رونمایی لامبورگینی ایرانی

رونمایی لامبورگینی ایرانی باعث شگفتی رسانه‌های ایتالیایی شد

رونمایی لامبورگینی ایرانی در تبریز موجب شگفتی رسانه‌های ایتالیایی شد و از آن به عنوان یک نسخه‌برداری حیرت‌انگیز از لامبورگینی اصل یاد کرده‌اند. در ادامه تیترهای روزنامه‌های ایتالیایی را بررسی خواهیم کرد.

لامبورگینی ایرانی هفته‌ی گذشته در تبریز معرفی شد که رسانه‌های داخلی به ویژه صدا و سیما رونمایی این خودرو را به خوبی پوشش داده‌اند. حالا با رونمایی لامبورگینی ایرانی در تبریز، رسانه‌های ایتالیایی لب به تحسین گشوده‌اند و ضمن بازتاب این خبر در کشور ایتالیا، این خودرو را به عنوان نسخه‌برداری شگفت‌آور از لامبورگینی اصل ایتالیایی توصیف کرده‌اند. این خودرو با موتور V6 هیوندای در حدود 100 نسخه تولید خواهد شد.

رونمایی لامبورگینی ایرانی

بازتاب رونمایی لامبورگینی ایرانی در ایتالیا

روزنامه ملی ایتالیا (لارپوبلیکا) در تیتر خود با عنوان «لامبورگینی مدل مورسیه لاگو در ایران دوباره متولد شد» از لامبورگینی ایرانی سخن گفت و نوشت این خودرو کپی بسیار دقیقی از لامبورگینی مدل مورسیه لاگو بوده که اخیرا وارد خط تولید شده و قرار است 100 نسخه از آن با موتور V6 هیوندای تولید شود.

لامبورگینی ایرانی در واقع شباهت زیادی به نسخه اصلی داشته و با حفظ ظاهری خوبی نسبت به مدل اصلی طراحی شده است. این خودرو بر خلاف تصور توسط چینی‌ها ساخته نشده بلکه گروهی از مهندسان ایرانی پس از 4.5 سال تلاش و تحقیق بر روی نسخه اصلی لامبورگینی، توانستند این خودرو را تولید کنند. با توجه به اینکه طراحی و تولید چنین خودرویی کار بسیار مشکل و پیچیده‌ای است، ولی متخصصان و مهندسان کاربلد ایرانی با مهندسی معکوس، این خودرو را مشابه نسخه اصلی طراحی کرده‌اند. در واقع مهندسان ایرانی با بارها باز و بسته کردن و مطالعه بسیار دقیق به روی جزئیات خودرو توانسته‌اند به موفقیت چشمگیری دست یابند.

روزنامه ایتالیایی لارپوبلیکا در خصوص رونمایی لامبورگینی ایرانی نوشت با اینکه موتور هیوندایی به روی این خودرو نصب شده است، اما نتیجه پایان کار بسیار شگفت‌آور بوده و با طراحی ظاهری بی‌نظیر خود مورد تحسین قرار می‌گیرد و مسعود مرادی، رئیس این پروژه به همین دلیل به خود افتخار می‌کند. مراسم رونمایی این خودرو حتی در شبکه تلویزیون ایران نیز پخش شده است.

رونمایی لامبورگینی ایرانی

قیمت لامبورگینی ایرانی

بر اساس خبرهای اعلامی قرار است در حدود 100 نسخه از این خودرو تولید شود و قیمت آن در حدود یک چهارم قیمت لامبورگینی اصلی تعیین شده که چیزی حدود 50 هزار یورو (57 هزار دلار) خواهد بود. البته این قیمت برای یک خودرو کپی شده مبلغ زیادی است. سایر روزنامه‌های ایتالیایی نیز با عنوان‌های مشابه به این خبر واکنش نشان داده‌اند.

رونمایی لامبورگینی ایرانی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

30 دیدگاه

  1. سلطان تیونینگ جهان منصوری به دولت پیشنهاد داد نپذیرفتن .فکرشو بکن

  2. به کوری چشم امریکا ماشینهای اونا رو هم کپی خواهیم کرد !!

  3. اینایی ک ب ایران و ایرانی توهین میکنید… عقب افتاده ی ذهنی و بی فکر و جهان سومی… هرکسی هر جور که فکر میکنه هست… برادری ک اینجوری فکر میکنی و هنوز نفهمیدی خودنم ایرانیی و این حرفات تف سربالاست… ب نظرم عقب موندن کشورمون ب خاطر کوتاه فکرایی مثل شماست… خودت ایرانیی اونوقت ب ایران میگی عقب مونده ذهنی و بی فکر و…؟؟ چهار نفر دوست داشتن وقت و سرمایشونو بزارن این ماشینو تولید کنن با نظرات احمقانه شما اگه قراربود جا بزنن خیلی وقت پیش زده بودن…

  4. لامبورگینی هم تو ایران به زودی خار میشه فردا مدل هاچبک وانت رو هم ما تو ایران تولید میکنیم کلا هر ماشینی که تو ایران اومد خار شد

  5. مهم نیست شما حوصله چی دارید یا ندارید یه عده لامبورگینی ساختن ربطی (اقای که میگی اولویت این نیست مشکلات مملکت دست این اقایون نیست رست رئیس جمهور مجلس بقیه است) اگر کشور همسایه بود کلی تشویقش میکردید(در کل همه چیز سیاسی نکنید

  6. من نمیدونم ما مردم ایران چه بلایی سرمون امده !
    اگه چین این ماشین میساخت تحصیص میکردین.
    دوستان این ماشین در اصل رپلیکای شده که قبلها هم نمونشو داشتیم اینم لیک یکی از نمونه ها : (شورولت سیلورادو)
    رپلیکای یعنی :کپی برداری دقیق از یه ماشین بروز ولی هندلیگ و موتور قدیمی
    مهندسان تبریزی هم لامبو مورسیه لگرو مدل SV که تویه جهان خاصه رو انتخاب کردن. چون تولید مدل SVتویه جهان تعداد محدود برای مشتریهای خاص لامبو تولید میشه.
    امیدوارم بدونین و درک کنید که اگر راه برای مهندسان ایرانی باز شه ایران هم حرف گفتن داره و خیلی طبیعه که دولت یا هر نهادی نمیتونن ماشین تولید کنن , مهندسی خودرو فقط جیب دولت نیس. (منظورم شرکتهای داخلی ویران خودرو و ضایپاست).

    • برادر من درکت میکن اتفاقا حق با شماست ،
      ولی قبول دارین حال و حوصله این چرتو پرت هارو مردم ندارن؟
      مردم تو نون شبشون موندن ، اونوقت یه عده اومدن که یقینا باز دخالت خودشونه دارن سر مردمو ۱ درصد هم باشه قبوله گرم کنن ! ؟
      اخه برادرم با انصاف ببین الویت اینه اخه؟؟؟
      شما بگین الویت چیه ؟
      F35 خالص هم بزنن میگم گور بابات ……..
      اعصاب اینارم نداریم والا
      همه بریدیم شما رو نمیدونم.
      یعنی با این اوصاف بخوان زیر ساخت مملکت رو بروز کنن باور که با این وضع نوه نوه هامون باز در شوک به سر میبرن …
      مسعله تفکر و عقل و روشن فکری هست !
      نه کپی غلط محصول ایتالیایی که از مد انداختیمش ….

      • حرف شما کاملا درسته من خودمم وقتی میرم سر کار , کارفرمام هم چون دلیلی به اخراج کردنم نداره , یا میگه شیفت شب بیا یا صب خدا شاهده شده برا چند روز هم شب برم هم صب برای همش 1.200 تومن اونم اونم با مدرک کارشناسی حسابداری , بدون حساب کردن شیفت.همون خسته شدیم از این گرونیهای بی دلیل و بی جهت که دولت یا هر کسی به ما درست کرده. دولت ما بیشتر دلالی شده. این از این
        ولی این ماشین رو دولت که نساخته چنتا مهندس ساختن گوگل سرچ کنی میفهمی اونا هم بدبختی کشیدن برا ساختش , اینم حساب کن با این همه بدبختی اینو ساختن ولی نمیتونی در مورد این طرحشون که هر ماشینی باشه بگی تو این اوضاع ساخته شده.من که افتخار میکنم شماهارو نمیدونم .

      • میلاد جان خستگی مال ایرانیان نیست،اتفاقا این ماشین و این خبر به ما یاد اوری می‌کنه که نباید برید و خسته شد،شاید چنتایی از اعضای این گروه هم قبلا به بن بست و خستگی رسیده بودن ولی با خبری مشابه به این،به خود باوری رسیدن!
        این حرفایی که بالا نوشتم،ازطرف یک ضایعه نخاعی گردنی با پانصد هزارتومان درامد(حقوق و مستمری و پرستاری و یارانه) دولتی هست،یعنی من!

  7. نه بابا اینارو ایرانیا ساختن بابا دمشون گرم مردیم این به خاطر پیراد تعنه خوردیم

  8. یعنی اگه یه مدت کوتاه اخبار لامبورگینی رو دنبال کنید میفهمید این شرکت بخاطر توان بالا در مهندسی موتور شهره عام و خاص شده و …
    حالا یه کپی با موتور هیوندای چه ارزشی داره؟؟؟؟؟؟

  9. واقعا درک نمیکنم وقتی اومدین ی کپی از این لعنتی به این سختی ساختین پس چرا یک مشت بی پدر مادر الان توی ایران خودرو سایپا دارن چندین سال بودجه مملکت ور میخورن که مثلاً طراحی های این دو کارخانه ور انجام بدن اگر این تیم و امثال اینها پارتی داشتن که 4.5 سال وقت برای طارحی این نمیزاشتن همشون میرفتن یه جا دولتی استخدام میشدن و به مفتخوری عادت میکردن.

  10. هرچند با تجمل گرای موافق نیستم
    ولی این غیرت ایرانیه که هیچ جای جهان نداره

  11. اینم جریانش شد مثل جنگنده F5 آمریکا و کوثر ایرانى بابا اینا گنجشک رو رنگ مى کنن جاى قنارى بهت مى اندازن!!
    🙂

  12. ایران فقط یه چیزى رو خیلى خوب مى تونه تولید کنه اونم آفتابه دستشویی هستش در رنگ هاى مختلف!!
    خخخخخ
    😀
    صدرصد داخلى حمایت از کالاى ایرانى!
    😀
    😀
    😉

  13. عجب چیزی ساختن خدایی

  14. ایران میتونه با اروپا رقابت کنه در هر زمینه ای اما نزاشتن که اونطوری بشه !!!!!!!!!!!! سیاست اینه که نشه !

  15. سلام. در جواب دوست عزیزم بگم که منظرو این بود چطور چنین خودرویی در کشور ایران تولید شده است. این که واضحه. فکر کن مثلا تعجب کنی چطور عراق ضابح فناوری هسته ای بشه. اینم همینطور

  16. دمشون گرم خدایی اینا بها بهشون نمیدن وگرنه میتونن دوماهه این کشور سر پا کنن

  17. یاللعجب ………ایتالیا خودش مهد سوپراسپرت هایی مثه مازراتی و فراری و لامیورگینیه بعد لامیورگینی ایرانی که بدنه اش دقیقا فتوکپی از لامبورگینی مورسیه لگو اس وی هست و موتوری هیوندا انداختن روش باعث تعجب رسانه های ایتالیایی شده؟؟؟ آخه بابا انصافتونو شکر چرا جوک میگید….. یه چیزی بگید که لااقل بگنجه