ترسناک ترین موضوعات سال 2018

ترسناک ترین موضوعات سال 2018 از نظر آمریکایی‌ها

تصور می‌کنید ترسناک ترین موضوعات سال 2018 از نظر آمریکایی‌ها چه چیزی است؟ ارواح، اشباح یا مواردی از این دست؟ در آستانه‌ی برگزاری جشن هالووین ما به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

منظور اشباح نیستند. ما در مورد مسائل مهمتری حرف می‌زنیم. انسان‌ها از خیلی چیزها هراس دارند. هر چیزی، از عنکبوت‌ها گرفته تا خون و اشباح می‌تواند ما را بترساند، همانطور که هالووین این را هرسال به ما یادآوری می‌کند. اما ترسناک ترین موضوعات سال 2018 از نظر آمریکایی‌ها چه بوده است؟

خب، از عنکبوت‌ها و مارها که بگذریم، یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که ما از موارد بسیار مهم‌تری نظیر فساد اداری، نابودی محیط زیست و بیماری می‌هراسیم. هر ساله دانشگاه چپمن در کالیفرنیا طی یک نظرسنجی از مردم آمریکا درمی‌یابد که آنها از چه چیزهایی می‌ترسند. امسال، در سراسر آمریکا از 1190 نفر حدود 94 سوال مختلف درباره‌ی جنایت، فساد اداری، نابودی محیط زیست، نگرانی‌های شخصی و غیره پرسیده شد. در نتایج بیانگر این هستند که ما چگونه جامعه‌ای هستیم.

همانطور که در نمودار بالا مشاهده ‌می‌کنید، اولین مورد از ترسناک ترین موضوعات سال 2018 از نظر پاسخ دهندگان، فساد اداری است که 73.6 درصد را به خود اختصاص داده است. این مورد در سال 2016 از 60.6 درصد افزایش پیدا کرد، اما به طور کلی طی 4 سال اخیر، نخستین ترس آمریکایی‌ها فساد اداری است. محققان در یک پست وبلاگی این چنین توضیح داده‌اند: «به طور کلی، تمام چیزهایی که آمریکایی‌ها از آن می‌هراسند رو به افزایش است».

ترسناک ترین موضوعات سال 2018

ترسناک ترین موضوعات سال 2018

در سال 2016، تنها 2 مورد اول بودند که بیش از 40 درصد آمریکایی‌ها را می‌ترساندند. اما در سال 2018، تمامی موارد این لیست بیش از نیمی از آمریکایی‌ها را می ترساند. دومین و سوین ترس بزرگ مردم این بخش از کره زمین آلودگی آب، چه آب آشامیدنی و چه آب اقیانوس‌ها، رودخانه‌ها و دریاچه‌ها است. چهارمین مورد از ترسناک ترین موضوعات در سال 2018 برای آمریکایی‌ها پول و موارد پنجم و ششم درمورد بیماری یا درحال مرگ بودن یکی از عزیزانشان بوده است.

هفتم، هشتم و نهمین مورد مرتبط با مشکلات محیط زیست شامل آلودگی هوا، انقراض گونه‌های جانوری و تغییرات آب و هوایی بوده است. و در آخر، دهمین مورد ترسناک و نگران کننده برای آمریکایی‌ها گرانی دارو‌های پزشکی بوده که طبق نظرسنجی حدود 52.9 درصد است.

این موارد، گزینه‌هایی مثل بیکاری، حوادث هسته‌ای، مارها، دلقک‌ها و حتی شیطان را نیز کنار زد. محققان در یک پست وبلاگی این چنین توضیح داده‌اند:

تفاوت قابل توجهی بین آمار به دست آمده از سال 2016 با سال 2017-18 در موارد مرتبط با محیط زیست وجود دارد. از زمانی که ترامپ انتخاب شد، ترس آمریکایی‌ها از مواردی مثل آلودگی، گرم شدن کره زمین و دیگر فجایع محیط زیست افزایش پیدا کرد و تنها نگرانی مردم 10 موارد لیست در سال 2016 نبود.

اگرچه ممکن است این موارد در حال حاضر وحشتناک بنظر برسد، اما قابل حل هستند. بهترین راه برای کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای و رفع آلودگی، تغییر قوانین و خط مشی توسط سیاستمداران است.