اسکنر اثر انگشت زیر سامسونگ گلکسی اس 10

افزایش احتمال استفاده از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر در گلکسی اس 10 سامسونگ

احتمال استفاده از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر در سامسونگ گلکسی اس 10 (Samsung Galaxy S10) افزایش پیدا کرد. اسکنر اثر انگشت روی صفحه نمایش گلکسی اس 10 از نوع اولتراسونیک بوده و سرعت فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

گلکسی اس 8 در مقایسه با گلکسی اس 7 جهشی تقریبا بزرگ محسوب می‌شد. در نسل بعدی یعنی گلکسی اس 9 تغییرات زیادی صورت نگرفت، اما طبق اخبار و شایعات تا امروز، سامسونگ گلکسی اس 10، با تغییرات بسیار زیادی رو‌به‌رو خواهد شد، چرا که این شرکت می‌خواهد تولید دهمین سری از پرچمداران سری S خود را جشن بگیرد. یکی از مهم‌ترین تغییرات پرچمدار سال 2019 غول کره‌ای، مجهز شدن به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک محسوب می‌شود.

تا امروز، با توجه به این که در بسیاری از پرچمداران همچون وان پلاس 6 و هواوی میت 20 پرو چنین اسکنری به کار رفته است، وجود آن در سامسونگ گلکسی اس 10 نیز محتمل تلقی می‌شد، اما بر اساس تصاویری که به تازگی از یک پتنت به ثبت رسیده توسط سامسونگ منتشر شده، احتمال استفاده از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر در سامسونگ گلکسی اس 10 بسیار بالا است.

گلکسی اس 9

محل قرارگیری اسکنر اثر انگشت گلکسی اس 10

همانند نمونه‌های مشابه، اسکنر تنها بر روی بخشی خاص از نمایشگر کار می‌کند و امکان باز کردن گوشی با لمس هر بخش دلخواهی از صفحه نمایش وجود ندارد. این قسمت معمولا میانه‌های نمایشگر در نظر گرفته می‌شود، جایی که حین گرفتن گوشی با یک دست، انگشت شست به صورت آزادانه بر روی آن قرار می‌گیرد. همانند دکمه مجازی هوم به کار رفته در گوشی های اخیر سامسونگ، این سطح نیز به فشار حساس است، به همین دلیل گوشی به محض باز شدن قفل و یا عدم تشخیص انگشت، کاربر را سریعا مطلع می‌کند.

اسکنر اثر انگشت زیر

با توجه به این که زمان به ثبت رسیدن این پتنت فروردین ماه سال گذشته است، نمی‌توان گوشی نمایش داده شده درون عکس‌های پتنت را به گلکسی اس 10 نسبت داد، اما اکنون می‌دانیم احتمال استفاده از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر در سامسونگ گلکسی اس 10 بسیار بالا است.

اسکنر اثر انگشت زیر

پیشتر تصور می‌شد اولین گوشی دارای دوربین سه گانه سامسونگ، گلکسی اس 10 خواهد بود، اما این شرکت پیش از آغاز سال 2019، نه تنها گوشی دارای دوربین سه گانه، بلکه اولین گوشی مجهز به دوربین چهارگانه دنیا را نیز معرفی کرد. با این حال بعید می‌دانیم سامسونگ افتخار استفاده از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر برای نخستین مرتبه را از چنگ اولین پرچمدار سال آتی خود بیرون بیاورد.