رانای فیس لیفت

رانای فیس لیفت با امکانات جدید تا پایان سال 97 عرضه می‌شود

رانای فیس لیفت با امکانات و آپشن‌های جدیدی به بازار عرضه خواهد شد. محصول جدید ایران خودرو نسبت به مدل قبلی خود ارتقا یافته و با ظاهر جدیدی روانه بازار می‌شود.

ایران خودرو در سال 89 دومین خودروی ملی خود را با نام رانا و بر اساس پژو 206 صندوق دار طراحی و به بازار عرضه کرده است. در حقیقت رانا نسخه ارزان‌تر خودروی 206 اس دی شناخته می‌شود چرا که این دو خودرو از لحاظ طراحی بسیار شبیه یکدیگرند. مسئولان ایران خودرو تولید 10 هزار دستگاهی را برای این محصول در نظر گرفته بودند، اما به دلیل استقبال کم از سوی متقاضیان، این خودرو در سه ماهه اول سال 97 تنها در تعداد 581 دستگاه عرضه شده است.

ظاهر خودرو رانا در نخستین روزهای معرفی با نسخه فعلی آن بسیار متفاوت بود، چرا که در نسخه اولیه آن از آینه‌ها و دستگیره‌های هم رنگ بدنه، چراغ‌های LED، رینگ اسپورت و تریم داخلی متفاوتی استفاده شد که در زمان تحویل، ظاهر و جزئیات طراحی آن با نسخه اولیه همخوانی نداشت.

ایران خودرو پس از مدتی به ارتقای رانا پرداخت و در این زمینه تصاویری از پروژه جدید این شرکت با عنوان رانای فیس لیفت در فضای مجازی منتشر شد، اما از مشخصات و زمان عرضه آن خبری عنوان نشد تا اینکه قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو زمان عرضه این محصول را به طور رسمی تا پایان امسال عنوان کرده است.

رانای فیس لیفت

بر اساس تصاویر رانای فیس لیفت با پلاک ملی که اخیرا منتشر شده است، می‌توان نتیجه گرفت که این خودرو با نسخه قبلی خود از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی ندارد و تنها در بخش‌هایی نظیر گرافیک چراغ‌ها، طراحی قالپاق، آینه‌های کناری، رنگ زه و دستگیره‌ها تغییراتی را شامل شده است.

خودرو رانای فیس لیفت تغییرات دیگری هم در بخش کابین داشته است. برای مثال حالت فرمان خودرو تغییر کرده و آپشن‌ها و دکمه‌های بیشتری در کابین خودرو تعبیه شده است. همچنین بر اساس خبرهای منتشر شده کیفیت مواد اولیه کابین نسخه جدید بهبود یافته است.

حمید مرادی، قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو در خبری اعلام کرد که این شرکت همچنان تولید نسخه فعلی رانا را ادامه خواهد داد و نسخه بهبود یافته آن نیز با آپشن‌های جدید عرضه خواهد شد. این مقام مسئول از برنامه‌های توسعه ایران خودرو خبر داد و بیان کرد قصد داریم با ایجاد تغییرات ویژه‌ای خودرو دنا پلاس را با گیربکس اتوماتیک در حدود 10 هزار دستگاه تولید و روانه بازار کنیم.

رانای فیس لیفت

وحید مرادی در ادامه اظهار کرد یکی دیگر از برنامه‌های ایران خوردو توسعه قوای محرکه است و هم اکنون در این شرکت موتورهای TU5، TU3، XU7، EF7 تولید می‌شوند که سهم زیادی در سبد تولید قوای محرکه به خود اختصاص می‌دهند. همچنین قصد داریم ظرفیت تولید محصول 206 پلاس مجهز به موتور TU3 را به روزانه 400 دستگاه افزایش دهیم. این خودرو امکانات به‌روز شده‌ای دارد که برای متقاضیان جذابیت زیادی را به دنبال خواهد داشت.

قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو بیان کرد یکی دیگر از اهداف این شرکت ارتقای موتور ملی EF7 به سطح استاندارد آلایندگی یورو 5 خواهد بود و این پروژه توسط شرکت موتور ایپکو در حال اقدام است. بنابراین ایران خودرو قادر به تولید خودروهایی با درصد آلایندگی یورو 5 خواهد بود.

رانای فیس لیفت با چه امکاناتی عرضه می‌شود؟

خودرو رانا فیس لیفت به موتور 1.6 لیتری TU5 با توان 105 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن متری مجهز است. همچنین این خودرو به طور کلی با امکاناتی نظیر جعبه دنده 5 سرعته دستی، دو کیسه هوا، ترمزهای جلو و عقب دیسکی، سامانه ABS و EBD، فرمان کمکی برقی، بلوتوث روی فرمان، کروز کنترل، صفحه کیلومتر جدید، صندلی‌های جدید عقب، تریم داخلی ارتقا یافته، آینه‌های کناری مجهز به چراغ راهنما، دستگیره‌ها و زه همرنگ با بدنه، استفاده از طرح کربن در تزئینات کابین، سردنده جدید، کامپیوتر سفری، آینه‌ها و شیشه‌های برقی، گرافیک جدید چراغ‌های جلو و عقب، جلو پنجره و قالپاق‌های جدید عرضه می‌شود.

برخی احتمال می‌دهند خودرو رانای فیس لیفت با امکانات ویژه‌ای مانند مانیتور، دوربین عقب و GPS عرضه شود و از طرفی هم با جایگزین کردن رینگ‌های آلیاژی با طرح‌های اسپورت به جای رینگ فولادی و قالپاق قدیمی، شرکت ایران خودرو می‌تواند نگاه زیادی از متقاضیان را به خود جلب کند.

رانای فیس لیفت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. وقتی قطعه نیس چطور میخوان تولید کنن ایران خودرو ماشیناش بیرون نمیده که افزایش بده ما تحویل ۲ مهریم هیچ خبری نیس

  2. سلام.
    ماشین تحویلی برای کسانی که رانا ثبت نام کردن،رانا فیس خواهد بود؟

  3. اخه به این میگید امکاننات؟؟

  4. نه بابا مگه میشه خوروی برقی تو ایران وا

  5. با چ قیمتی دقیقا؟؟

  6. بعد میان لامبورگینی دست ساز رو توی تلویزیون مسخره میکنن !!!! اصولا ایرانخودرو و سایپا باید مورد مسخره قرار بگیرن با این فرقون هایی که میدن بیرون !

  7. ترو خدا نگا ماشین 97ایرانی

  8. ماشاالله چه قدررر فیس لیفت ؟!
    اون چراغ عقب زوم شده تو عکس عنوان سایت رو نیگا؟!!!
    دقیقا بدبختی من اونه …( یه چراغ بیست ملیون نیاره روش راحت نمیتونه بخوابه ….)
    احتمالا پیشرانه این خودرو هم فیس لیفت شده؟
    چون پیشرانه خودرو مهم ترین بخش خودرو محسوب میشه
    از این قرار رانای عزیزمون موتور 40 ساله پیش رو قراره از جدمون کلی با قصه و راز با ارایش مسخره بیاد وارد زندگیمون شه (البته جهنم …) نکه خسته شدیم از جهنم قرار مارو ببره به بهشت ! چون ایمنیش هم زنبون زد دنیاست و بنز و هیوندای توانایی رقابت با ما رو ندارن فقط میتازن شب و روز به ما برسن … افتخار میکنم
    واقعا چراغش باعث شد عقل از سرم بپره و عاشق بشم براش دارو ندارمو به پاش به هر نحوی بریزم تنها نتونم کمک هم میکنن تا داراییمو رااااحت به پاشش بریزم …
    عجب برقی میزنه لامصب !!!