اهرام ثلاثه مصر

آیا اهرام ثلاثه مصر را فضایی ها ساخته‌اند؟ یکبار برای همیشه به این پرسش پاسخ می‌دهیم

آیا اهرام ثلاثه مصر به دست موجودات فضایی ساخته شده است؟ بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده، ما یکبار برای همیشه به این پرسش مهم، پاسخ خواهیم داد.

هزاران سال است که اهرام ثلاثه مصر مردم زیادی را در سراسر جهان مجذوب خود کرده است. به عنوان قدیمی‌ترین و تنها عضو باقی مانده از عجایب هفت گانه جهان باستان، نظریه­‌های بسیاری در مورد چگونگی ساخت این اهرام وجود دارد. سوال بسیاری از مردم این است که آیا اهرام ثلاثه مصر ساخته‌­ی دست بشر هستند یا موجودات فضایی؟

سال‌هاست نظریه پردازان ادعا می­‌کنند که انسان­‌ها نمی‌­توانند چنین ساختار باشکوهی را به تنهایی ساخته باشند. آنها درباره­‌ی یاری گرفتن از خدا صحبتی نکرده‌اند، اما حتما از نیروی فرا­زمینی کمک گرفته شده است. درست است، بسیاری از مردم بر این باورند که فضایی­‌ها اهرام ثلاثه را ساخته یا حداقل در ساخت آن به بشر کمک کرده‌­اند.

اما در طول این سال‌ها نظریه پردازان و باستان شناسان این نظریه‌­ها را رد کرده‌­اند و یک مطالعه در این خصوص یک بار و برای همیشه پاسخ این سوال را می‌­دهد.

بعد از آنکه محققان روی دیوار یک آرامگاه‌، نقاشی که مربوط به 1900 سال پیش از میلاد می­‌شد و روی آن تصویر جابجایی مجسمه‌­ی بزرگی با استفاده از طناب و سورتمه توسط 100 نفر کشیده شده بود را یافتند، دانیل بن استاد فیزیک دانشگاه آمستردام و تیمش توانستند سنگ­‌های بزرگی را از یک معدن به جایی که اهرام ثلاثه در آنجا وجود دارند را با موفقیت حرکت دهند.

اهرام ثلاثه مصر

به نظر می­‌رسد که آن­ها مقداری آب روی ماسه ریختند تا به حرکت درآوردن اجسام سنگین مانند مجسمه­‌ها و سنگ‌­ها را در سراسر صحرا ممکن سازند.

پرفسور بن گفت: «مصر شناسان تصور می­‌کردند این یک عمل کاملا تشریفاتی است. سوال این بود که آنها به چه دلیل این کار را ­می‌کردند؟»

مصریان این کار را انجام می­‌دادند چون، شن و ماسه خشک به تنهایی در کشیدن اجسام و جا به جایی باعث خستگی بیش از حد می­‌شود. اما استفاده از آب موجب می‌­شود که ذرات شن و ماسه به هم بچسبند و به سطح سفت و محکم‌تری تبدیل شوند.

بن گفت:

میزان سفتی و سختی ماسه باید مطلوب باشد، یعنی اگر ماسه خشک و یا خیلی خیس باشد به خوبی عمل نمی­‌کند. به نظر می‌­رسد که خیس کردن ماسه بیابان می­تواند تا حد کمی اصطکاک را کاهش دهد، شما میتوانید با نیمی از افراد سورتمه را در ماسه خشک و با نیمی دیگر سورتمه را در ماسه خیس بکشید و اینگونه این دو را با هم مقایسه کنید.

بنابراین، مصریان باستان به اندازه کافی باهوش بودند که بتوانند اهرام ثلاثه مصر را بسازند و برخلاف چیزیکه اکثر مردم تصور می­‌کنند از کارگران زیادی برای انجام این کار، استفاده نکنند.

در زیر ویدیویی شامل نقاشی و آزمایش برای تماشا وجود دارد:

چگونگی ساخت اهرام ثلاثه مصر

 

مارک لنر، باستان شناس از هاروارد و یکی از دانشگاه­‌های شیکاگو نیز موافق این موضوع است. او بعد از سال‌ها زندگی در بین مصریان و مطالعه تاریخ آنها، نمی­‌تواند مصریان را از دستاورد­های برجسته‌شان دور کند و آن دستاورد­ها را به موجودات فضایی که ما حتی به وجود داشتن آنها اطمینانی نداریم، نسبت دهد.

مارک لنر گفت:

نخستین بار در سال 1972 به مصر رفتم و حدود 13 سال در آنجا زندگی کردم. من روی ایده­‌های آتلانتیس و ادگار کیسه و غیره تمرکز کردم. بنابراین شروع به بررسی آنها کردم. روز به روز و سال به سال هرچیزی که در مصر می­دیدم ساخته­ی دست بشر بودند و نشانه‌­های نیروی بشری در­ آنها دیده میشد.

در واقع، نشانه­‌هایی که از ابزار روی سنگ­‌ها باقی‌مانده بودند، مشابه نمونه­‌های امروزی هستند که نشان می‌­دهد مصریان چگونه سنگ‌­ها را جابجا می‌کردند و سازه‌ها را می‌ساختند. شواهدی که نشان می‌دهد این بناها ساخت‌ه­ی دست بشر هستند، خیلی بیشتر از شواهدی است که آن را نقض می­‌کند.

لنر ادامه داد:

تمام یافته‌ها من را بیشتر و بیشتر متقاعد می­‌کند که در حقیقت این مردم جامعه هستند که مجسمه ابوالهول و اهرام ثلاثه مصر را ساخته‌اند. به همین علت هر زمان که به جیزه ( شهری در نزدیکی قاهره ) برمی­گردم، احترامم نسبت به مردم آنجا و آن جامعه بیشتر می­­شود. برای من خدمات و کار­هایی که آنها انجام داده­اند، شگفت انگیز تر است.

یکی از قطعی­‌ترین شواهدی که در اختیار ما است، نقاشی بر روی آثار سنگی باستانی در جاهایی که در معرض نمایش نیستند است که اشاره به نقاشی جابجایی مجسمه روی سورتمه توسط کارگران دارد.

لنر آزمایش خود را انجام داد، این یک آزمایش مینیاتوری مانند سنجش بن نبود، بلکه یک آزمایش با استفاده از افراد واقعی و سنگ و سورتمه چوبی واقعی بود. فقط این بار آنها سورتمه را بر روی غلطک‌­های چوبی قرار دادند. بنابر تایید آزمایش بن، نتایج ثابت می‌­کند که مردم می‌­توانند سنگ­‌ها را به حرکت درآورند.

علاوه بر این، مصریان از بارکش‌­های شناور برای انتقال سنگ­‌ها از رودخانه‌­ها و کانال­‌ها استفاده می­‌کردند و تمام این روش‌­ها برای ساخت اهرام ثلاثه مصر نیز به کار گرفته می‌‌شد.

اهرام ثلاثه مصر

به عنوان مثال، یک مرد در میشیگان با استفاده از تکنیک­‌های ساده خود و جابجا کردن و بالا بردن بلوک‌های سنگی که وزنشان حدود صد­ها پوند تا چندین تن می‌­رسید، برای خود استون هنج (Stonehenge) درست کرد. مصریان هم می‌توانستند این کار را انجام دهند، اما با نیروی انسانی بیشتری قادر به ساخت چنین چیزی بودند.

یکی دیگر از کارشناسان هرم بزرگ، زهی هاوس نیز موافق این نظریه است:

ما بسیار خوش شانس هستیم، زیرا شواهد کامل کارگرانی که اهرام ثلاثه را ساخته­اند را پیدا کردیم. مارک نانوایی را پیدا کرد و ما اردوگاه و کتیبه­های هریگلیف را یافتیم. ما هنرمندانی که مجسمه­ی سرپرست را می­ساختند و بازرس ساختمان­ آرامگاه­ها و مدیر آنها را یافتیم. ما حدود 25 چیز منحصر به فرد مرتبط با این افراد پیدا کردیم.

زمانیکه این سوال پرسیده شد که چه کسی اهرام ثلاثه مصر را ساخته است، هاوس این پاسخ را داد:

این مردم مصر بودند که اهرام ثلاثه را ساختند. هرم بزرگ با شواهد و مدارک تاریخ گذاری شده است و به 4600 سال پیش، دوران سلطنت خوفو مربوط می­شود. آنها مردم یک تمدن گمشده و از فضا نیستند. آنها مصری هستند و اسکلت آنها در اینجا است و توسط محققان و پزشکان مورد بررسی قرار گرفته است. نزاد همه‌­ی این افراد مصری است.

این ایده که انسان­‌ها قادر به ساختن این سازه­‌های بزرگ نبودند و ما باید انتظار کمک الهی یا کمک موجودات فضایی را داشته باشیم توهین آمیز است. مردم باستان تکنیک‌های مختلفی برای برش سنگ و جابجایی آن داشتند و  توانستند نیروی انسانی را که در جهان مدرن امروز نادیده گرفته می‌شد، تحت کنترل خود دربیاورند. در حالی که امروزه بشریت قادر است نیروی انسانی را با ماشین‌ها جایگزین کند، ساخت و ساز تنها با یک تیم کوچک و با افرادی کم امکان پذیر است و ساخت سازه‌های غول پیکری همچون اهرام مصر نیازمند ده‌ها هزار نیروی انسانی است که از ابزارها و تکنیک‌های اولیه استفاده می‌کنند.

اما واقعیت این است که آنها اهرام ثلاثه را ساختند، و نژاد بشر بایستی به آن دستاورد افتخار کند و از آن درس بگیرد؛ زیرا آن تنها تاریخ مصریان نیست، بلکه تاریخ بشر است و موجودات فضایی هیچگونه ارتباطی با آن ندارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

20 دیدگاه

  1. اصلالازم نبوده که سنگاروبلندکنن ببرن بالاروی هم بچینن ازپایین گل هاروشکل میدادن باابزاربعدداغ میکردن که خوب خشک بشه وسفت بعدطبقات بالاتااخر

  2. با توجه به هیکل و وزن و قد انسان ها توی اون زمان ممکنه که انسان های زیادی باهم توانسته باشن این سه تا هرم رو بسازند ولی اگه هیکل بزرگ داشته بودن ولی فکر نکنم مثل نسل امروز باهوش بودن که بتونن این بنا رو خیلی باشکوه بسازن شاید کمک هایی گرفته بودند
    اگه میخواستن خودشون بسازن لوازمی که این بنا رو بانظم بشه باهاش درست کرد رو نداشتن
    پس چگونه این بناها ساخته شده؟

  3. کتاب (( چشمان ابولهول )) نوشته اریک فون دانیکن را دانلود کرده و بخوانید تا یک بار برای همیشه به جواب سوال این مقاله برسید.

  4. مقاله ی چرت واحمقانه ای بود بهت تبریک میگم از نظر ستاره شناسیو هندسی ساختش با علم امروزم دور از دسترسه دقیقا زیر فلک اورین هستش در مرکز خشکی زمین داره جیزه دقیقا جایی هستش که خط استوا و نصف انهار بهم میرسن چرا تا حالا نفهمیدی هر چیزیو بخان بپوشونن با اجیر دانشمندای معتبر و حرفای اشتباه و به خورد مردم میدن اصا فرعون دفن نشده اونجا یا تو هیچکدوم از سه هرم هر سنگ از هرم جیزه رو باید تو نه ثانیه سیقل داده باشن و جاگذاری کرده باشن تا طی بیست سال ساخت شه که امکان نداره با فناوریه امروزم مغزتونو به اطلاعات جدید باز کنید هر چند هزار سال یه انقراض حتمی رو زمین رخ میده چرا فکر میکنید ماها باهوشترین موجوداتی که رو زمین زندگی کردیم هستیم هر جور بخان واقیعتو مخفی میکنن برای این که بتونن به نوع بشر حکومت کنن اگر واقیعت مشخص شه سنگ رو سنگ بند نمیشه

    • شما نمیخواد خودتو بکشی….کسی هم نگفت ما باهوش ترین موجودات هستیم‌……هر موجودی اگه بتونه از صد درصد ذهنش استفاده کنه و تمام تواناییش رو بکار بگیره میتونه کارهای بینظیر انجام بده ….در ضمن ‌…شما همه چی رو در نظر گرفتی…اما از نظر من با تحقیقاتی که خودم کردم فهمیدم نظریه ای که یکی از نامزد های ریاست جمهوری امریکا داده بهترین نظریه است 《اهرام مصر برای ذخیره غلات در هفت سال خشکسالی مصر توسط حضرت یوسف (ع) ساخته شدن》

    • هیچ وقت فراموش نکن که نصف انهار ها خطوطی بس فرضیند و بس(به تعداد زیاد و به دلخواه امکان فرض شدن دارند !) !

  5. من نمیدونم چرا یونس تو دهن ماهی و قالیچه سلیمان و داستان جن و بلغیس درسته ولی ساخت اهرام توسط اجنه خرافات و شططان پرستی

  6. سلام دوستان اؤل ایکه اقای احمد خان شماهمه رو کافرو شیطان پرست و محکوم به اتش و جهنم و حیوان صفت و انسان نبودن میکنی و خودت روانسان میدونی و والا و خوب در صورتی صورتی که شما خودت انسان نیستی اگرم باشی با این حرفها به پست ترین درجات انسانی رسیدی تبریک میگم بابت این جهش دوم اینکه شما فکر نکنم چهار خط از قران و ترجمه اش خونده باشی یا نماز بخونی یاادم درستی باشی چهارتا مثل تو باشن وجهیهاسلام توجهان نابود میشه لگر مسلمانی و انسان پس به دستورات دین عمل کن کجایه قران توهین به انسان رو ازاد و یه انجامش تشویق کرده برعکس اینکارو منع کرده و حق الناس به گردن ادم میشه با این جور حرف زدن چون تو حرف میزنی تمام امریکا اروپا و مصرو… شیطان پرست میخونی در صورتی که کلی مسلمان دارن این کشورا اصلا مسلمان نه مسیحی یا یهودی باشن اگر شما قران خونده بودی میفهمیدی خدا گفته هرکسی رو با کتاب خودش بازخواست میکنیم اینم هیچ مگه خدا نگفته و ازقضاوت منع نکرده مارو چرا قضاوت میکنی خیلی از کافرا از هزار هزار مسلمان بهترن کافر هست دارو یا چیزی اختراع میکنه که جون کلی ادمو ن نجات میده مسلمان هست که تو کثافت بودن از شیطان پیشی گرفته پس لطفا برای هر مطلب این پست بودن خودتو با حرفای چرت به رخ مردم نکش همه فهمیدن چی هستی

  7. قطعا ساختن اهرام توسط بشر آنزمان بدون استفاده از تکنولوژی پیشرفته حداقل بخاطر مدت ساخت انها امکانپدیر نبوده

    با این توضیح که اگر کل مردم مصر بسیج میشدندتنها میتوانستند ده قطعه سنگ دو تا ده تنی را از هشتصد کیلومتر دورتر یعنی معدن سنگها به محل اهرام انتقال داده و نصب کنند خوب با این تعداد سنگ فقط برای ساختن هرم وسطی حدود هفتصد سال زمان نیاز بوده چرا که فقط در این هرم دومیلیون و ششصدهزار قطعه سنگ دو تا ده تنی قرار دارد
    درحالی که بنابر مطالب تاریخی کل سه هرم طی فقط ۲۰ سال ساخته شده
    کمی عاقلانه بنگریم

  8. ما هیچی نمی دانیم که می خواهیم بحث کنیم عقل ماها کشش نداره این همه سیاره ستاره‌ ها کهکشان‌ها می چی می‌دانیم بخدا هر کسی که میگه من میدونم این دنیا چطور هست دروغ میگه ما فقط بلدیم الکی حرف بزنیم ولی از ندانیهایمان

  9. من که اعتقادی به فرازمینی ها ندارم

  10. حالا کی گفت که فضایی ها ساختن؟
    شما هم یکسره توهم میزنید

  11. میگن تو اهرام که بری دیگه نمیتونی برگردی و احتمالا راهی که رفتی یجوری تغییر پیدا میکنه واسه این چه جوابی دارین؟

  12. موجودات فرازمینی ن
    توسط اجنه ساخته شده