تسلا

حذف قابلیت رانندگی کاملا خودران از وب‌سایت تسلا

تسلا قابلیت «رانندگی کاملا خودران» را از وب‌سایت خود حذف کرد. ظاهرا این گزینه موجب سردرگمی بیش از حد کاربران شده است. اما آیا هیچ‌گاه فناوری خودران به خودروهای Tesla اضافه نمی‌شود؟

از زمانی که تسلا قابلیت خودران اتومبیل‌های خود را نشان داد، یک گزینه با عنوان “Full Self-Driving Capability” در صفحه مربوط به سفارش خودروهای این شرکت وجود داشت که در صورت انتخاب آن و پرداخت چند هزار دلار بیشتر، کاربران می‌توانستند قابلیت رانندگی کاملا مستقل را به ماشین خود اضافه کنند. اگرچه این موضوع هنوز تحقق نیافته، اما تسلا گزینه مربوطه را از وب‌سایت خود حذف کرده است. مطابق با توییت ماسک، ظاهرا تا چند روز دیگر هم‌چنان امکان سفارش آن وجود دارد و کاربران می‌توانند با پرداخت 5 هزار دلار، این ویژگی را به اتومبیل‌های فعلی خود اضافه کنند. برای مشتریان جدید نیز “Enhanced Autopilot” در نظر گرفته شده است.

به گفته ماسک، آپشن مورد نظر «باعث سردرگمی بیش از حد» مشتریان شده است. پیش از این برخی افراد بابت ظاهر فریبنده این ویژگی، از تسلا شکایت کرده‌اند و برخی گروه‌های حامی مشتریان هم عنوان آن را گمراه‌کننده می‌دانند. قطعا مدیران Tesla تمایلی به افزایش اعتراض کاربران ندارند، اما گزارش‌های اخیر پیرامون آزمایش این قابلیت نشان می‌دهد که ما به نهایی شدن آن نزدیک شده‌ایم. البته، این بدان معنی نیست که بعد از آماده شدن عملکرد کاملا خودران اتومبیل، امکان استفاده از آن وجود خواهد داشت (ممکن است برخی ایالت‌ها با رانندگی کاملا مستقل خودرو مخالف باشند)؛ با این حال، حداقل بابت پولی که پرداخت شده است، یک ویژگی جدید به ماشین الکتریکی شما اضافه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. این که مشکلی نیست اصلا چیزی نیست. ما اینجا ماشینی سوار میشیم که یه دنده داره بعدش برا همون دنده چهار تا چرخ وصل کردن شده ماشین !!!! ما صدامونم در نمیاد ! کلی هم پیج اینستا میزنیم برا این نوع ماشینامون انواع لقب های ترسناک میدیم ، مثلا گرگ جاده ها ، عروس بیابون ! ، سلطان درگ !
    خارجی ها هم شورشو در اوردن سر هیچی داستان درست میکنن ، اینجا زندگی کنن چی میگن ؟ !!

  2. ببینی جون چند تا بدبختو ازشون گرفته

  3. هه فهمیدن مال این حرفا نیستن
    خودروی ایرانی فقط حلال مشکلاته