قیمت موبایل

قیمت موبایل تا 40 درصد کاهش پیدا می‌کند

قیمت موبایل در آینده‌ای نزدیک با کاهش 40 درصدی روبرو خواهد بود. رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه اعلام کرد در صورت عرضه تلفن های توقیف شده به بازار قیمت گوشی های موبایل کاهش می‌یابد.

قیمت موبایل در ماه‌های گذشته به دلیل التهابات بازار و نوسانات ارزی با افزایش زیادی مواجه شد، اما با راهکارهای دولت در هفته قبل شاهد کاهش قیمت‌ بودیم که البته برای برخی از برند‌ها تا 2 میلیون تومان کاهش قیمت داشتیم.

فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خبری عنوان کرده بود که بازار موبایل یک بازار وابسته به نرخ ارز است و نوسانات ارزی روی این بازار تاثیر مستقیمی می‌گذارد و از سوی دیگر به دلیل کمبود عرضه این کالا با افزایش 30 درصدی قیمت موبایل مواجه شدیم.

دلایل افزایش قیمت موبایل و راه‌ حل کاهش آن

ابراهیم درستی، نایب رئیس اتاق اصناف تهران و رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه در مورد بازار موبایل سخن گفت و عنوان کرد در حال حاضر بالغ بر 600 هزار دستگاه موبایل در گمرک توقیف شده است که به علت مفتوح بودن پرونده‌های قضایی واردکنندگان و مشکلات تامین ارز ترخیص نشده‌اند. همچنین این کالاها پس از ترخیص توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت‌گذاری می‌شود و با عرضه آنها به بازار شاهد ثبات و کاهش قیمت در بازار موبایل خواهیم بود.

ابراهیم درستی در ادامه عنوان کرد اگر دولت بتواند به صورت مداوم ارز نیمایی در اختیار واردکنندگان تلفن همراه قرار دهد و شرایط ترخیص را برایشان فراهم سازد قطعا با کاهش قیمت روبرو می‌شویم. علاوه بر آن یکی از دلایل اصلی گرانی‌ها به خاطر کمبود این کالا در بازار است.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه در ادامه افزود اگر تمامی ساز و کار لازم از جمله قیمت‌گذاری صحیح، تامین ارز نیمایی، عرضه کالا به بازار و رفع موانع واردات به درستی صورت بگیرد شاهد کاهش 40 درصدی قیمت موبایل خواهیم بود. همچنین برخی ادعا می‌کنند فروشندگان موبایل گران‌فروش هستند که این ادعا صحت ندارد، بلکه دلیل گران‌فروشی از سوی تخلف وارد‌کنندگان و عرضه‌کنندگان عمده گوشی های موبایل صورت می‌گیرد. البته برخی از فروشندگان موبایل نیز تخلفاتی را مرتکب می‌شوند.

قیمت موبایل

طرح رجیستری ضد قاچاق صورت گرفت

ابراهیم درستی در پایان اظهار کرد طرح رجیستری به خوبی عمل کرده و باعث صفر شدن قاچاق موبایل شده است، چرا که قبل از این طرح سالانه در حدود 2 هزار میلیارد تومان گوشی موبایل از طریق قاچاق وارد کشور می‌شد که خوشبختانه با طرح رجیستری این آمار صفر شد. همچنین مسئولان باید با اتخاذ ساز و کار‌های مناسب به ساماندهی بازار موبایل بپردازند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

17 دیدگاه

  1. یک ماه پیش طلا فروش ها می گفتند نخری گران تر می شود 18 سکه امامی86 هرکدام 4760000 به من انداختند حالا که رفتم بفروشم آقایان ناز می کنند و می گویند خرید نداریم یا 2900 بیشتر نمی خرند خدا لعنتشان کند فریبم دادند اگر از بانک بر نداشته بودم 15 درصد گیرم آمده بود

  2. این کامنت ثبت کنین
    دلیل گرانی اینکه بودجه اختصاصی گوشی رو‌خودشون نصفشو میخورند و نصف دیگش گوشی میارن با قیمت نجومی میدن فروشنده و فروشنده هم نجومی تر میفروشه اقا همین گوشی های خودتون‌رو استفاده کنین یا دسته دوم بخرین نو‌ نخرین ارزش نداره ک پول رو بدیم جای دزدی و کم کاریه بقیه

  3. منم موافقم انتی احمد…همینجوری پیش بریم این احمدرضای داعشی رو از گجت نیوز بلاک کنیم

  4. ما جوانان انقلابی و اسلامی گوشی های ساخت غرب را به آتش نمی کشیم . من به نمایندگی از طرف مردم ایران از وزیر خواستار واردات کلیه گوشی های غربی هستم . این وسیله فساد و فحشای غربی باید وارد بشه این خواسته نود و نه درصد مردم ایرانه 🙂

  5. دولت داره مخصوصا جلوی قاچاق رو میبنده دلیلش هم روشنه همیهش اینجوری بود ک همه میگفتن جنس قاچاق ارزون تر میشه اما با تغییراتی دولت در نرخ ارز داشت الان وارد کننده قاچاق مجبور هست دلار گرونتری رو تهیه کنه پس جنس وارد شدش گرونتر میشه من خیلی وقته سمت بازار گوشی نرفتم اما هر روز تو بازار واردات قاچاق مکمل های ورزشی هستن و دقیقا این موضوع رو دارم حس میکنم یعنی قبلاً وارد کننده با دلار فرض کنیم 4 تومان وارد میکرد همون دلار به دست قاچاق چی هم میرسید ولی وارد کننده مجبور بود چند درصد مالیات بده گمرکی بده عوارض وردی بده همه اینا بود که کل قیمت بیشتر از واردات قاچاقش میشد ولی الان وارد کننده اصلی دلار 10 توان میگیره ولی قاچاقچی عزیز دلار سنا میگیره ک حدود 30 درصد گرونتر میشه پس وارد کننده جنسش با قیمت جنس قاچاق برابر میشه.
    این راهکار خیلی خوبه ولی اگر این درآمد ها قرار باشه ب جیب منو شما بره ولی همشون میشه کوشک و بمب و … میره سمت لبنان و این کشور های این شکلی پس میشه فهمید دولت داره جیب منو شمارو خالی میکنه که بتونه چند سال دووم بیاره که شاید ترامپ عوض بشه و بتونه دوباره با دنیا مزاکره کنه و به راهش ادامه بده.

  6. هرچند موافق نیستم ولی ایننم از بهونه خیلی ها

  7. دفعه پیش گفتن 20% کاهش میدن ولی 30% افزایش پیدا کردش
    این دفعه میگن 40% کاهش مطمئنم که 80% افزایش پیدا میکنه
    شانس نداریم که :/

  8. همش بخاطر همین طرح ریجستریه گرونی..والاهمون قاچاق بیاد قیمتا درست میشه

  9. از این حرفای مفت زیاد شنیدیدم همشونم تکذیب کردن

  10. امید واریم راست بگن

  11. سخته باور کردنش از بس دروغ شنیدیم امیدوارم صحت داشته باشه

  12. اگر……………………………………………………………………….
    شما که موانع رو برطرف نکردین و زیرساخت ها رو درست نکردین که با کمبود یا نبود موبایل مواجه شدیم، خیلی بیجا کردین طرح رجیستری راه انداختین!
    جواب شکایت ایران از آمریکا در دادگاه بین المللی یکماهه اومد هنوز اینا تکلیف چهارتا پرونده موبایل رو معلوم نکردن!!!
    لعنت به مسئولین بی کفایت و نالایق

  13. گوشی تا وقتی به قیمت قبل برنگرده فایده نداره!!!
    هر چند خیلی میگن قراره گوشی ارزون بشه ولی نمیشه!!
    خلاصه که چیزی ندیدم،فکر کنم هرچی ارزون میکنن برا خودشون ارزون میکنن!!!