شرکت Reliance Jio

شرکت Reliance Jio تبدیل به دهمین گوشی‌ساز بزرگ دنیا خواهد شد

شرکت Reliance Jio به عنوان یک اپراتور هندی، فروش بسیار خوبی را در بازار موبایل تجربه کرده و به زودی تبدیل به دهمین گوشی‌ساز بزرگ دنیا خواهد شد. شرکت Reliance Jio از یک پلتفرم اختصاصی با نام KaiOS در محصولاتش استفاده می‌کند.

بر اساس گفته‌های Digitimes Research، شرکت Reliance Jio قرار است تبدیل به دهمین گوشی‌ساز بزرگ دنیا شود. بر اساس پیش‌بینی‌های این شرکت، گوشی‌ساز نام برده طی سال جاری نزدیک به 25 الی 30 میلیون گوشی هوشمند به فروش خواهد رساند. همه این دستگاه‌ها از پلتفرم جدید KaiOS قدرت می‌گیرند. گفتنی است شرکت Reliance Jio در واقع یک اپراتور موبایل متعلق به کشور هند است.

ظهور شرکت Reliance Jio

گوشی اورجینال Jio در نیمه‌های سال گذشته معرفی شد و Reliance Jio توانست 18 میلیون دستگاه از آن را تا انتهای 2017 عرضه کند. این میزان فروش تنها متعلق به یک گوشی موبایل بوده و طی شش ماه به وقوع پیوسته است که از سرعت بالای رشد شرکت Reliance Jio خبر می‌دهد. البته تاثیر هزینه بسیار پایین و نزدیک به رایگان این گوشی را نباید در استقبال بیش از اندازه از آن فراموش کرد! این شرکت چندی پیش، یک گوشی دیگر با نام Jio Phone 2 معرفی کرد که داشتن کیبورد فیزیکی QWERTY یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آن است.

شرکت Reliance Jio

سیستم عامل پلتفرم KaiOS منحصر به محصولات شرکت Reliance Jio نبوده و برخی گوشی های موبایل ساده دیگر همچون نوکیا 4G 8110 (گوشی موزی) نیز از آن قدرت می‌گیرند. همچنین شرکت TCL نیز مشغول فروش گوشی های دارای این سیستم عامل‌ها تحت برند آلکاتل است.

بر اساس پیش‌بینی‌های Digitimes Research، میزان محبوبیت این پلتفرم همچنان افرایش پیدا خواهد کرد. دلیل این اتفاق را می‌توان در محبوبیت گوشی های دارای KaiOS درون بازارهای تازه توسعه یافته موبایل همچون هند جستجو کرد. این رشد تا جایی ادامه پیدا می‌کند که در سال 2019، سه درصد سهم سیستم عامل‌های موبایل دنیا در اختیار KaiOS قرار خواهد گرفت. سال گذشته، بازار گوشی های ساده بهتر از گوشی های هوشمند عمل کرد، به طوری که شرکت Reliance Jio توانست روی هم رفته اپل را از نظر سهم بازار شکست بدهد!

Kai به عنوان یک سیستم عامل فایرفاکس، طراحی شد تا برخی قابلیت‌های گوشی های هوشمند همچون گوگل مپس و گوگل اسیستنت را بدون نیاز به وجود سخت افزارهای پیشرفته بر روی گوشی های ساده در اختیار کاربران قرار بدهد. این دسته از نرم افزارها، به همان نحوه‌ای که بر روی دستگاه‌های اندرویدی مورد استفاده قرار می‌گیرند، روان خواهند بود.

یکی از دلایل موفقیت شرکت Reliance Jio و در نتیجه پلتفرم KaiOS، قرارگیری در دل دومین بازار بزرگ گوشی موبایل در دنیا است. هند سال گذشته توانست با کنار زدن آمریکا، به این مقام دست پیدا کرده و پشت سر چین قرار بگیرد.