر انتخاب شده قرار دهد تا آن‌ها در ابتدا آن را بی‌آزمایند و اگر ایرادی وجود داشت آن را به شرکت گزارش دهند،‌ سپس بعد از آن که مشکلات برطرف شد آپدیت نهایی را در اختیار عموم کاربران قرار دهند.