چراغ ال ای دی نوتیفیکیشن گوگل پیکسل 3

حذف چراغ ال ای دی نوتیفیکیشن گوگل پیکسل 3 یک اقدام ضد کاربران است!

حذف چراغ ال ای دی نوتیفیکیشن گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال در حالی اتفاق افتاده که این چراغ بسیار کاربردی، سال‌ها است در بالای نمایشگر گوشی ها وجود دارد. پیش‌بینی می‌شود این اتفاق به محصولات دیگر شرکت‌ها سرایت کند.

گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال در حالی فاقد چراغ ال ای دی نوتیفیکیشن هستند که در بالای نمایشگر مدل پایه و همچنین بریدگی واقع بر روی بالاترین قسمت صفحه نمایش مدل XL، فضای زیادی وجود دارد. با این حال گوگل تصمیم به حذف چراغ ال ای دی نوتیفیکیشن گوگل پیکسل 3 و برادر بزرگتر آن گرفت، چیزی که از حدود ده سال پیش بر روی همه دستگاه‌های اندرویدی وجود داشته و در صورت ایجاد اعلانیه توسط اپلیکیشن‌ها و یا خود سیستم عامل، شروع به چشمک‌زدن می‌کند.

دلیل حذف چراغ ال ای دی نوتیفیکیشن گوگل پیکسل 3

برداشتن چراغ چشمک‌زدن نمایانگر وجود نوتیفیکیشن از گوگل پیکسل 3 را باید یک اقدام ضد کاربرانه دیگر از سوی شرکت‌های گوشی‌ساز همچون استفاده از بریدگی بالای نمایشگر دانست. حذف چراغ ال ای دی نوتیفیکیشن گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال تاکنون به جنجالی‌تر شدن دو گوشی سال 2018 این شرکت دامن زده است.

چراغ ال ای دی نوتیفیکیشن گوگل پیکسل 3 ایکس ال

برخی عقیده دارند وجود قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن (Always-On Display)، نیاز به چراغ ال ای دی اعلانات را از بین می‌برد، اما بخش عمده‌ای از کاربران چنین عقیده‌ای ندارد. اولین دلیل این امر، غیر فعال‌سازی قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن توسط بیشتر کاربران به منظور افزایش عمر باتری است. دومین دلیل را باید در یکسان نبودن میزان جلب توجه یک چراغ رنگی چشم‌زدن و نمایشگر همیشه روشن دانست. به عبارت دیگر، وجود چراغ ال ای دی مخصوص نوتیفیکیشن سبب می‌شود کاربر با دیدن گوشی از دور دست، به دریافت یک اعلانیه جدید پی ببرد، اما دیدن محتویات Always-On Display فقط از نزدیک امکان‌پذیر است.

توییت گوگل

دو گوشی جدید گوگل، پیشتر نیز بعد از معرفی رسمی، سر و صدای برخی کاربران را بلند کرده بودند. به عنوان نمونه باید به حافظه رم 4 گیگابایتی آ‌ن‌ها اشاره کرد که در عصر استفاده از 6 گیگ رم در همه پرچمداران و تعداد قابل توجهی از میان‌رده‌ها رخ داده است. جنجال دیگر به ناچ گوگل پیکسل 3 ایکس ال مربوط می‌شود که ارتفاع زیادی داشته و بیش از پیش شبیه به عنصری مزاحم و دست و پاگیر به نظر می‌رسد. پیش از افزایش اعتراض‌ها به حذف چراغ ال ای دی نوتیفیکیشن گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال، سومین ایراد دو گوشی از نظر کاربران، داشتن پنل پشتی شیشه‌ای شکننده بود.

حذف چراغ ال ای دی نوتیفیکیشن گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال جزو آن دسته از رفتارهایی است که یک شرکت به عنوان آغازکننده انجام داده و بقیه پیروی می‌کنند. می‌توانند انتظار داشت در سال 2019، گوشی های فاقد چراغ ال ای دی نوتیفیکیشن بیشتری مشاهده کنیم، تا این که این قسمت بسیار مفید و کاربردی سرانجام از همه محصولات حذف شود. البته امیدواریم مخالف این رویه رخ داده و دیگر گوشی‌سازان، با انتقاد از حذف چراغ ال ای دی نوتیفیکیشن گوگل پیکسل 3، به استفاده از این ویژگی همچنان ادامه دهند.