خودرو آفرود

با 14 خودرو آفرود دیوانه‌وار جهان آشنا شوید

خودرو آفرود یک خودروی شاسی بلند پرقدرت شناخته می‌شود که می‌تواند از مسیر‌های سخت عبور کند. در این مقاله قصد داریم با بهترین خودروهای آفرود که لقب دیوانه‌‌وارترین آفرودها را به خود اختصاص داده‌اند، آشنا شویم.

امروزه در عصر شکوفایی خودروهای شاسی بلند حضور داریم. تعداد زیادی از مردم خواستار خودرویی هستند که بتواند از مسیرهای سخت عبور کند و سواری بسیار خوبی را ارائه دهد. در این مقاله به بررسی خودروهای آفرود دیوانه‌واری که توانایی عبور از هر جاده‌ای را دارند، می‌پردازیم. تمامی این خودروها قابلیت استفاده در جاده‌های شهری را داشته و اینکه می‌توان آن‌ها را صرف نظر از اندازه و امکاناتی که دارند، خریداری کرد.

1- مرسدس بنز G 63 AMG 6×6

این خودروی شرکت بنز با سایر آفرودهای جهان بسیار متفاوت است. خودرو G 63 AMG 6×6 علاوه بر اینکه یک خودروی کشیده شناخته می‌شود، سواری بسیار مناسبی را برای سرنشینان ارائه می‌دهد. با وجود سایر مدل‌های 6 چرخ بزرگ‌تر و قوی‌تر در بازار، این خودرو تنها محصولی است که به صورت استاندارد و مستقیم از کارخانه با 6 چرخ به بازار عرضه می‌شود.

خودرو آفرود

2- دول سیکستی (Devel Sixty)

این خودرو در بین آفرودهای 6 چرخ عجیب‌ترین و جذاب‌ترین خودرو شناخته می‌شود. دِوِل سیکستی معروف به مریخ‌نورد است، چرا که با داشتن شش چرخ محرک با بدنه‌ای فیبر کربنی و استایلی فضایی دیگر حرفی برای گفتن نمی‌ماند. این خودرو مجهز به موتور 6.75 لیتری 8 سلیندر بوده که قادر به تولید قدرت 720 اسب بخار است و می‌تواند تا قدرت 1500 اسب بخار نیز ارتقا بیابد.

قدرت اصلی Devel Sixty زمانی مشخص می‌شود که در درگ با خودرو بنتلی فلایینگ اسپور توانست این خودروی بریتانیایی را به راحتی شکست دهد. در حال حاضر برای خرید این غول آفرودی باید 450 هزار دلار پرداخت کنید.

خودرو آفرود

3- راشل سناتور APC

راشل سناتور APC یک خودرو شبه نظامی کانادایی شناخته می‌شود که بر اساس خودرو فورد سوپر دیوتی طراحی شده و به فیلتراسیون هوا و برخی تجهیزات خاص خودروهای نظامی مجهز است. این خودرو تنها محصول شرکت سانتور محسوب نمی‌شود و این شرکت خودروهای نظامی سفارشی نیز تولید می‌کند. شما می‌توانید نسخه‌ی غیر نظامی سناتور را خریداری کنید.

خودرو آفرود

4- رینو GX Executive

این خودرو آفرود نیز یک فورد سوپر دیوتی بوده که برخلاف خودرو راشل سناتور، غیر‌نظامی‌ها نیز می‌توانند این خودرو را خریداری کنند. البته خرید چنین خودرویی و تردد در سطح شهر کمی عجیب به نظر می‌رسد. رینو GX Executive بر خلاف ظاهر خشن و سخت خود، به یک کابین لوکس و آرام مجهز است. برای خرید این خودرو باید در حدود 249 هزار دلار پرداخت کنید.

خودرو آفرود

5- هنسی Goliath 6×6

این خودرو آفرود بر اساس شورولت سیلورادو توسعه یافته است. آن دسته از افرادی که به وجود نشان شورولت روی جلوپنجره‌ی خودرو خود علاقه دارند، با دیدن غولی به نام هنسی که دارای قدرت 705 اسب بخار است، نظرشان را عوض خواهند کرد.

شرکت هنسی این خودرو را نسبت به شورولت سیلورادو تغییر داده و ارتفاع خودرو را بیشتر کرده است. همچنین این خودرو از امکاناتی نظیر لاستیک‌های 37 اینچی BF گوودریچ و اگزوزی با 4 خروجی بهره می‌برد. قیمت این خودرو از 375 هزار دلار شروع می‌شود و فقط 24 نسخه از آن به تولید می‌رسد.

خودرو آفرود

6- جیپ رانگلر Southern 6×6

خودروهای جیپ رانگلر معمولا بسیار چابک طراحی می‌شوند، اما این خودروی 6 چرخ غول‌پیکر این قضیه را نقض می‌کند. این خودرو به یک موتور 6.4 لیتری 8 سیلندر، اکسل بیشتر و محفظه بار سفارشی مجهز است که با افزایش ارتفاع همراه خواهد بود. خودرو Southern Off Road برای بازیکن مشهور بیس بال آتلانتای آمریکا ساخته شده است و در حال حاضر با قیمت 249 هزار و 800 دلار قابل فروش است.

خودرو آفرود

7- هامر H1 Mil-Spec Automotive

در گذشته خودروهای هامر به عنوان یک خودروی نظامی قدرتمند مورد استفاده قرار می‌گرفتند و برای استفاده شهری مناسب نبودند. اما شرکت هامر با تولید Mil-Spec Automotive تمامی نقاط ضعف این خودرو را برطرف کرده است. این خودرو آفرود معمولا به صورت سفارشی تولید می‌شود و از صندلی‌های چرمی ماساژوردار و سیستم تعلیق بازنگری شده‌ بهره می‌برد.

هامر H1 با بهبود قسمت سواری خودرو از بخس آفرودی غافل نشده و این خودرو همچنان یک آفرود دیوانه‌وار شناخته می‌شود. این خودرو به یک موتور 6.6 لیتری دورامکس دیزلی مجهز بوده که قادر به تولید 500 اسب بخار قدرت است. قیمت محصول جدید هامر بر اساس نوع تجهیزات که سفارش داده می‌شود در حدود 250 هزار دلار تعیین شده است.

خودرو آفرود

8- پروژه دیفندر وایپر East Coast

این خودرو یک شاسی‌بلند اسطوره‌ای شناخته می‌شود و از بین تمامی پروژه‌های سفارشی این شرکت، این محصول جدید واقعا بهترین است. داشتن قابلیت‌هایی نظیر موتور 8 سیلندر 430 اسب بخاری، رول کیج سفارشی، سیستم تعلیق متفاوت با رینگ‌های 20 اینچی و تعداد بسیاری از لوازم جانبی، این خودرو را به یک محصول با ابهت‌ تبدیل کرده است. برای خرید دیفندر وایپر East Coast باید در حدود 300 هزار دلار پرداخت کنید.

خودرو آفرود

9- هنسی ولوسی رپتور 6×6

اسم ولوسی رپتور به تنهایی باعث ایجاد هیجان خواهد شد، چرا که با شنیدن اسم آن، تصویر دایناسور رپتور تداعی می‌شود. این خودرو با قدرت 602 اسب بخاری که به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود، می‌تواند شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت را ظرف 4.9 ثانیه بپیماید. برای خرید این آفرود غول‌پیکر باید 349 هزار دلار هزینه کنید.

خودرو آفرود

10- کارلمان کینگ (Karlmann King)

بدون شک با نگاه به آن متوجه خواهید شد که یک جنگنده‌ی زمینی به شکل یک شاسی بلند خشن درآمده است. این خودرو تنها قادر به پیمودن سرعت 140 کیلومتر در ساعت است و اگه مایل به خرید یک خودرو چابک هستید، نظرتان را عوض کنید. این خودرو بر اساس فورد سوپر دیوتی ساخته شده و به موتور 6.8 لیتری 10 سیلندر، تلویزیون، یخچال، میز و غیره مجهز است. کارلمان کینگ گران ترین آفرود این لیست شناخته می‌شود که قیمت آن در حدود 2 میلیون دلار اعلام گردید.

خودرو آفرود

11- مرسدس بنز یونیماگ

این خودروی افسانه‌ای شرکت بنز برای خیلی‌ها آشنا به نظر می‌‌رسد. البته این خودرو برای کشورهای آمریکای شمالی مشهور نیست ولی سایر کشورهای جهان این خودرو را به خوبی می‌شناسند. در کشورهای مختلف یونیماگ به عنوان خودروی آتشنشانی تا مدل‌های پشتیبانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کمپر یونیماگ توسط یک شرکت استرالیایی ساخته و با تغییراتی نیز همراه بوده است که مجهز به تمامی امکانات رفاهی، از حمام کامل گرفته تا آشپزخانه است و چند هزار کیلومتر را بدون توقف می‌پیماید.

خودرو آفرود

12- تویوتا لندکروزر Multidrive Technology

خودروی تویوتا لندکروزر به تنهایی در میان آفرودها یک اسطوره شناخته می‌شود، اما شرکت استرالیایی Multidrive Technology با ایجاد تغییراتی نظیر اضافه کردن یک اکسل به لندکروزر، آن را ارتقا داده است. این خودرو را با قابلیت‌های مختلفی می‌توان سفارش داد و یک سفر رویایی را تجربه کرد.

خودرو آفرود

13- رضوانی تانک میلیتاری ادیشن

همانطور که می‌دانید شرکت رضوانی توسط فریس رضوانی، یک طراح ایرانی-آمریکایی تاسیس شد. این شرکت نسخه‌های مختلفی از شاسی بلندهای جمع‌ و جور را تولید کرده است. چیزی که بیش از پیش این خودرو را خاص می‌کند، قابلیت ضد گلوله بودن و موتور 8 سیلندر 707 اسب بخاری آن است.

خودرو رضوانی تانک یک خودرو ارزان قیمت محسوب نمی‌شود و برای خرید نسخه میلیتاری ادیشن باید در حدود 295 هزار دلار هزینه کنید. البته این قیمت برای زمان قبل از سفارش پیشرانه هلکت است و با وجود قابلیت‌هایی نظیر دید گرمایی و دودزایی، شاید با خودروی ارزان‌قیمتی طرف هستیم.

خودرو آفرود

14- آوتوروس شامان 8×8

اگر یک خودرو آفرود 6 چرخ نیازهای شما را تامین نمی‌کند، خودرو آوتوروس شامان 8 چرخ شما را به خوبی شگفت‌زده خواهد کرد. این خودرو غول‌پیکر مجوز قانونی جهت تردد در جاده را دارد، اما داینامیک‌سواری آن چندان برای جاده مناسب نیست. در واقع هنگام سواری با این خودرو از پیچ‌های جاده دوری کنید، چرا که تغییر جهت 8 چرخ این خودرو باعث بر هم زدن تعادل خودرو خواهد شد.

این خودرو به پیشرانه 170 اسب بخاری و کابینی شبیه به بوئینگ 737 مجهز است و با قیمتی در حدود 215 هزار دلار به فروش می‌رسد. آوتوروس شامان به خوبی از تمامی سطوح عبور می‌کند و با لاستیک‌های بزرگ و سیستم انتقال نیرو به تمامی چرخ‌ها، همانند یک کروکودیل از روی صخره‌ها می‌خزد. هر چند نباید سرعت بالایی را از این غول عظیم‌الجثه انتظار داشته باشید.

خودرو آفرود

15- چگونه یک خودرو آفرود بسازیم؟

برای اینکه به اندازه یک خودرو آفرود دیوانه‌وار مانند خودروهای معرفی شده جلب توجه کنید، باید خودروهایی نظیر سوبارو اوت بک قدبلند یا مزدا MX-5 میاتا آفرود را به وجود آورید. فرمول کار بسیار آسان است. کافی است تغییراتی نظیر افزایش ارتفاع سیستم تعلیق، استفاده از لاستیک‌های بزرگ، لایت بار و غیره را در خودروهای خود ایجاد کنید.

درواقع ساخت یک خودرو آفرود جنگی، سرگرمی جالبی به نظر می‌رسد. فقط کافی است بدنه‌ی یک کمری را روی شاسی قدیمی شورولت بلیزر قرار داده و ارتفاع خودرو را بالاتر ببرید. امروزه عصر شاسی بلندها شکل گرفته و ما در این عصر زندگی می‌کنیم، پس چه کسی می‌گوید قادر نیستیم محصول خاص خودمان را طراحی کنیم؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. سلام اسم کامل افرود اولیه چیه میشه قیمتش هم بگید

  2. رینو و کارلمان بسیار دلربایند

  3. دول سیکستی و کارلمان گینک عالین

  4. شماره سه خیلی خفن بود