خودرو لیفان

به این 11 دلیل خودرو لیفان نخرید

مدل‌های مختلف شرکت چینی Lifan مانند لیفان ایکس 60، لیفان ایکس 50، لیفان 520 و لیفان 820 نقاط ضعف زیادی دارند که نارضایتی مشتریان را به دنبال داشته است. در ادامه به بررسی ضعف‌های خودرو لیفان می‌پردازیم.

خودرو لیفان به دلیل داشتن طرح‌های مختلف و ظاهری شبیه به خودروهای لوکس با استقبال خوبی در بازار ایران مواجه بوده است، چرا که این خودرو شما را به رویای داشتن یک خودرو با ظاهر مناسب نزدیک‌تر می‌کند. هر چند این خودروسازی چینی چند سالی است که نتوانسته مزیتی بیشتر از قیمت پایینش برای مشتریان فراهم سازد. به همین علت اگر در مورد خودرو لیفان از تعمیرکاران سوال بپرسید، بدون شک عنوان می‌کنند که اگر این خودروی پر استهلاک را بفروشید و با پول آن یک خودرو داخلی بخرید برای شما به صرفه‌تر خواهد بود. در ادامه نقاط ضعف مدل‌های مختلف خودرو لیفان را بررسی خواهیم کرد.

خودرو لیفان

نقاط ضعف خودرو لیفان

1- شتاب پایین

تعدادی زیادی از کسانی که قصد فروش لیفان خود را دارند از شتاب این خودرو ناراضی‌اند. در واقع به دلیل عدم تناسب وزن خودرو با موتورهای لیفان، شتاب خودرو پایین آمده است. این ضعف در لیفان 820 به خوبی مشهود است، چرا که حجم موتور در این خودرو افزایش بسیار چشم‌گیری در مقایسه با مدل‌های دیگر لیفان داشته اما عملا تغییری در شتاب آن به وجود نیامده است.

2-مونتاژ بی‌کیفیت

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که اجزای به کار رفته در داخل خودرو برایتان اهمیت دارد، خودرو لیفان در این زمینه نیز با ضعف‌های بسیاری مواجه است. در واقع زمانی که وارد خودرو می‌شوید داشبورد پلاستیکی خشک و تجهیزات بد آن حس خوبی را برایتان به همراه نخواهد داشت.

3- رنگ خودرو

یکی دیگر از انتقاداتی که به خودروهای لیفان وارد می‌شود، کیفیت رنگ آن است. بدنه‌ی خودروهای لیفان گویا تنها با یک لایه رنگ تولید می‌شوند که پس از زمان اندکی کیفیت پایین آن خودنمایی می‌کند. البته کیفیت پایین رنگ مربوط به تمامی خودروهای زیر مجموعه کرمان موتور می‌شود. هر چند از نظر رنگ‌آمیزی داخل خودرو نیز ضعف‌هایی وجود دارد و این ضعف در لیفان 520 بسیار آشکار بوده و استفاده از سه رنگ برای جذابیت داشبورد، کنسول و فضای کلی این خودرو چندان کارآمد نبوده و حالت کسل‌کنندگی داخل خودرو را بیش از پیش نمایان می‌کند.

4- عایق‌بندی ضعیف

بسیاری از خودروهای لیفان دارای عایق‌بندی ضعیفی هستند. البته در ساخت اتاق مدل‌های لیفان 60 و 50 از طراحی‌های تویوتا استفاده شده، اما همچنان صدای موتور وارد کابین می‌شود که نشان‌دهنده عایق‌بندی ضعیف آن است.

5- ارتفاع کم لیفان 620

مدل لیفان 620 در این خودروسازی چینی از کیفیت بهتری برخوردار است و این خودرو در ایران با دو موتور 1.8 لیتری و 1.6 لیتری به فروش می‌رسد. البته یکی از انتقادهایی که مالکان لیفان 620 از این خودرو می‌گیرند، ارتفاع کم آن برای افراد قدبلند است.

6- پایین بودن استاندارد آلایندگی لیفان X60

امروزه خودروها با استاندارد آلایندگی یورو 6 تولید می‌شوند، ولی خودرو لیفان X60 دارای استاندارد یورو 3 است. بیشتر انتقادهای مالکان خودروهای لیفان مربوط به مدل X60 می‌شود، چرا که این خودرو اولین تجربه تولید شاسی بلند شهری برای این خودروسازی چینی بوده که در سال 2015 به بازار عرضه شده است و مشتریان ایرانی به خوبی با ضعف‌های این خودرو آشنا هستند. البته مونتاژی بودن این خودرو چینی دلیل خوبی برای کیفیت پایین به حساب می‌آید.

7- رگلاژ نبودن درها

رگلاژ نبودن درها در بعضی از مدل‌های خودرو لیفان وجود دارد، اما این ضعف در خودرو مدل لیفان X60 به خوبی نمایان است. در واقع در هنگام بستن درهای خودرو شما باید نیروی بیشتری به کار بگیرید و همانند یک خودرو درجه سومی نظیر تیبا درهای آن را ببندید.

8- لیفان X60 فاقد کانال تهویه است

همچنین یکی دیگر از نقاط ضعف لیفان مدل X60 نداشتن کانال تهویه است. با توجه به قیمت بیشتری که این خودرو چینی نسبت به پژو 206 تیپ پنج دارد، این نقطه ضعف با انتقادات زیادی مواجه بوده است.

9- مشکل خواندن سی دی

مشکل خواندن سی دی در مدل اولیه لیفان 620 وجود داشت که مالکان این خودرو پس از انتظاری حدودا 5 ماهه و با واردات قطعات چینی مشکل خود را برطرف کردند. در سری‌های جدید لیفان 620 این مشکل کاملا برطرف شده است. سایر محصولات لیفان نیز در نسخه‌های اولیه با مشکلات جزئی مواجه بوده‌اند که در سری‌های بعدی این مشکلات نیز رفع شد.

10- کیفیت پایین کولر

پایین بودن قدرت پرتاب باد کولر خودرو لیفان 620 از سوی تعداد زیادی از مشتریان با انتقاداتی همراه بوده است.

11- سیستم تعلیق یکپارچه خودرو لیفان 620

در مدل لیفان 620 همچنان از سیستم تعلیق یکپارچه استفاده می‌شود، در حالی که رقبای امروزی این خودرو دیگر از چنین سیستمی استفاده نمی‌کنند. در واقع سیستم تعلیق لیفان 620 از یک ضعف بسیار عجیب رنج می‌برد و آن هم یکپارچه بودن سیستم تعلیق عقب این خودرو است. در این مورد باید بگوییم که اگر با یک دستگاه لیفان 620 و به همراه سایر اعضای خانواده بر روی یک دست‌انداز بزرگ بروید؛ احتملا چرخ‌های عقب، به سپر و یا گلکیرهای خودروی شما برخورد می‌کنند. البته این مدل با داشتن ایرادات بسیار با توقف تولید همراه بوده و مشتریان ایرانی خود را از دست داده است. بنابراین شما تنها می‌توانید مدل‌های دسته دوم لیفان 620 را خریداری کنید که اصلا معقول و به‌صرفه نیست.

به این 11 دلیل خودرو لیفان نخرید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

20 دیدگاه

  1. خواهشمندیم لااقل یکم منصفانه تر کارشناسی کنید هر آدم عاقلی که تجربه رانندگی با محصولات لیفان رو داره می‌دونه که تمامی محصولات لیفان یه سر و گردن از محصولات آشغال ایرانی بهتره من خودم تجربه رانندگی با ایکس ۶۰ و ۶۲۰ و ۵۲۰ رو دارم و الان ریو دارم. و دنبال لیفان ۶۲۰ میگردم

  2. ماشین اولم پژو ۴۰۵ بود و ماشین دوّمم لیفان ۸۲۰.
    الان هم ۵۰ هزار تا با لیفان راه رفتم.
    در طول زندگی ام دو تا ماشین رو خودم صاحبشون بودم و سوار شدم.
    اما به دلیل این که گاهی کار خرید و فروش ماشین انجام میدم تجربه کوتاهی از سواریهای ماشین های دیگه دارم.
    جنسیس کوپه جنسیس چهار در موهاوی وی ۸ کیا سراتو ۲۰۱۳ کیا سراتو سایپا اپتیما ۲۰۱۶ جی تی و سوناتا ۲۰۱۳
    در میان این ماشین هایی که روندم میتونم بگم که لیفان ۸۲۰ با سراتو ۲۰۱۳ کره ای و سراتو سایپا و اپتیما و سوناتا قابل مقایسه هست
    در تمام مباحث از سراتو اتاق قدیم چه کره ای چه ایرانی بهتر است فقط کمی گیربکس لیفان ضعیف تر عمل میکنه
    با توجه به قیمت اپتیما و سوناتا می‌توان لیفان را جزء ماشین هایی با ارزش بالای خرید نسبت به پولی که پرداخت می کنیم طبقه بندی کرد. شاخصه های فنی ای که اپتیما و سوناتا را گرانتر از لیفان می کنند به مراتب کمتر از شاخصه های برندینگ این دو ماشین هست. برای کامل تر کردن توضیح اینکه شکی در شتاب بهتر اپتیما و سوناتا و آپشن های نسبتاً بیشتر این دو ماشین نسبت به لیفان نیست اما تفاوت قیمت این نوع ماشین نسبت به لیفان برای کسی که هم لیفان سوار شده و هم این دو ماشین را سوار شده و قرار دو دو تا چهار تا به کنه و از جیبش پول خرج کنه به مراتب لیفان انتخاب بهتری هست البته به هیچ عنوان بنده بدم نمیاد که پول خوبی داشته باشم و بتونم مثلاً مالک یه اپتیمای جی تی یا سوناتا ۲۰۱۶ باشم ولیکن با مقدار پولی که الان بابت ۸۲۰ میدم بسیار انتخاب عاقلانه ای هست. من مطمئن هستم که رقیبان لیفان به ناحق تو سر ۸۲۰ میزنن.
    آنچه نوشتم صرفاً دیدگاه شخصی و تجربه بنده بود در دفاع از لیفان ۸۲۰ و هیچ اصراری بر خرید لیفان ندارم و علاقه خوبی هم به برند کیا و هیوندا دارم.

  3. چقد ملت دلشون پر بود
    خدا کمک من و همه ملتمون کنه

  4. داداش چرا داری اسم عزیز لیفانو خراب میکنی 3 ساله لیفان 520 دارم مدل 88 اولا به دلیل عادت نکردن ازش راضی نبودم هر هفته هم تو تعمیرگاه بود ولی بعد چند هفته فهمیدم خراب شدنش از عادت نکردن و خراب روندن خودم بود رفتم اساس تعمیرش کردم الان 3 ساله میرونم تو این سه سال فقط یبار لاستیک و برف پاک کن عوض کردم همین یبارم خدا شاهده با 10 تا بنزین از اردبیل به تبریز رفتم و برگشتم وقتی رسیدم اردبیل بنزین زدم فدای لیفان به سمند به پژو به ال 90 واقعا ماشین عالی هستش فول اپشن عالی موتور قدرتمند و بیصدا صندوق اندازه اتاق من به هیچ عنوان اگه خراب شد با دوتا شاسی بلندم عوض نمی کنم واقعا ماشین عالی هستش اونایی که میگن خیلی خرابه مطمئن باشید خودشون خرابن

  5. گجت نیوز هم مطمئنا وابسته به پوله هر شرکتی گول بش بده تبلیغ میکنه هر شرکتی که باج نده میزنه تو سرش ،الان خیلی وقته پشت هواوی رو گرفته ،،،با این روش فقد ارزش خودشو میاره پایین ،،این کارا برازنده یه رسانه حرفه ای نیست چون تو دراز مدت به ضررش میشه

  6. با سلام باتوجه به قیمتی که این خودرو داره تو بازارهیچ خودروی داخلی از پراید بگیر تا سمند و پرشیا ورانا و…. از لحاظ راحتی تو مسافت های بلند مدت نمی توان با این خودرو قیاس کرد در ضمن اینم در نظر داشته باشید، همانطور که شرکتهای دولتی بیش از چندین هزار نفر کارگر و کارمند دارن شرکتهای خصوصی هم مثل کرمان موتور چندین هزار نیرو دارن که با فروش این خودروها به زن وبچه شون نون می رسونن پس لطفا برای خودشیرینی و به نام تولید کالای ایرانی این کارگرا رو بدبخت نکنبن ابن خودرو حداقل از پراید و تیبا و ال 90خیلی بهتره

  7. دلتون خوشه ها کی پول این چیزا رو داره

  8. من خودروی لیفان620 دارم و خیلی هم ازش رازی هستم با توجه به قیمت مناسب و امکانات بیشتر بهتر از خودروهای ایرانی میباشد.

  9. نمیگفتین هم پولشو نداشتیم

  10. این تکنیک ها دیگه نخ نما شده لطفا از طرف خودرو سازی داخلی مطلب بر علیه خودرو چینی ننویسید
    تا بیشتر بازار خودرو داخلی رو داغ تر کنید
    کاملا مشخص بود هدفمند برای خراب کردن خودرو چینی مطلب نوشتید
    هرچند خودرو های داخلی هم تمام قطعات ش از چین وارد میشه

  11. این تکنیک ها دیگه نخ نما شده لطفا از طرف سازنده‌های داخلی مطلب بر علیه خودرو چینی ننویسید که بازار خودرو داخلی رو داغ تر کنید. هر چند تمام قطعات خودروهای داخلی هم چینییه.

  12. زارت زورت نکن داش.خخخخ

  13. از گجت نیوز بیشتر انتظار داشتم
    موارد 2 4 6 7 در اکثر خودرو های تولید داخل کاملا مشهوده
    ولی لیفان x60 یک افتضاح به تمام معناست
    خودروی بی هویتی که بر سر دوراهی کراس اور یا سدان 4 نفره مونده
    وزن خودرو به هیچ وجه با ظرفیت موتور هم خوانی نداره و واقعا در سربالایی ها حتی در داخل شهر هم شما را به زحمت میندازه
    سیستم مولتی مدیا فابریک کارخانه که روی خودرو بسته شده اصلا رابط کاربری خوبی نداره و اگه شما اشنایی کمی با این جور سیستم ها داشته باشید واقعا کارکردن با اون برای شما عذاب آور میشه
    این چند مورد تجربه شخصی خودم بود

    • من لیفان X60 مدل 96 دارم و بی نهایت ازش راضی ام… چیزی که شما داری میگی مشخصه نهایتا یه 206 تیپ 2 داری و از روی عقده داری اینا رو مینویسی
      سگ ماشین های چینی شرف داره به همه زندگی پژو و خانواده ایرانخودرو

  14. من سوار چن مدل لیفان شدم درهرصورت سگش شرف داره به تولیدات خودمون
    چرا گجت نمینویسی به هزار دلیل خودرو صفر نخرید!!!!!!!!!!!(چه وارداتی و مخصوصا تولیدات اشغال خودمون تف بهش)
    جاش میای تک به تک جزیات هزار کوفت زهرماریش رو مینویسی حالا بگیم شما کارتون رسانس خب واقعیت هارو تو این موراد هیچ جا نمیگن اگ بگن تهش میگن کیفیت پایین
    نمیدونم چی بگم دیگه مهم هم نیس مشکل از شماها نیس مشکل از اونجام نیس زیاد مشکل از هزار جا دیگس حالم از ایرانی جماعت بهم میخوره از خودم گرفته تا بقیه واس بی فرهنگ بودنمون هنوز نمیدونم همه به هم وصلیم اگ الان سوار خوردو مرگ میشیم چشمون دراد حقمونه هی خاک برسرامون
    تایید کردی که کردی نکردیم مهم نیس کلا دیگ هیچی مهم نیس اینجا چون اینجا ایران است