ژست‌ های حرکتی گوگل پیکسل 3

ژست‌ های حرکتی گوگل پیکسل 3 آینده رابط کاربری اندروید را نشان می‌دهند

اگرچه رابط کاربری اندروید 9 پای مبتنی بر ژست های حرکتی است، اما همچنان می‌توان آن‌ها را غیر فعال و دکمه‌های ناوبری همیشگی را فعال کرد. اما گوگل ژست‌ های حرکتی گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال را تنها راه کار با گوشی قرار داده و حق انتخابی باقی نگذاشته است!

خو گرفتن کاربران به سه دکمه ناویری اصلی اندروید سبب شده نسبت به ژست‌ های حرکتی اندروید 9 پای موضع بگیرند، اما واقعیت این است این روش کار با رابط کاربری گوشی بسیار کارآمدتر و بهینه‌تر بوده و مخصوصا در دستگاه‌های دارای نمایشگر بزرگ، به خاطر دشواری رساندن انگشت به پایین نمایشگر، بسیار مفید است. گوگل با درک این موضوع، رابط کاربری مبتنی بر ژست های حرکتی را به سیستم عامل اندروید 9 پای آورد و حالا می‌توان از طریق ژست‌ های حرکتی گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال، تصویری روشن از آینده رابط کاربری دستگاه‌های اندرویدی داشت.

گوگل پیشتر و در زمان رونمایی سیستم عامل اندروید جدید اعلام کرده بود با وجود اضافه شدن قابلیت کار با رابط کاربری از طریق ژست های حرکتی، اجباری برای این کار وجود نداشته و کاربران بین فعال‌سازی کلیدهای ناوبری همیشگی و یا آن‌ها، حق انتخاب دارند. اما توسعه‌دهنده اصلی اندروید خود را از این قانون مستثنی کرد و ژست‌ های حرکتی گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال را تنها راه ارتباط برقرار کردن با سیستم عامل قرار داد.

کار با ژست‌ های حرکتی گوگل پیکسل 3

این اتفاق دو نکته مهم دارد. نخست این که اگر تصور می‌کنید کار با ژست های حرکتی دشوار است، می‌بایست قید خرید یکی از دو گوشی جدید گوگل را بزنید. نکته دوم نشان می‌دهد باید تصور خود را عوض کنید، چرا که اجباری کردن استفاده از ژست‌ های حرکتی گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال از آینده رابط کاربری اندروید خبر می‌دهد، به این معنی که در سیستم عامل‌های بعدی، حتی در نسخه‌های سفارشی‌سازی شده اندروید توسط دیگر گوشی‌سازان نیز امکان فعال‌سازی کلیدهای ناوبری کنونی وجود ندارد.

اکانت رسمی گوگل در توییتر با نام کاربری madebygoogle@، در پاسخ به سوال یکی از کاربران اعلام کرد ژست‌ های حرکتی گوگل پیکسل 3 طرح جدیدی از نحوه کار با سیستم عامل اندروید را نشان می‌دهند و قرار است حین حرکت رو به جلو، رفته رفته در همه گوشی های قدرت گرفته از این سیستم عامل ظاهر شوند.

توییت گوگل

به این ترتیب، اجبار به استفاده از ژست های حرکتی منحصر به دو گوشی پیکسل جدید سال 2018 باقی نمانده و رفته رفته در سرتاسر پلتفرم اندروید گسترش پیدا خواهد کرد. گوگل اگرچه در فایل متن باز اندروید 9 پای امکان استفاده از کلیدهای ناوبری قدیمی را فراهم کرد تا شرکت‌های گوشی‌ساز بتوانند در نسخه‌های سفارشی‌سازی شده اندروید خود، به کاربرانشان حق انتخاب بدهند، اما تصمیم گرفت با اجباری کردن استفاده از ژست‌ های حرکتی گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال، از الان کاربران را به سیستمی که دیر یا زود گریبانشان را خواهد گرفت عادت بدهد.