قلم S Pen جدید

داستان ایده‌پردازی و نوآوری‌های قلم S Pen جدید سامسونگ

قلم S Pen جدید سامسونگ همراه با گوشی گلکسی نوت 9 (Samsung Galaxy Note 9) معرفی شد و در دنیای موبایل، تحولی نو ایجاد کرد. در ادامه با نوآوری‌های جدید و داستان ایده‌پردازی قلم اس پن آشنا می‌شویم.

قلم S Pen که اولین بار در سال 2011 و همراه با سری نوت سامسونگ به دنیای گوشی های هوشمند معرفی شد اکنون به بازیگری تعیین کننده در این بازار تبدیل شده است که دقت یک قلم واقعی را با توانمندی‌های پیشرفته‌ترین گوشی‌های موجود ترکیب می‌کند. اکنون نسخه جدید این قلم که با گلکسی نوت 9 سامسونگ معرفی شد مجموعه‌ای از نوآوری‌ها را از حساسیت بهتر در برابر فشار تا ابزارهای Air Command در خود جای داده است.

اما یکی از جذاب‌ترین نوآوری‌های قلم S Pen جدید در گلکسی نوت 9 امکان استفاده از آن به شکل یک کنترل از راه دور است. این قلم که به بلوتوث کم مصرف (BLE) مجهز است می‌تواند تجربه شما از یک گوشی هوشمند را متحول کند. اما در پشت این نوآوری چشمگیر، داستانی جذاب از ایده‌پردازی و راه حل‌سازی وجود دارد. در ادامه نگاهی داریم به همین داستان:

نحوه ایده‌پردازی قلم S Pen جدید

1. صورت مساله

ضربه زدن، کشیدن انگشت، و دور و نزدیک کردن انگشتان روی صفحه گوشی به اصلی‌ترین حرکات دست در دنیای گوشی های هوشمند تبدیل شده‌اند. اما همه این حرکات یک محدودیت مهم دارند: این حرکات زمانی عمل می‌کنند که شما واقعا بتوانید گوشی‌تان را لمس کنید. دستگاه‌های جانبی مثل مونوپاد، سه پایه‌های مخصوص گوشی و برخی گجت‌های مشابه همه برای حل بخشی از این مساله طراحی شده‌اند. اما مهندسان سامسونگ معتقد بودند راه‌حل ساده‌تری هم برای این مساله وجود دارد.

قلم S Pen جدید

2. هدف

هدف ما این بود که قلم S Pen جدید توانایی‌های بیشتری در گلکسی نوت 9 داشته باشد تا میزان و گستره تعامل کاربر با گوشی هم افزایش پیدا کند. وقتی کاربر بتواند از فاصله دور و بدون نیاز به حمل گجت‌های سنگین با گوشی خودش تعامل داشته باشد، می‌تواند کارهای بیشتری را با گوشی خودش انجام دهد. حتی وقتی که دستشان به گوشی نمی‌رسد هم می‌توانند از برترین قابلیت‌های گلکسی نوت 9 بیشترین استفاده را ببرند.

قلم S Pen جدید

3. ایده

ایده نهایی این شد که با ترکیب بلوتوث کم مصرف و قلم اس پن یک تحول تازه ایجاد کرده و آن را به کنترل از راه دور برای گوشی تبدیل کنیم. برای این کار باید قلم را مجهز به یک باتری می‌کردیم اما موضوع این بود که می‌بایست به حفظ کارکرد کنونی قلم، یعنی استفاده از آن به شکل وسیله‌ای برای نوشتن و طراحی، توجه می‌کردیم. شارژ کردن باتری هم باید خیلی سریع و ساده انجام می‌شد.

قلم S Pen جدید

4. راه‌ حل

مقدار برق لازم برای فعال شدن بلوتوث با بقیه بخش‌های قلم متفاوت است و همین تفاوت باعث می‌شد طراحی مدارهای داخلی قلم S Pen جدید بسیار دشوار شود. در طراحی‌های اولیه توانستیم جای مناسب را برای خازن بزرگ داخل قلم پیدا کنیم اما جا دادن یک مدار مجزا برای تامین برق قابلیت‌های جدید اس پن بدون تغییر در طراحی کاملا جا افتاده آن، بسیار دشوار بود. مجبور شدیم به دنبال راه میانه بگردیم.

بعد از بارها آزمایش و تجربه، توانستیم یک مدار فشرده ویژه طراحی کنیم که میزان برق خروجی آن در زمان نوشتن با قلم و زمان شارژ شدن آن، متفاوت بود. در این حالت دکمه روی S Pen میزان فاصله قلم از گوشی گلکسی نوت 9 را به صورت خودکار تشخیص می‌دهد. وقتی قلم نزدیک گوشی باشد به حالت انعکاس الکترومغناطیسی می‌رود و وقتی از گوشی فاصله داشته باشد به حالت بلوتوثی منتقل می‌شود.

5. نتیجه نهایی

جدیدترین نسخه قلم S Pen که اکنون به توانایی‌های بلوتوثی هم مجهز شده، آزادی عمل شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. چه در حال گرفتن سلفی‌های دسته جمعی باشید، چه در حال گوش کردن به موسیقی یا حتی در حال ارایه یک فایل پاورپوینتی‌، قلم S Pen جدید به شما اجازه می‌دهد برخی از کارهایی که می‌خواهید را از فاصله 10 متری گوشی انجام دهید.

قلم S Pen جدید

قابل تنظیم بودن کلیک روی دکمه این قلم باعث می‌شود شما بتوانید آن را متناسب با نیاز خودتان تنظیم کنید. اخیرا نیز شرکت سامسونگ SDK قلم S Pen را منتشر کرده است که به برنامه‌‌نویسان اجازه می‌دهد از این توانایی در اپلیکیشن‌های خود استفاده کنند. قلم S Pen با طول عمر نیم ساعت یا 200 کلیک و شارژ فوق سریع خود می‌تواند از عهده هر کاری برآید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. اینا اگه ایده داشتن وضعشون این نبود

  2. اس ده هم قلم داره با این حساب

  3. بنظر من کاملا به نتیجه نهایی که میخاسته رسیده

  4. این خودش یعه زبونه