ویژگی های جدید هواوی میت 20

ویژگی های جدید هواوی میت 20 که برای اولین بار به دنیای موبایل عرضه می‌شوند

گوشی هواوی میت ۲۰ (Huawei Mate 20) با قابلیت‌های جدید در روز 24 مهر 97 معرفی می‌شود. در ادامه‌ی این مطلب با ویژگی های جدید هواوی میت 20 که برای اولین بار به دنیای گوشی های هوشمند عرضه می‌شوند آشنا خواهیم شد.

چندی پیش پس از رونمایی از جدیدترین آیفون، مدیر عامل هواوی در پیامی در شبکه اجتماعی Weibo خود گفت «قرار ما 16 اکتبر، در لندن هم رو می‌بینیم!». طرح این عبارت توسط مدیرعامل هواوی، این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که مگر هواوی میت ۲۰ (Huawei Mate 20) به عنوان پرچمدار امسال هواوی بناست چقدر شگفت‌انگیز ظاهر شود؟

فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی هم اکنون از اخبار مختلف درباره Huawei Mate 20 پر شده است و هر بار با انتشار خبری تازه درباره این سری جدید توجه کاربران به آن جلب می‌شود. اخباری که تاکنون درباره ویژگی های جدید هواوی میت 20 منتشر شده، همگی در ارتباط با سه ویژگی این گوشی است که ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

آشنایی با ویژگی های جدید هواوی میت 20

توانایی‌های بیشتر در حوزه ارتباطات

از کسی پوشیده نیست که این گوشی از لحاظ سخت افزاری با جدید‌ترین سخت افزار‌های روزآمد و با پردازشگر Kirin 980 تجهیز شده‌است. با وجود Kirin 980 در Huawei Mate 20، این گوشی اولین گوشی جهان است که در حوزه ارتباطات از LTE Cat.21 با سریع‌ترین سرعت دانلود به میزان 1.4 گیگابایت در ثانیه پشتیبانی و به راحتی می‌تواند با باند فرکانس‌های مختلف از اپراتورهای مختلف در سراسر جهان ارتباط برقرار کند. به علاوه عملکرد در بستر شبکه 5G نکته مثبت و پر رنگ دیگری در توانمندی‌های ارتباطی این گوشی خواهد بود.

ویژگی های جدید هواوی میت 20

استفاده از 2 سیم کارت همزمان با پشتیبانی از VOLTE

اخیرا اطلاعاتی از ویژگی های جدید هواوی میت 20 به بیرون درز کرده است که در آن به قابلیت‌های دو سیم کارتی این گوشی اشاره شده، ولی برخی کاربران گمان کرده‌اند که این قابلیت مشابه DSDS یا Dual SIM , Dual Standby اپل است که اخیرا معرفی شده، در حالی که این اشتباه است! لازم است بدانیم که گوشی‌های دو سیم کارته مدت‌هاست در بازار حضور دارند و قابلیت Dual SIM , Dual Standby اپل قابلیت جدید و پیشرویی محسوب نشده و مدت‌هاست که توسط رقبا به بازار عرضه شده است. یکی از نکاتی که بین گوشی‌های جدید دو سیم کارته اپل با Huawei Mate 20 تفاوت ایجاد می‌کند این است که در گوشی جدید هواوی هر دو سیم کارت به صورت همزمان از VoLTE می‌توانند پشتیبانی کنند، ولی در آیفون‌های جدید این‌گونه نیست. به عبارت دیگر در هواوی میت ۲۰ هر دو سیم کارت به صورت همزمان می‌توانند روی حالت 4G کار کنند در حالی که گوشی های آیفون ایکس آر، آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس تنها از 4G برای سیم کارت اصلی و از G2 برای سیم کارت دیگر برای تماس صوتی و ارسال پیامک استفاده می‌کنند.

ویژگی های جدید هواوی میت 20

به علاوه بر اساس گزارش‌های رسانه‌های بین‌المللی Mate 20 این قابلیت را دارد که خدمات dual-card dual VoLTE dual-pass را در چین ارائه دهد. به این صورت که سیم کارت اول می‌تواند تماس بگیرد و سیم کارت دوم نیز قادر است تماس دریافت کند یا به عبارت دیگر پاسخگوی تماس دریافتی باشد تا از این طریق دیگر هیچ تماسی را از دست ندهیم که شاید تنها کاربران اداری حرفه‌ای و مدیران و تاجران به اهمیت این موضوع واقف باشند، چرا که این دغدغه‌ رایجی بین افرادی با مشاغل پر مشغله به شمار می‌آید. به علاوه وقتی یکی از سیم کارت‌ها درگیر تماس تلفنی است سیم کارت دیگر می‌تواند از اینترنت پرسرعت بهره برد (هر دو سیم کارت با VoLTE). این فناوری فعلا تنها در اختیار هواوی است و جزو ویژگی های جدید هواوی میت 20 محسوب می‌شود و به نظر می‌رسد که امکان دست‌یابی دیگر تولید کنندگان تلفن‌های همراه به این قابلیت به این زودی‌ها شاید میسر نباشد.

تکنولوژی پیشرفته گرانش گرما

بر مبنای شنیده‌ها هواوی میت ۲۰ به سریع‌ترین قابلیت شارژ بی سیم نیز مجهز شده است! همچنین یک عکس micro-V نشان می‌دهد هواوی احتمالا قرار است Graphene Cooling Technology یا همان تکنولوژی خنک‌کننده از جنس گرافن را در گوشی های سری Mate 20 به کار گیرد.

ویژگی های جدید هواوی میت 20

تنها مشکلی که هنوز در صنعت پیشرفته امروز حل نشده است داغ شدن بیش از حد شارژرهای بی سیم است. اما در اخبار جدیدی که منتشر شده، قابلیت دفع گرما از طریق ماده گرافن ظرفیتی 4 برابر فراتراز آلیاژ معمولی آلومینیوم دارد. در این صورت اگر Mate 20 واقعا به تکنولوژی خنک کننده گرافن مجهز باشد می‌تواند با سیستم شارژ بی سیمی قدرتمند همچنین مجهز به امکان ثابت نگه داشتن دمای بدنه گوشی در حد متعارف حتی در هنگام بازی با گوشی به بازار عرضه شود.

علاوه بر تکنولوژی‌های اشاره شده که به عنوان ویژگی های جدید هواوی میت 20 عرضه می‌شوند، توانایی‌های این گوشی در عکاسی و همچنین عملکرد هوش مصنوعی نیز نباید نادیده گرفته شوند. برای اطلاع از سایر توانمندی‌های Huawei Mate 20 باید تا 16 اکتبر یا 24 مهرماه منتظر باشیم!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. به نظر من فقط رنگش خوبه

  2. سلام بر همگی دوستان به نظر شما نوت ۹ یا میت ۲۰ پرو ممنون میشن از نظر های زیباتون

  3. من چیز بدرد بخوری نمیبینم

  4. مورد استفاده از دوسیم کارت و کارت حافظه رو که همرا اول حل کرده بود