تماس های بین المللی ناآشنا

هشدار اپراتورهای موبایل در مورد تماس های بین المللی ناآشنا

اپراتورهای موبایل در اطلاعیه‌ای از مشترکان خود خواستند تا به برخی از تماس های بین المللی ناآشنا پاسخ ندهند. در ادامه دلایل هشدار اپراتورهای موبایل را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در روزهای گذشته شاهد افزایش بی‌سابقه قبض‌های موبایل مشترکان بوده‌ایم که دلیل آن تماس‌هایی است که با شماره‌های بین المللی با مشترکان گرفته می‌شود و زمانی که با آنها مجددا تماس گرفته شود، هزینه‌های زیادی را به دنبال خواهد داشت. بر این اساس اپراتورهای موبایل به مشترکان خود در خصوص این تماس های بین المللی ناآشنا اطلاعیه‌ای را به صورت پیامک ارسال کرده‌اند که در ادامه دلایل ارسال هشدار اپراتورهای موبایل را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تماس های بین المللی ناآشنا

هشدار اپراتورهای موبایل

اپراتورهای موبایل نظیر همراه اول و ایرانسل به کاربران خود به ویژه به مشترکین دائمی هشدار داده‌اند تا در صورت مشاهده تماس‌های از دست رفته از طرف شماره‌های بین‌المللی ناآشنا و غیرمتعارف، از برقراری تماس مجددا با آنها خودداری کنند، چرا که تماس مجدد با چنین شماره‌هایی هزینه‌های بسیاری را برای مشترکان در پی خواهد داشت.

متن پیامک اپراتورهای موبایل مانند همراه اول به مشترکان در مورد تماس های بین المللی ناآشنا به این شرح است:

مشترک محترم در صورت مشاهده تماس از سوی شماره‌های بین المللی ناآشنا و نامتعارف از کشورهای مختلف، از برقراری تماس با آنها جدا خودداری فرمایید. تماس با این شماره‌ها می‌تواند هزینه زیادی را به شما تحمیل کند.

تماس های بین المللی ناآشنا

علت هزینه‌بر بودن تماس های بین المللی ناآشنا

در چند سال گذشته اپرتورهای موبایل با دو مشکل با عنوان (Wangiri Fraud) یا (Wangiri Scam) مواجه بوده‌اند که به واسطه آن‌ها فرد مهاجم تعدادی از شماره‌های‌ خاص یا پریمیوم (premium) دریافت‌ می‌کند. در واقع شماره‌های پریمیوم شماره‌هایی هستند که برای ارائه سرویس خاصی ساخته‌ شده‌اند و هزینه‌ی تماس با آن‌ها به مراتب بیش‌تر از حالت معمولی است. فرد مهاجم به صورت تصادفی با تعدادی از شماره‌های سراسر جهان تماس می‌گیرد و بلافاصله قطع می‌کند تا یک تماس از دست رفته (Missed Call) رو گوشی شخص مقابل ایجاد شود.

زمانی که فرد پس از مشاهده تماس از دست رفته مجددا با آن شماره تماس بگیرد، به صورت خودکار یک تماس ضبط شده برای او اجرا می‌شود که هزینه‌ بالایی را به دنبال خواهد داشت. معمولا تماس‌های ضبط شده‌ای که پخش می‌شود حاوی مطالب جالبی نظیر برنده شدن لاتاری یا برنده شدن جوایزی مشابه است تا فرد تماس گیرنده را بیشتر به ادامه صحبت تشویق کنند. همچنین به علت این که این شماره‌ها ممکن است متعلق به کشورهای مختلفی باشد، هیچ روشی برای شناسایی آن‌ها وجود ندارد.

تماس های بین المللی ناآشنا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. ادمین جان ما نفهمیدیم این کار چه منفعتی برای خاطی داره؟؟؟؟
    اصلا برای چی ؟؟؟
    مقاله گنگ بود.
    طرف چه نفعی برد آخرسر؟؟؟

  2. اصلا هر چی به سر ما میاد تقصیر امریکاست

  3. لعنت به امریکا همش اونه

  4. کار خیلی خوبی کردن