هواوی میت 20 و میت 20 پرو

هواوی میت 20 و میت 20 پرو ؛ معرفی تمام ویژگی های جدید

هواوی میت 20 و میت 20 پرو (Huawei Mate 20 & Mate 20 Pro) از جمله بهترین پرچمداران 2018 هستند. به همین بهانه، در این بخش می‌خواهیم تمام ویژگی‌های جدید این گوشی ها را که برای نخستین بار شاهد معرفی آنها هستیم، با یکدیگر مرور کنیم.

هواوی با معرفی چند پرچمدار تازه‌نفس، خود را برای رقابتی جدی با سایر سازندگان، از جمله اپل و سامسونگ، آماده کرده است. گوشی های هواوی میت 20 و میت 20 پرو با امکانات متنوع و زیادی به فروش می‌رسند تا تعامل کاربران با دستگاه، بیش از پیش افزایش یابد.

علاوه بر این، در کنار طراحی بسیار خوب و استفاده از سخت افزار قوی، گوشی های هواوی میت 20 و میت 20 پرو برای اولین بار بسیاری از فناوری ها و قابلیت‌های جدید را پیش روی علاقه‌مندان قرار داده‌اند. همین موضوع، ما را وا داشت تا در یک مقاله جامع، سراغ این قابلیت‌ها رفته و آنها را یک‌به‌یک بررسی کنیم.

اولین گوشی ها با پشتیبانی از Cat. 21 LTE و وای فای 1.7 گیگاهرتز

میت 10 پرو، زمانی که سال گذشته معرفی شد، نخستین موبایل با پشتیبانی از LTE Cat. 19 و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت دانلود 1.2 گیگابیت بر ثانیه بود؛ قابلیتی که کمی بعد به محصولات شرکت‌هایی مثل سامسونگ اضافه شد. حالا در نسل جدید، هواوی از مودمی بهتر استفاده کرده است تا پرچمداران 2018 این شرکت، روی کاغذ بتوانند به حداکثر سرعت دانلود 1.4 گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کنند.

علاوه بر این، حالا سرعت دانلود از طریق اتصال وای فای نیز به شکلی قابل توجه افزایش پیدا کرده است که در نتیجه آن، کاربران می‌توانند محتوی مورد نظر را با حداکثر سرعت 1.7 گیگابیت بر ثانیه دانلود کنند.

اولین چیپست 7 نانومتری روی یک موبایل اندرویدی

اگرچه پیش‌تر به تفصیل در این رابطه صحبت کردیم، اما هواوی میت 20 و میت 20 پرو اولین گوشی های اندرویدی بازار با سیستم روی چیپ 7 نانومتری هستند.

هم‌اکنون Kirin 980، موبایل های جدید هواوی را بالاتر از سایر گوشی های اندرویدی قرار می‌دهد و تنها نسل جدید آیفون و تراشه A12 بایونیک است که می‌تواند کایرین 980 را مغلوب خود کند.

هواوی میت 20 و میت 20 پرو

اولین باتری +4 هزار میلی‌آمپر ساعتی در یک پرچمدار مدرن (Pro)

بعد از معرفی گلکسی نوت 9 با باتری بزرگتر 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی، هواوی نمی‌توانست این اقدام را بدون پاسخ بگذارد. همین موضوع نیز سبب شد تا آنها به استفاده از یک باتری 4200 میلی‌آمپری روی بیاورند. امسال در کنار استفاده از تراشه کم‌مصرف‌تر 7 نانومتری، از نمایشگر +QHD به جای نمایشگر +FHD در میت 20 پرو استفاده شده است. در این صورت، مصرف باتری نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

هواوی میت 20 و میت 20 پرو

البته، در صورت تمایل می‌توان میت 20 پرو را با باتری 4 هزار میلی‌آمپری، صفحه نمایش +FHD و همین‌طور چیپست 7 نانومتری خریداری کرد تا دستگاه، مدت زمان بیشتری در خدمت شما باشد.

استفاده از هر دو قابلیت اسکنر چهره 3D و سنسور زیر صفحه (Pro)

عملکرد ماژول تشخیص چهره در هواوی میت 20 پرو با سیستم‌های مرسومی که در سایر گوشی های هوشمند، چهره کاربران را به کمک دوربین و امواج مادون قرمز شناسایی می‌کنند، تفاوت بسیاری دارد.

هواوی میت 20 و میت 20 پرو

در حقیقت، در این گوشی از یک کیت سنجش سه‌بعدی مخصوص، مشابه دوربین TrueDepth، استفاده شده است و همانند Face ID اپل می‌تواند صورت کاربران را شناسایی کند. اما آیا این موضوع به معنی پشتیبانی دستگاه از ایموجی‌های متحرک نیز هست؟ بله؛ این ویژگی در گوشی جدید هواوی با نام 3D Live Emojis شناخته می‌شود.

علاوه بر این، هواوی برای نخستین بار از نسل دوم اسکنرهای اثر انگشت زیر صفحه اولتراسونیک کوالکام در موبایل خود بهره برده است. ظاهرا این اسکنر، 30 درصد سریع‌تر و دقیق‌تر از نسل قبلی عمل می‌کند. در آینده، بیشتر روی این قابلیت تمرکز خواهیم کرد چرا که گلکسی S10 سامسونگ هم قرار است با همین فناوری روانه بازار شود.

هواوی میت 20 و میت 20 پرو

یکی از بالاترین نسبت‌های صفحه به بدنه (Mate 20)

ناچ «قطره آب»، یک طراحی نوظهور است که می‌تواند نسبت صفحه به بدنه را به شکل قابل توجهی افزایش دهد؛ موضوعی که در مورد میت 20 نیز صدق می‌کند. هواوی، این نوع بریدگی را “dewdrop” یا قطره شبنم نام‌گذاری کرده و یک دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی را در آن جای داده است. فارغ از نام در نظر گرفته شده برای این طراحی، باید گفت نسبت صفحه به بدنه هواوی میت 20 به تقریبا 88 درصد می‌رسد. علاوه بر این، حاشیه‌های طرفین یا بخش پایینی نیز کمتر از گذشته شده‌اند تا نمایشگری بی حد و مرز پیش روی کاربران باشد.

هواوی میت 20 و میت 20 پرو

یک لنز 20 مگاپیکسلی فوق عریض جدید

اوایل سال جاری میلادی بود که هواوی نخستین سیستم دوربین سه گانه دنیا را با یک سنسور 40 مگاپیکسلی معرفی کرد. بر خلاف سامسونگ که با گوشی گلکسی A9 در حال افزایش تعداد سنسورهای دوربین است، هواوی تلاش کرده تا عملکرد دوربین خود را بهبود بخشد. هواوی می‌گوید با بهینه‌سازی‌های نرم افزاری، دیگر ضرورتی در استفاده از سنسور مونوکروم وجود نداشته است. در عوض، امسال از یک دوربین 20 مگاپیکسلی با لنزی فوق عریض استفاده شده تا هنگام عکاسی، فضای بیشتری در فریم دوربین جای گیرند.

پیش‌تر، عملکرد دوربین این گوشی را با پرچمداران اپل و سامسونگ بررسی کرده بودیم که از لینک‌های زیر، می‌توانید آنها را مطالعه کنید:

اولین گوشی ها با پشتیبانی از شارژ دوطرفه وایرلس 15 وات (Pro)

هواوی میت 20 و میت 20 پرو

یکی دیگر از جذاب‌ترین قابلیت‌های هواوی میت 20 پرو به پشتیبانی دستگاه از شارژ سریع 40 وات مربوط می‌شود. شاید این فناوری سرعت پایین‌تری در مقایسه با تکنولوژی 50W Super VOOC در گوشی های جدید اوپو داشته باشد، اما می‌تواند باتری 4200 میلی‌آمپر ساعتی پرچمدار ما را در کمتر از یک ساعت شارژ کند. به علاوه، این سیستم، باتری گوشی را ظرف تنها 30 دقیقه تا 70 درصد شارژ می‌کند. در کنار Super Charge 2.0، خریداران از فناوری شارژ بی سیم 15 وات نیز برخوردار خواهند شد.

هواوی میت 20 و میت 20 پرو

جی پی اس دو فرکانسه در هواوی میت 20 و میت 20 پرو

پرچمداران 2018 هواوی با جی پی اس دوفرکانسه و پشتیبانی هم‌زمان از کانال‌های L1 و L5 به دست کاربران می‌رسند؛ در نتیجه، دقت GPS در بزرگراه‌ها، مکان‌های شلوغ و شهرهای که ساختمان‌های بلندی دارند، بهبود یافته و دریافت‌کننده آن می‌تواند بیش از یک سیگنال رادیویی را از هر ماهواره و روی فرکانس‌های متفاوت دریافت کند. به این موارد باید پشتیبانی از گلوناس، جی پی اس، بیدو و گالیلئو را نیز اضافه کرد.

از طرفی، تجهیز دستگاه به اندروید 9 پای به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برای موقعیت‌یابی بهتر، از سنسورهای دیگر دستگاه همچون شتاب‌سنج یا فشارسنج نیز استفاده کنند.

هواوی میت 20 و میت 20 پرو

در ادامه می‌توانید ویدیویی رسمی و کوتاه از معرفی هواوی میت 20 و میت 20 پرو را تماشا کنید: