خانواده هواوی میت 20

خانواده هواوی میت 20 : نکات مثبت و منفی غول‌های دوست داشتنی هواوی

اگر شما هم در مورد گوشی های خانواده هواوی میت 20 هیجان زده هستید،‌ خبر خوب اینکه ما در این مقاله به بررسی تمامی نکات مثبت و منفی غول‌های دوست داشتنی جدید هواوی خواهیم پرداخت تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید یک گوشی جدید داشته باشید.

گوشی های خانواده هواوی میت 20 پس از ماه‌ها درز شایعات سرانجام معرفی شده‌اند. ما در مطالبی جداگانه به تمام زوایای پنهان نهان پرچمداران سال 2018 سری میت هواوی پرداخته‌ایم و حالا می‌خواهیم به نکات منفی و مثبت این غول‌های دوست داشتنی اشاره کنیم.

نکات مثبت خانواده هواوی میت 20

↑ هواوی رشد کرده است

این بدون شک قوی‌ترین عرضه اندام پرچمداران هواوی، از آغاز فعالیت این شرکت است. میت 20 پرو دیگر به کاهش قیمت نسبت به رقبا متکی نیست، آن در واقع با نوآوری‌ها و رابط کاربری خود می‌کوشد تا سایر رقبا را از میدان به در کند.

در مقایسه با گلکسی نوت 9 سامسونگ آن ارائه کننده‌ی یک دوربین فوق عریض و یک باتری بزرگ با ارائه فناوری شارژ 40 وات است و همچنین نخستین گوشی اندرویدی مجهز به یک تراشه 7 نانومتری خواهد بود. این گوشی به صورت پیشفرض از اندروید 9 پای بهره می‌برد و دوربین اصلی آن یک سنسور بزرگ 1/1.7 اینچی است که می‌تواند در شب عکس‌های خوبی بگیرد. هرچند اینجا خبری از یک قلم هوشمند نیست، اما همچنان راه‌های خوبی برای انتخاب یکی از این دو گوشی وجود دارد.

خانواده هواوی میت 20

و همچنان یک نسخه معمولی میت 20 نیز وجود دارد که ارائه کننده تجربه کاربری بسیار مشابه، با قیمت کمتر است. این گوشی 800 یورویی هرچند ارزان نیست، اما در بازار امروزی پرچمداران چندان هم گران نیست.

هواوی میت 20 ایکس شاید تاثیرگذارترین دیوایسی باشد که این شرکت به تازگی معرفی کرده است. برای بسیاری از دست رفتن وضوح نمایشگر QHD و شارژر 40 وات مهم است، اما دیگر موضوع در اینجا قیمت پایین‌تر آن نسبت به مدل پرو، با وجود ارائه امکاناتی متنوع و عالی خواهد بود. و شاید آن لزوما بدتر نباشد، چرا که شما یک باتری بزرگ‌تر و سیستم خنک کننده بهتر را در اختیار خواهید داشت. به علاوه، اگر از آن دسته کاربران پرمصرف فایل‌های چندرسانه‌ای باشید، هیچ چیزی نمی‌تواند جای یک نمایشگر بزرگ را بگیرد.

گوشی هواوی میت 20 ایکس به یک نمایشگر 7.2 اینچی غول پیکر مجهز است. شاید این نمایشگر بزرگ باب میل خیلی‌ها نباشد، اما فراموش نکنید که در ابتدا همه نمایشگر 5.3 اینچی گلکسی نوت سامسونگ را به تمسخر می‌گرفتند و حالا به یک اندازه کوچک در نمایشگر گوشی‌ها تبدیل شده است.

↑ دوربین سه گانه خوب عمل می‌کند

این راهی است که دوربین های سه گانه باید آن را دنبال می‌کردند؛ اینطور به نظر می‌رسد که هواوی دو بار تلاش کرده تا آن را کامل کند، اما ترکیب فوق عریض – معمولی – تله فوتو بهترین گزینه ممکن تاکنون بوده است. ثبت عکس‌های سیاه و سفید از یک سنسور مونوکروم بهتر از ثبت از طریق یک سنسور معمولی است، اما یک دوربین فوق عریض می‌تواند دستاوردهای بیشتری را به ارمغان بیاورد تا دیگر عکس سیاه و سفید کاملا حرفه‌ای ملاک نباشد.

خانواده هواوی میت 20

زمانی که عکاسی در شب نقطه تمایز بود شاید عکاسی سیاه و سفید با یک سنسور مونوکروم در اولویت بود، اما امروزه روز که کاهش نویز در اکثر سنسورها وجود دارد، دیگر استفاده از آن‌ها بی‌معنی است.

↑ یک تراشه کایرین که به آن افتخار می‌کند

تراشه‌های کایرین مدت‌هاست که در گوشی های پرچمدار هواوی استفاده می‌شوند، اما در سال 2018 این شرکت زمان مناسبی را انتخاب کرده تا در صدر برترین‌های تراشه سازی قرار گیرد. مطمئنا اسنپدراگون 845 کوالکام از ظرفیت نسبتا بیشتری در بخش پردازشگر گرافیکی خود برخوردار است، اما در بخش پردازنده مرکزی با کایرین 980 برار است و این شانس خوبی را به تراشه هواوی می‌دهد تا انرژی کارآمدتری را ارائه کند.

خانواده هواوی میت 20

↑ امنیت بیومتریک

سنسورهای اثر انگشت زیر صفحه و فناوری پیشرفته تشخیص چهره امسال به ویژگی‌های جذابی تبدیل شده‌اند، اما هواوی میت 20 پرو و شیائومی می 8 تنها گوشی‌هایی در جهان هستند که این دو فناوری را به صورت یکجا ارائه می‌کنند.

نکات منفی خانواده هواوی میت 20

↓ کارت‌های حافظه جدید NM

خانواده هواوی میت 20

تمامی اعضای خانواده هواوی میت 20 از قابلیت افزایش فضای ذخیره سازی بهره می‌برند. در واقع شما نمی‌توانید کارت‌های حافظه جدید NM را در فروشگاه‌ها بیابید و اگر هم یافت شوند، قطعا قیمت بالایی خواهند داشت. این یکی از مشکلاتی است که استانداردهای جدید در ابتدای ظهور با آن مواجه می‌شوند.

↓ همه نمی‌توانند آن را داشته باشند

بار دیگر هواوی قابلیت‌های جدید را در مدل پرچمدار گوشی‌هایش توزیع کرد و این بدان معناست که اگر شما صاحب بالارده‌ترین مدل نباشید، نمی‌توانید از قابلیت‌های جدید ذکر شده نیز استفاده کنید. حضور یک ناچ قطره‌ای نمی‌تواند با یک سیستم اسکن چهره 3 بعدی همراه باشد، اما خوشبختانه جک 3.5 میلی‌متری هدفون در اینجا استفاده شده است. ارزان‌ترین گوشی خانواده هواوی میت 20 نیز از بزرگ‌ترین نمایشگر در بین این سه گوشی برخوردار است که منطقه قابل استفاده بیشتری را نیز ارائه می‌کند.

خانواده هواوی میت 20

همچنین اگر شما به قلم M Pen یا خنک کننده خوب گرافن علاقه‌مندید، میت 20 ایکس تنها گزینه‌ای است که می‌توانید آن را انتخاب کنید. در حالی که این گوشی‌ها بهتر از میت 10 و میت 10 پرو هستند، اما ویژگی‌ها به طور یکسان در آن‌ها پخش نشده‌اند تا خریداران کمی گمراه شوند و انتخاب برای آن‌ها سخت‌تر.

↓ M Pen ایده‌ای خوب، اما اجرایی بد

وقتی می‌گوییم هواوی نتوانسته به قلم S Pen سامسونگ پاسخ خوبی بدهد، دروغ نگفته‌ایم. همانطور که گفته شد میت 20 ایکس از یک قلم M Pen پشتیبانی می‌کند. این قلم از 4096 سطح فشار پشتیبانی می‌کند، اما کارایی آن زیاد جالب نیست.

اول و مهم‌تر از همه اینکه قلم M Pen یک وسیله جانبی جدا از گوشی است و این به معنای نیاز پرداخت هزینه‌ی بیشتر برای خرید آن خواهد بود. جانبی بودن M Pen به معنای تجربه کردن تنها بخشی از مردم است.

دوم، در اینجا هیچ جایی بر روی خود گوشی برای نگهداری از قلم تعبیه نشده است، پس باید همیشه و هرجا آن را در دست بگیرید و مطمئن باشید که آن را گم نخواهید کرد. کار با این قلم هوشمند بر روی میت 20 ایکس محدود است. این به نوبه خود نمی‌تواند توسعه دهندگان را برای حمایت از متقاعد کند و همین امر به کمتر مفید بودن و اقتصادی بودن این قلم خواهد انجامید.

↓ دوربین جلو

هواوی ارائه کننده یکی از بهترین سیستم دوربین‌های پشتی در گوشی‌ها است، اما وقتی به دوربین جلو می‌نگریم اینچنین نیست. دوربین سلفی با فوکوس ثابت یک نکته‌ی ناامید کننده در مقایسه با دوربین‌های اصلی قدرتمند گوشی های خانواده هواوی میت 20 است.

خانواده هواوی میت 20

نه تنها این ویژگی در بین هر سه عضو خانواده میت 20 به ارث رسیده است، بلکه تنظیم نقطه فوکوس نیز مناسب نیست و ممکن است افرادی با دست‌های کوتاه نتوانند عکس‌های سلفی خوبی با فوکوس درست تهیه کنند. در بخش بازاریابی، دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی خوب و دوست داشتنی است، اما همه چیز اعداد و ارقام نیست!

↓ کمی دیر

بر روی کاغذ به نظر می‌رسد هواوی میت 20 پرو رقیب مستقیم گلکسی نوت 9 است، چرا که هر دو گوشی از قیمت یکسان 1000 یورویی برخوردارند. با این حال پرچمدار هواوی 2 ماه پس از رقیب خود به بازار آمده است و این شانس را به سامسونگ می‌دهد تا بتواند در ابتدا فروش خوبی را تجربه کرده و پس از مدتی با کاهش قیمت، بازهم مشتریان را در اطراف خود نگه دارد.

در نتیجه، گلکسی نوت 9 با قیمت 800 یورویی به فروش می‌رسد که 200 یورو کمتر از میت 20 پرو خواهد بود. شاید جشن کریسمس پیش رو بتواند بازی را تغییر دهد، اما در حال حاضر آنچه مسلم است، گوشی های خانواده هواوی میت 20 کمی دیر عرضه شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. دوربینش که توی مقایسه از ایفون باخت